  • 1. Data: 2009-11-06 14:31:43
    Temat: tanie dzwonienie za granice
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jakie tanie karty polecacie do dzwonienia do Niemiec i Wielkiej Brytanii?
    Chodzi mi takie przedplacone karty w rodzaju Karty Onet, ktora kiedys
    uzywalem (wychodzilo jakies 20gr/min).
    I jeszcze jedno - czy takie karty rozgraniczaja czy dzwoni sie na
    komorke czy na stacjonarny? Tzn. czy stawka za minute jest taka sama?
    A jak to jest z TPSA?
    Prosze o nie polecania Skypa, Tlenofonu czy inne Onettelefonu.
    Chodzi o dzwonienie ze zwyklego telefonu. I bedzie to tylko kilka rozmow
    od czasu do czasu wiec bez sensu jest tez podpisywanie umowy, czy tez
    kupowanie startera w Heyah (zreszta 40gr/min to nie jest tak tanio)/
    TA

  • 2. Data: 2009-11-06 14:44:23
    Temat: Re: tanie dzwonienie za granice
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Prosze o nie polecania Skypa, Tlenofonu czy inne Onettelefonu.
    > Chodzi o dzwonienie ze zwyklego telefonu. I bedzie to tylko kilka rozmow

    AKurat wszystkie trzy wymienione przez Ciebie usługi oferują (oprócz
    dostępu z komputera) dzwonienie dial-in, czyli z normalnego telefonu
    (stacjonarnego bądź komórkowego) dzwonisz na numer dostępowy. Tam jesteś
    bądź identyfikowany przez swój numer bądź podajesz kod dostępu, i
    wybierasz numer zagraniczny. Większość operatorów VoIP oferuje takie usługi.
    Z tego, co pamiętam, skype ma nieograniczoną ważność doładowania, trzeba
    bodajże raz na pół roku wykonać jakąś płatną operację.

  • 3. Data: 2009-11-06 14:58:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hd1cob$qd9$1@news.onet.pl>,
    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > Z tego, co pamiętam, skype ma nieograniczoną ważność doładowania, trzeba
    > bodajże raz na pół roku wykonać jakąś płatną operację.

    I mojej komorki bede mial te same stawki co ze stacjonarnego (ktorego
    nie posiadam)? Kupujac karte dzwonilem po prostu z najblizszego
    wolnostojacego automatu przez ichni 0-800...

    TA

  • 4. Data: 2009-11-06 15:07:53
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    > I jeszcze jedno - czy takie karty rozgraniczaja czy dzwoni sie na
    > komorke czy na stacjonarny? Tzn. czy stawka za minute jest taka sama?

    Raczej tak, bo to nie Hameryka czyli na komórę powinno być sporo drożej :-).

    > A jak to jest z TPSA?

    A zajrzyj do cennika to się dowiesz.

    > Prosze o nie polecania Skypa, Tlenofonu czy inne Onettelefonu.

    Onettelefon to AFAIK jest usługa realizowana przez numer dostępowy 708
    ze zwykłego telefonu (pod warunkiem, że jest stacjonarny i nie-automat :-)).

    > Chodzi o dzwonienie ze zwyklego telefonu. I bedzie to tylko kilka rozmow
    > od czasu do czasu wiec bez sensu jest tez podpisywanie umowy, czy tez

    Jak od czasu do czasu, to może kup sobie nieekspirującą Kartę Papugę:
    http://www.karta-papuga.pl/page.php?id=pytania. Nie jest zbyt tania,
    jeśli chodzi o ceny połączeń ale nie wtopisz kasy przez zapomnienie lub
    brak potrzeby dzwonienia.

    > kupowanie startera w Heyah (zreszta 40gr/min to nie jest tak tanio)/

    W Heyah jest obecnie 59 gr/min do UE/EOG, ale i tak taka stawka na
    komórki z normalnego telefonu to IMHO jest tanio (na stacjonarne
    oczywiście nie).

