  • 1. Data: 2009-07-11 10:21:06
    Temat: jak zrobic EMP :)
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    da sie w domciu tak do 10 tys zrobic takie ustrojstwo?
    nie musi byc mocne zasieg tak z 10 m :)

    Picasso

  • 2. Data: 2009-07-11 12:11:41
    Temat: Re: jak zrobic EMP :)
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > da sie w domciu tak do 10 tys zrobic takie ustrojstwo?
    Kilka minut szukania i całkiem ciekawy artykuł:
    http://www.mimuw.edu.pl/delta/artykuly/delta0604/bom
    ba.pdf
    Temat jest ciekawy, ale i niebezpieczny bo w rekach przestępców może służyć
    do uszkadzania systemów zabezpieczajacych.
    Nie mniej warto o tym dyskutować żeby wiedzieć jak konstruować urządzenia
    odporne na tego typu ataki a w przypadku konieczności wyższej (oby taka
    nigdy nie nastąpiła) umieć sabotować instalacje nieprzyjaciela.
    Z krótkiej lektury widać że jest to broń, która jako jedna z pierwszych jest
    używana na terytorium wroga (Irak, Kuwejt).

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 3. Data: 2009-07-11 12:15:48
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    Pa_blo pisze:
    > da sie w domciu tak do 10 tys zrobic takie ustrojstwo?
    > nie musi byc mocne zasieg tak z 10 m :)

    Moja lodówka przy włączeniu generuje impuls, który rozłącza połączenie
    sieciowe w komputerze stojącym trzy metry dalej. Kosztowała mniej niż
    1000,-. Więc pewnie się da. ;)

    --
    Piblokto

  • 4. Data: 2009-07-11 12:27:52
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    Piotr Pitlab Laskowski pisze:
> [...]
    > Temat jest ciekawy, ale i niebezpieczny bo w rekach przestępców może służyć
    > do uszkadzania systemów zabezpieczajacych.

    Na szczęście realizacja tego ustrojstwa jest dość kłopotliwa mimo
    teoretycznej prostoty. Mnie ciekawi natomiast jakie efekty w praktyce
    uzyskują autorzy tego:

    http://www.amazing1.com/emp.htm
    (Electromagnetic Blaster Gun)
    "The EMP pulser with a special Antenna is capable of shutting down a
    computer at a distance of 15 feet."

    Tu już istnieje większe prawdopodobieństwo, że spotkamy się z
    działalnością sabotażysty ("tylko" 29000 $)

    --
    Piblokto

  • 5. Data: 2009-07-11 21:08:06
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    Piblokto wrote:
    > Moja lodówka przy włączeniu generuje impuls, który rozłącza połączenie
    > sieciowe w komputerze stojącym trzy metry dalej.

    tylko czy to przypadkiem nie jest impuls prądowy i marna instalacja
    elektryczna? :) Bo testów EMC taka lodówka raczej by nie przeszła;)

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 6. Data: 2009-07-11 21:28:01
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Piblokto" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moja lodówka przy włączeniu generuje impuls, który rozłącza połączenie
    > sieciowe w komputerze stojącym trzy metry dalej. Kosztowała mniej niż
    > 1000,-. Więc pewnie się da. ;)

    Troche nietrwaly ten efekt :)
    O a moze tak dzialo mikrofalowe :)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZmWu31eccY0

    Mam nieodparte wrazenie, ze to sciema z tymi testami na samym koncu ...

    Picasso