  • 31. Data: 2009-08-28 08:21:22
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > _Ironia_ to była - ubawiłem się zdaniem: " Do wykonania dobrzej jakości
    > szczelnego spawu potrzeba
    > spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki".
    > Wydrukuję i powieszę w znajomym ośrodku szkolenia spawaczy ;)

    ale dlaczego? Mam małą spawareczkę do domowych zastosowań, jednofazową.
    Próba pospawania czegoś grubszego niż 2-3 mm kończy się tym ze elektroda
    topi się na materiale ale przetopu wgłąb materiału nie uzyskuje się nawet po
    ukosowaniu brzegów. Mag (też jednofazowy) daje radę lepiej ale schodzą
    ciężkie kilogramy drutu....

  • 32. Data: 2009-08-28 08:33:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 28, 9:21 am, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:

> [...]
    > topi się na materiale ale przetopu wgłąb materiału nie uzyskuje się nawet po

    Jednym ściegiem chciałeś zrobić grubą spoinę?

    > Mag (też jednofazowy) daje radę lepiej ale schodzą
    > ciężkie kilogramy drutu....

    Objętościowo tyle ile miał rowek, więc zaskoczony nie powinieneś chyba
    być :-)

    Konrad

  • 33. Data: 2009-08-28 08:35:21
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > ukosowaniu brzegów. Mag (też jednofazowy) daje radę lepiej ale schodzą

    Dlatego że Alexander musi mieć rację.

  • 34. Data: 2009-08-28 09:00:43
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

> [...]
    > po
    > ukosowaniu brzegów. Mag (też jednofazowy) daje radę lepiej ale schodzą

    Nie muszę mieć racji :)
    Chodziło mi o to, co powiedział Konrad. Można pospawać i małą spawarką ale
    wiadomo mniejszy _przekrój elektrody/ drutu_ i mniejsza _wydajność_. Mamy
    też "małą" spawareczkę - MinArca Kemppiego - 1 fazowa 180 i da się spawać
    nawet elektrodą do 4mm i różne grubości materiału.

    A to że się nie wtapia Jackare'owi to mogą być 2 główne powody 1 - źródło
    spawarka bardzo kiepska, ale raczej stawiam na 2 - brak umiejętności (w brew
    temu co pisze Kogutek spawarki "elektryczne" same nie spawają).
    Zapraszam do nas (bo znowu Kogutek powie żeby pokazać) albo do _dobrego_
    ośrodka szkolenia spawaczy....

    Wiele nowoczesnych materiałów obecnie stosowanych spawa się przy jak
    najmniejszej energii liniowej (wiele ściegów) i nie wymaga "wielkich"
    spawarek (chyba że chodzi o wydajność - cykl pracy).
    A to że idzie dużo drutu - no przecież rowek trzeba wypełnić - normę na
    przygotowanie brzegów do spawania podałem (i nawet zalecenia sprawdzają się
    w rzeczywistości)

  • 35. Data: 2009-08-29 13:20:50
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Zapraszam do nas (bo znowu Kogutek powie żeby pokazać) albo do _dobrego_
    > ośrodka szkolenia spawaczy....

    do "nas" tzn gdzie ?
    --
    Jackare

  • 36. Data: 2009-08-29 13:49:40
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    Śląsk, a dokładniej to pisz na priv....

  • 37. Data: 2009-08-29 15:54:55
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 29.08.2009 Alexander <A...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Śląsk, a dokładniej to pisz na priv....

    A to jakiś pokaz się szykuje? Jakbyście się dogadali - dajcie znać ;)
    też się chętnie przyłączę i pooglądam :)
    Można?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 38. Data: 2009-08-31 05:14:47
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Alexander" <A...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Śląsk, a dokładniej to pisz na priv....

    No to fajnie. Tak się składa że jestem z Bytomia :)
    --
    Jackare

  • 39. Data: 2009-08-31 06:36:24
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > A to jakiś pokaz się szykuje? Jakbyście się dogadali - dajcie znać ;)
    > też się chętnie przyłączę i pooglądam :)
    > Można?

    Tylko po 10 - jutro na parę dni na urlop...