  • 1. Data: 2020-08-25 13:29:25
    Temat: stary andriod i aplikacje
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Są jakieś dzikie sposoby, żeby zainstalować aplikację na andorida,
    którego jakaś aplikacja nie wspiera? Czyli apka działa od wersji
    androida5, a chce zainstalować na wer. 4.
    Próbowałem z apk, ale wyskakuje błąd analizowania pakietu.
    Podejrzewam, że nie ma szans, ale może ktoś coś kiedyś rzeźbił takiego.

  • 2. Data: 2020-08-25 22:22:01
    Temat: Re: stary andriod i aplikacje
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 25.08.2020 o 13:29, pueblo pisze:
> [...]
    > Próbowałem z apk, ale wyskakuje błąd analizowania pakietu.
    > Podejrzewam, że nie ma szans, ale może ktoś coś kiedyś rzeźbił takiego.

    Generalnie nie. Ale może starsza i wciąż kompatybilna z Androidem 4.x
    wersja aplikacji jeszcze działa.
    Jaka to konkretnie aplikacja?

  • 3. Data: 2020-08-26 12:46:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj mrvtktjv, 25 sie 2020 w news:ri3rt9$48d$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > Generalnie nie. Ale może starsza i wciąż kompatybilna z Androidem 4.x
    > wersja aplikacji jeszcze działa.
    > Jaka to konkretnie aplikacja?

    Tak się spodziewałem aczkolwiek znalazłem info, że da się to jakoś
    rzeźbić, ale trzeba zdekompilować appkę i zminieć min. wymagania w pliku
    manifest. Przy czym to nie daje żadnych gwarancji.
    To był chyba Getin i Lidl Plus. Sprawdziłem, że apka lidla od początku
    miała min. andoid 5.
    Niestety nie widzę, żeby na ten model tel. można było wrzucić jakiś
    Lineageos.

  • 4. Data: 2020-08-27 10:32:01
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 26.08.2020 o 12:46, pueblo pisze:
> [...]
    > miała min. andoid 5.
    > Niestety nie widzę, żeby na ten model tel. można było wrzucić jakiś

    Jaki to konkretnie model smartfona? Sprawdzałeś na forum XDA, czy ktoś
    nie "przeportował" nowszej wersji Androida?

    Zmienić liczbę odnoszącą się do minimalnej wersji możesz, ale nie zmieni
    to tego, że w niektórych miejscach aplikacja będzie odnosić się do
    zasobów, które są obecne w Androidzie 5, ale nie w 4.4. Jak na to
    aplikacja zareaguje - trudno powiedzieć. Jeśli te zasoby są
    wykorzystywane w jakimś "pobocznym" zastosowaniu, to może i się
    uruchomi, ale np. będzie się "wykrzaczać" po przejściu do określonego okna.
    Ale pomiędzy Androidem 4.4 i 5 zmieniła się jedna ważna rzecz -
    mechanizm, w jaki aplikacje wyświetlają strony internetowe i tutaj
    widziałbym sporą przeszkodę.
    Generalnie, aplikacje na Androida zazwyczaj korzystają z systemowego
    mechanizmu wyświetlania stron internetowych (silnika przeglądarki). Waży
    on kilkadziesiąt megabajtów, więc dodawanie go do każdej aplikacji
    oddzielnie nie miałoby sensu i marnowałoby dużo miejsca, co było
    szczególnie istotne w kontekście niewielkiej ilości pamięci wbudowanej w
    starszych urządzeniach. Do Androida 4.4 włącznie nie dało się go
    zaktualizować bez aktualizacji całego systemu. W konsekwencji silnik
    Chromium "utknął" tam do dziś na wersji bodajże 33. Dlatego w Androidzie
    5 Google wprowadził możliwość aktualizacji tego ważnego elementu poprzez
    instalację (i aktualizację) jednej "aplikacji" Android System WebView
    lub Chrome, zawierającej ów silnik przeglądarki.
    Warto wspomnieć, że nawet większość przeglądarek korzysta z tego
    systemowego silnika, w konsekwencji będąc praktycznie "nakładkami" na
    niego z dodanymi pewnymi funkcjami, interfejsem graficznym, itp. Ale są
    i tutaj wyjątki, które zawierają "w sobie" ów silnik, np. Opera (nie
    Opera Mini), Firefox. To właśnie te przeglądarki nawet na starym
    Androidzie 4.4 potrafią zapewnić możliwość korzystania w pełni ze
    współczesnych stron dzięki aktualnemu silnikowi przeglądarki. Jednak z
    racji braku odpowiedniego mechanizmu w Androidzie 4.4 nie skorzystają z
    niego inne aplikacje.

  • 5. Data: 2020-08-27 12:40:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj mrvtktjv, 27 sie 2020 w news:ri7r21$81i$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > Jaki to konkretnie model smartfona? Sprawdzałeś na forum XDA, czy
    > ktoś nie "przeportował" nowszej wersji Androida?

    sony xperia e4 e2105, w b. dobrym stanie, zadziwiająco dobrze chodzi. Z
    różncyh miejsc w necie wiem, że chyba nikomu nie chciało się nic stworzyć
    na niego i utknął na 4.4.4

> [...]
    > się do zasobów, które są obecne w Androidzie 5, ale nie w 4.4. Jak
    > na to aplikacja zareaguje - trudno powiedzieć.

    Tak zdaję sobie sprawę, że czasami się może uda, ale częściej nie. Może w
    wolnej chwili spróbuję coś porzeźbić.
    Dzięki za cenne informacje.

  • 6. Data: 2020-08-27 20:24:51
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 27.08.2020 o 12:40, pueblo pisze:
> [...]
    >>
    > sony xperia e4 e2105, w b. dobrym stanie, zadziwiająco dobrze chodzi. Z
    > różncyh miejsc w necie wiem, że chyba nikomu nie chciało się nic stworzyć
    Niestety, ma SoC firmy MediaTek, więc raczej nici z softu alternatywnego.

    > Tak zdaję sobie sprawę, że czasami się może uda, ale częściej nie. Może w
    > wolnej chwili spróbuję coś porzeźbić.
    > Dzięki za cenne informacje.
    Sam eksperymentowałem z tym raczej tylko, by "zobaczyć" język smali, do
    którego kompilowane są aplikacje na Androida, ale polecić mogę aplikację
    APK Studio. To IDE, pozwalające na dekompilację aplikacji pod Androida,
    z GUI wzorowanym na Qt Creatorze.
    https://vaibhavpandey.com/apkstudio/