  • 31. Data: 2020-06-05 16:25:56
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 22:02:09 UTC+8 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > Chyba masz racje.

    > Dzis tez sie kuje, ale nie wszystko :-)
    >
    > Tak swoja droga - na starych filmach widac maszyne - młot.
    > Jak sie tym sterowało ?

    Złe pytanie. Zadaj sobie pytanie jak się to zasilało. Wtedy będzie łatwiej.

    > Cos tego typu, tylko mniejsze
    > https://youtu.be/noDf6bmZw5w?t=75
    > Tu jesli dobrze widze, to czlowiek ma wajche przy siedzeniu.
    >
    > Bo ten to bije sam
    > https://www.youtube.com/watch?v=rwh3rbpbhek

    > Zaczyna sie od sztab, a konczy ... cienkie te warstwy :)

    To weź je rozklej.

  • 32. Data: 2020-06-05 16:46:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 22:25:31 UTC+8 użytkownik cef napisał:

    > W branży maszynowej i narzędziowej angielskojęzyczny internet nie jest
    > wiodący.

    Haha, wiem, wiem. W mojej części świata byłby japoński, ale oni po angielsku nieźle
    się nauczyli porozumiewać. W moim podręcznym domowym warsztacie narzędzia mam z -od
    niedawna- niemieckiego Dremela, ale wiertła i frezy japońskie. Chociaż tu
    ciekawostka, coraz więcej koreańskich, np. różne wynalazki z nalutowanym proszkiem
    diamentowym.

  • 33. Data: 2020-06-05 16:51:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >Złe pytanie. Zadaj sobie pytanie jak się to zasilało. Wtedy będzie
    >łatwiej.

    Ba - na filmie nie widac.

    Ale jakby sie nie zasilalo - albo ktos cos naciska przy kazdym
    uderzeniu, albo wlacza na stale bicie.
    Ale wygladalo, jakby mialo regulacje, wiec raczej pierwsza opcja ...
    tylko jak nad tym zapanowac.

    Czyli dobrze zgrzane :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-06-05 18:06:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 23:52:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    ooglegroups.com...

    > Ba - na filmie nie widac.

    Albo siłownik parowy i zasilanie parą wpuszczaną przez jakiś zawór (może być zamykany
    i otwierany mechanicznie jak w lokomotywie żeby tłukło seriami), albo koło zamachowe
    (napędzane dowolną metodą, może być paternoster) i sprzęgło cierne. W koła młyśnkie
    (jak w herbie Katowic) nie wchodźmy.

> [...]
    > uderzeniu, albo wlacza na stale bicie.
    > Ale wygladalo, jakby mialo regulacje, wiec raczej pierwsza opcja ...

    No to nie rozklejaj.

  • 35. Data: 2020-06-06 02:05:50
    Temat: stal "premium"
    Od: 4...@g...com

    Chcesz kupić czy produkować i sprzedawać? Jak ani jedno ani drugie to Twoje pytanie
    nie ma sensu.

  • 36. Data: 2020-06-06 13:31:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 23:25:31 UTC+9 użytkownik cef napisał:

    > W branży maszynowej i narzędziowej angielskojęzyczny internet nie jest
    > wiodący.

    Swoją drogą, Baildon swoje węgliki nazywa 'sintered carbide'
    http://baildonit.com.pl/en/what-is-sintered-carbide. Po niemiecku nie rozmawiają.

  • 37. Data: 2020-06-07 19:56:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2020 04:31:19 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Swoją drogą, Baildon swoje węgliki nazywa 'sintered carbide'
    http://baildonit.com.pl/en/what-is-sintered-carbide. Po niemiecku nie rozmawiają.

    Ale to sa te wegliki znane od lat, ktore z "powder metal" nie maja
    chyba nic wspolnego. I nazwa angielska tez jest przyjeta od lat.

    I ktore mialem na myli, jak Cef pisal o plytkach z weglikow ...

    J.

  • 38. Data: 2020-06-08 09:13:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2020 02:56:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale to sa te wegliki znane od lat, ktore z "powder metal" nie maja
    > chyba nic wspolnego.

    Tylko z czym?

    > I nazwa angielska tez jest przyjeta od lat.
    >
    > I ktore mialem na myli, jak Cef pisal o plytkach z weglikow ...

    No więc co miałeś na myśli?

  • 39. Data: 2020-06-08 11:28:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał:
    >Tylko z czym?

    Z weglikami spiekanymi :-)
    Glownie weglikami wolframu :-)

    >No więc co miałeś na myśli?

    Cos takiego
    https://www.visla.pl/plytki-skrawajace-z-weglika-s4/

    I oczywiscie narzedzia to wykorzystujace - noze tokarskie, glowice
    frezerskie.
    https://www.visla.pl/narzedzia-skrawajace-skladane-s
    3/

    Wiec jak czytam, ze plytki z PM byly lepsze niz plytki z HSS, to
    oczywiscie sie pytam - a jak wypada porownanie do plytek z
    ("prawdziwego") weglika.

    aczkolwiek ...
    https://www.visla.pl/plytki-skrawajace-z-weglika/ply
    tki-wieloostrzowe-frezarskie/plytka-spmt-987.html

    to SPMT to nazwa ksztaltu, czy PM nie bez powodu w nazwie jest ?

    J.

  • 40. Data: 2020-06-08 11:59:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2020 17:28:23 UTC+8 użytkownik J.F. napisał:
    ooglegroups.com...

    > Z weglikami spiekanymi :-)
    > Glownie weglikami wolframu :-)

    Kontynuuj. Czekam kiedy dojdziesz do wniosku że płytek się nie spieka tylko kupuje w
    sklepie.

> [...]
    tki-wieloostrzowe-frezarskie/plytka-spmt-987.html

    > to SPMT to nazwa ksztaltu, czy PM nie bez powodu w nazwie jest ?

    Nie. To typ geometrii, jest ich dobrze ponad setka tiny.pl/79zdx