    Jak chcesz tanio na stacjonarne, to może Gadułer przez nr dostępowy 133:
    http://www.gaduair.pl/komorka/voip-w-komorce/
    http://media2.gaduair.pl/pdf/cennik_GaduAIR_3w1_VOIP
    _01_10_2009.pdf
    Do uk i de jest 0.05 PLN + 0.15 PLN za połączenie z nr dostępowym.
    Płacisz oczywiście także za dialowanie numeru docelowego oraz siłą
    rzeczy za nieodebrane/zajęte, ale tak samo jest przy połączeniach ze
    zdrapek typu telebzdecik przez stacjonarny nr dostępowy lub przez
    dial-through 708.

    Przemek

  • 5. Data: 2009-11-06 15:27:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > I mojej komorki bede mial te same stawki co ze stacjonarnego (ktorego
    > nie posiadam)? Kupujac karte dzwonilem po prostu z najblizszego
    > wolnostojacego automatu przez ichni 0-800...

    ... i płaciłeś za możliwość dzwonienia przez to 0-800 dużo więcej, niż z
    komórki na numer dostępowy. Ale Pan se winszuje, Pan ma :-)

  • 6. Data: 2009-11-06 15:28:05
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:

    > I mojej komorki bede mial te same stawki co ze stacjonarnego
    > (ktorego nie posiadam)?

    Stawki pobierane z konta telezdrapy nie zależą od z którego dzwonisz ale
    od numeru dostępowego tzn. przez 800 jest z reguły drożej niż przez
    zwykły stacjonarny, bo musisz zapłacić za "darmowy" numer. No a ile
    zapłacisz za połączenie ze stacjonarnym numerem dostępowym z Twojej
    komórki to już zależy od używanego przez Ciebie planu taryfowego.

    > Kupujac karte dzwonilem po prostu z najblizszego wolnostojacego
    > automatu przez ichni 0-800...

    I co się stało z rzeczonym automatem, że teraz nie możesz ;-)?

    Przemek

  • 7. Data: 2009-11-06 15:30:33
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > ... i płaciłeś za możliwość dzwonienia przez to 0-800 dużo więcej, niż z
    > komórki na numer dostępowy. Ale Pan se winszuje, Pan ma :-)

    Jeżeli to było parę lat temu, to niekoniecznie - M2F bywało drogawe :-)

    Przemek

  • 8. Data: 2009-11-06 15:37:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Kowalik wrote:

    > Jeżeli to było parę lat temu, to niekoniecznie - M2F bywało drogawe :-)

    I - jak się dobrze postarasz - nadal takie może być. Jednak milcząco
    zakładam, że mam do czynienia z istotą myślącą na drugim końcu drutu..
    :)

    M.

  • 9. Data: 2009-11-06 19:37:09
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hd1f8i$vt$1@news.onet.pl>,

    > ... i płaciłeś za możliwość dzwonienia przez to 0-800 dużo więcej, niż z
    > komórki na numer dostępowy. Ale Pan se winszuje, Pan ma :-)

    ?
    Ojej. Piszac 'ichni 0-800' mialem na mysli jakis onetowy numer dostepowy.

    TA

  • 10. Data: 2009-11-06 19:44:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hd1fac$laj$1@inews.gazeta.pl>,
    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

> [...]
    > zapłacisz za połączenie ze stacjonarnym numerem dostępowym z Twojej
    > komórki to już zależy od używanego przez Ciebie planu taryfowego.
    E tam.
    Stawka za polaczenie poprzez ten OnetTelefon wynosila suma sumarum
    20gr/min. Na jedno wychodzi. A dzwoniac na 'darmowy numer' nie musze
    karty do automatu wkladac.

    > I co się stało z rzeczonym automatem, że teraz nie możesz ;-)?

    Nic sie nie stalo. Kilka automatow wciaz mam domem.
    Tylko ze kilka lat z tego nie korzystalem, i teraz zadalem to pytanie
    zeby zorientowac sie jakie sa teraz mozliwosci na rynku 'zdrapek' (nazwa
    umowna).
    TA