  • 1. Data: 2021-04-23 21:04:32
    Temat: Podwyzki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.

    Strategia marketingowa, aby ludzie pakiety no-limit kupili, czy
    nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie
    obnizki ?

    J.

  • 2. Data: 2021-04-23 21:35:51
    Temat: Re: Podwyzki
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.04.2021 o 21:04, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy
    > nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie

    myślę że nadeszła epoka w której ludzie gotowi są zapłacić więcej.
    Napisz jak wygląda ta podwyżka

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-04-24 09:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >myślę że nadeszła epoka w której ludzie gotowi są zapłacić więcej.

    Mysle, ze tacy ludzie zawsze byli. Wiecej zaplacic, ale wiecej dostac.
    A inni chcieli mniej ... zaplacic.
    Tylko ze na to sie nakladaly konkurencja i koszty ... i ceny spadaly.

    Gdzies na to nakladaly sie smartfony i internet ... ludziom zaczely
    byc GB bardziej potrzebne niz minuty :-)

    A teraz:
    -inflacja i koszta rosna ?
    -czy na razie tylko chca przesadzic ludzi na abonament 30zl/mc ...

    >Napisz jak wygląda ta podwyżka

    40gr/min, 25gr/sms.

    Co ciekawe - nie widzie nigdzie jakiejs oficjalnej informacji.

    Google za to znajduje, ze poprzednia podwyzka byla rok temu .. wtedy
    dosc symbolicza, bo 32gr/min.

    J.

  • 4. Data: 2021-04-24 15:47:15
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-23 o 21:04, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Strategia marketingowa, aby  ludzie pakiety no-limit kupili, czy
    > nastapil koniec pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a nie

    Ktoś musi sfinansować nowa infrastrukturę pod 5G.
    I to będą raczej klienci a nie firmy telekomunikacyjne.
    Do tego niektórzy twierdza że jedna decyzja polityczna
    może zmusić telekomy do wymiany urządzeń pewnej chińskiej
    firmy na urządzenia droższe innych firm.
    I jeśli to nastąpi to też telekomu zrzucą koszt na użytkowników.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2021-04-24 20:09:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mysle, ze tacy ludzie zawsze byli. Wiecej zaplacic, ale wiecej dostac.
    > A inni chcieli mniej ... zaplacic.Zupełnie nie to miałem na myśli. Ci o których ja
    myślałem
    dowartościowują się tym że stać ich na więcej. a skoro ostatnio
    wszędzie muszą zapłacić więcej, to w orange też łykną podwyżkę.
    Ci którzy chcą mniej zapłacić za minutę, bo dzwonią sporadycznie pójdą
    do a2, gdzie minuta dalej kosztuje 10 groszy. W virginie 300m+300sms+1gb
    dalej kosztuje 9zł, a w lajt, premium, virgin i innych no limit dalej za
    okolice 20zł.

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-04-24 21:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dowartościowują się tym że stać ich na więcej. a skoro ostatnio
    >wszędzie muszą zapłacić więcej, to w orange też łykną podwyżkę.

    Ogolnie - pewnie lykna. Ale bardziej prawdopodobne, ze ich nie
    dotyczy, bo maja jakis pakiet no-limit.

> [...]
    >pójdą do a2, gdzie minuta dalej kosztuje 10 groszy. W virginie
    >300m+300sms+1gb dalej kosztuje 9zł, a w lajt, premium, virgin i

    Tak jakos to pewnie bedzie, tylko o co chodzi Orange?
    Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

    J.

  • 7. Data: 2021-04-25 13:16:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <6084756e$0$513$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup

    >Ogolnie - pewnie lykna. Ale bardziej prawdopodobne, ze ich nie
    >dotyczy, bo maja jakis pakiet no-limit.

    U mnie w rodzinie i kilku najomych raczej nie ma - okazyjnie
    coś włączają.
    Czy łykną podwyżkę?
    29gr -> 32gr 10% większość nie zauważyła
    32gr -> 40gr 25% tego nie łykną...

    >Tak jakos to pewnie bedzie, tylko o co chodzi Orange?

    Optymalizacja. Przykład: starsza osoba zmieniła sieć
    (stacjonarny, kabel TPSA/Orange), nie pamiętam nazwy.
    Niżzszy abonament, rozmowy chyba nie. Zapewne Orange
    innym operaorom zmienia warunki żeby nie opłacało się
    stacjonarnych na centrali utrzymywać, więc operator
    z przykrością: albo rezygnacja albo "stacjonarny na
    kartę" - warunki bez zmian. Przysłali aparat - komórka
    w obudowie stcjonarnego, tylko do dzwonienia (i chyba
    SMS) z zasilaczem sieciowym (ma też aku - można z nim
    łazić - ale szpan!). Nie wiem, do której sieci komórkowej
    się łączy, może też Orange?

    >Sonduje rynek, czy chce sie pozbyc kiepskich klientow ?

    Czy wiedzą, który to "kiepski" klient? Kilka lat temu
    zadzwonili z ofertą, nie pamiętam, ok. 20-30 żł/mies.
    "Bo widzę, że Pan bardzo aktywnie używa". Co przed pandemią
    było bzdurą. Zapytałem, ile rozmawiam, czy widzi moją
    aktywność? No nie, to informacja "z inego działu" (czy
    coś w tym rodzaju). Wewnętrzne RODO?
    Radziłem, żeby zanim zadzwonią zastanowili się, co się
    bardziej opłaca: dać się złapać na kłamstwie czy się
    ośmieszyć. Z rady skorzystali...
    Wg ówczesnych liczniów rozmów, wychodzące trochę ponad
    1h/rok, przychodzące niecałe 2h. Teraz niestety więcej.

    Wiele lat temu dość skutecznie wyłączyłem SMS-y od sieci,
    dlatego o promocjach lub zmianach nie mam pojęcia.
    Dzięki za info.
    Dla tych co podwyżki "łykną": od marca/kwietnia (?) za
    przedłużenie ważności środków o rok
    - rozmowy wychodzące 0zł/3zł -> 6zł (niezależnie od stażu),
    - na internet 99zł -> 29zł (podobnie było przed laty).

    Arek

  • 8. Data: 2021-04-25 20:23:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 24 kwi 2021 o 15:47, RadoslawF pisze:

    > Ktoś musi sfinansować nowa infrastrukturę pod 5G.

    W przeliczeniu na bajty zapewne jest tańsza niż LTE itd...

    > I to będą raczej klienci a nie firmy telekomunikacyjne.

    [niektórzy klienci]

    > Do tego niektórzy twierdza że jedna decyzja polityczna
    > może zmusić telekomy do wymiany urządzeń pewnej chińskiej
    > firmy na urządzenia droższe innych firm.
    > I jeśli to nastąpi to też telekomu zrzucą koszt na użytkowników.

    [dobrze, że nie na nas -- wisienko- i orzeszkobiorców...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2021-04-26 00:58:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > W przeliczeniu na bajty zapewne jest tańsza niż LTE itd...

    Niekoniecznie.
    No chyba że po to płacisz krocie za TV z dużym i dobrym
    ekranem żeby potem filmy oglądać na 5 do 7 calowym telefonie.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-04-26 01:40:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 26 kwi 2021 o 00:58, RadoslawF pisze:

    > No chyba że po to płacisz krocie za TV z dużym i dobrym
    > ekranem żeby potem filmy oglądać na 5 do 7 calowym telefonie.

    Nie mam telewizora.
    Mam LTE w telefonie i z oddali czerpane WiFi dające kilka Mb/s.

    --