  • 1. Data: 2021-04-17 23:38:09
    Temat: sygnały zajęte
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Dawno, dawno temu było chyba tak, że dzwoniąc do kogoś, kto
    rozmawia pojawiał się sygnał zajętości, szybi przerywany sygnał.
    zajęte - sygnał zajętości, po kilku sekundach włączała się poczta głosowa
    (o ile tamten numer jej nie wyłączył)
    nie odbiera - po kilku wolnych sygnałach (oczekiwanie) włączała się poczta
    poza zasięgiem/wyłączony - poczta głosowa włączała się od razu

    Jak jest teraz? Bo chyba bajzel.
    Gdy rozmawiam (Orange) a ktoś do mnie dzwoni to nie słyszy sygnału zajętości
    ale "abonent czasowo niedostępny, nagraj wiadomość" czy coś w tym rodzaju.

    Dzwoniąc do innych zauważyłem różne reakcje gdy jest zajęte i to
    na tym samym numerze (Plus):
    - sygnał zajętości, potem poczta, OK
    - od razu komunikat z poczty
    A czasem później przychodzi SMS, że oddzwoni albo SMS że już jest dostępny.
    Od czego to zależy i jak to jest w innych sieciach?

    Arek

  • 2. Data: 2021-04-18 00:52:11
    Temat: Re: sygna?y zaj?te
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-17 o 23:38, Arek pisze:

> [...]
    > A czasem później przychodzi SMS, że oddzwoni albo SMS że już jest dostępny.
    > Od czego to zależy i jak to jest w innych sieciach?

    Zależy od operatora.
    W orange jak ktoś dzwonił kiedy rozmawiasz to dostajesz tylko
    SMSa że dzwonił. U niektórych operatorów dostajesz sygnał
    w czasie rozmowy i możesz zawiesić pierwsze i odebrać kolejne
    połączenie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-04-18 18:33:22
    Temat: Re: sygna3y zajete
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > SMSa że dzwonił. U niektórych operatorów dostajesz sygnał
    > w czasie rozmowy i możesz zawiesić pierwsze i odebrać kolejne

    Bardziej potrzebuję informacji co słyszy dzwoniący na mój zajęty
    numer (gdy ja rozmawiam) i czy to od jakichś ustawień zależy.

    Właśnie chciałem to sprawdzić w Orange na *500 usługi ale... włącza się
    jakiś "sztuczny" facet i próbuje się przekomarzać.
    Kiedy ten idiotyzm wprowadzili?
    Czy jest jakaś możliwość ominięcia go i dostania się do menu?

    Arek

  • 4. Data: 2021-04-18 21:17:55
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

> [...]
    > Kiedy ten idiotyzm wprowadzili?
    > Czy jest jakaś możliwość ominięcia go i dostania się do menu?

    W Play i klonach działa kod *43# i można nim włączać i wyłączać
    połączenia oczekujące. Jeśli więc ktoś ma to włączone i akurat gada, a
    ktoś do niego próbuje się dobić, to dostaje komunikat ,,linia zajęta, aby
    uzyskać połączenie pozostań na linii".

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2021-04-19 14:52:24
    Temat: Re: sygnały zajęte
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dostępny.
    >Od czego to zależy i jak to jest w innych sieciach?

    Mowa o komorkach ?

    Bo mnie sie wydaje, ze to dziala tak:
    -osoba dzwoniona moze miec usluge "polaczenia oczekujace" i ona
    slyszy, ze ktos sie jej dobija, a osoba dzwoniaca sygnal dzwonienia
    ... pochodzacy chyba z "centrali" odbierajacej.
    -jesli ma przekierowanie na poczte przy zajetosci, to centrala
    odbierajaca powinna przekierowac polaczenie na poczte,
    -jesli nie ma powyzszych i od razu jest zajete, centrala odbierajaca
    informuje centrale wywolujaca, i ta juz daje klientowi sygnal
    zajetosci, czy nawet nie daje, a pokazuje komunikat.

    I gdzies tu na sygnalizacjach miedzysieciowych/miedzycentralowych moze
    byc problem - jedna cos informuje, druga roznie to interpretuje.

    J.

  • 6. Data: 2021-04-19 22:48:32
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 19.04.2021 o 14:52, J.F. pisze:
    > osoba dzwoniaca sygnal dzwonienia ... pochodzacy chyba z "centrali"
    > odbierajacej

    Przy czym osoba może mieć usługę w stylu "granie na czekanie" i wtedy
    dzwoniący słyszy np. piosenkę i nałożony sygnał dzwonienia.

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2021-04-20 13:10:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Przy czym osoba może mieć usługę w stylu "granie na czekanie" i wtedy
    >dzwoniący słyszy np. piosenkę i nałożony sygnał dzwonienia.

    I stad wlasnie wniosek, ze to sygnal z centrali odbierajacej.

    J.

  • 8. Data: 2021-04-20 13:17:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >a ktoś do niego próbuje się dobić, to dostaje komunikat ,,linia
    >zajęta, aby uzyskać połączenie pozostań na linii".

    Hm, dziala, ale mialem wlaczone w jakis inny sposob, i dzwoniacy
    slyszal zwykly sygnal dzwonienia.
    Wiec widac sa dwie rozne metody ...

    J.

  • 9. Data: 2021-04-20 23:10:19
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > I stad wlasnie wniosek, ze to sygnal z centrali odbierajacej.

    Wprawne ucho i bez ,,grania na czekanie" odróżni odrobinę wyższy ton
    central playa :D

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2021-04-21 15:08:39
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.04.2021 o 22:48, Alf/red/ pisze:

    > Przy czym osoba może mieć usługę w stylu "granie na czekanie" i wtedy
    > dzwoniący słyszy np. piosenkę i nałożony sygnał dzwonienia.

    A jak się dzwoni do mojej żony i jest zajęte, to po prostu rozłącza. Bez
    żadnych sygnałów ani komunikatów w ogóle.

    Kiedyś przekierowywało na pocztę, ale po zmianie ze zdrapek na abonament
    "samo przestało" i nie ruszaliśmy tego.

    MJ