  • 101. Data: 2009-01-06 14:54:36
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.01.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > A cyfrowy i/lub zewnętrzny koniecznie musi?
    > Wiesz, że wystarczy chociaż jeden przykład żeby obalić tą tezę?

    Obawiam się że nie znajdziesz takiego (mówię o cyfrowym tunerze).
    Bo wiele nadawców poprostu już nadaje tak od dawna, po za tym znają
    sprzedawane tunnery (sami je w większości dostraczają) i wiedza jakie
    maja setupy. A w przypadku n czy c2p to w ogóle tylko na 'ich' tunnerach
    szła platforma, więc w czym problem?

    > i tv nie 'domaluje'

    > Znasz wszystkie?

    Dostawcy platform znają te które dostarczali do klientów, chyba to
    wystaczająca wiedza. Po za tym tunnery cyfrowe powstały gdy 16:9 było już
    dość ostro wchodzące i watpię aby ktos puścił tunner nie posiadający
    przełacznika.

    > Nawet takie, które same z siebie nie wiedzą nic, a całością zajmuje się
    > komputer? ;-)

    Komputer to akurat sobie ustawisz :)

    > ????
    > Znaczy jak nadawać 4:3 dla 16:9?
    > Drugi raz?

    A co nie? Jak mają materiał 4:3 (np kabaret starszych Panów) to co mają go
    obciąć? Też nie, nadać jak leci, a w tv/tunerze sobie odbiorca zadecyduje.
    Chodziło o to że jak mają 16:9 to w cyfrze mogę włączyć wss.

    > Naziemna to również cyfrowa dvb-t - pamiętaj o niej.

    Tak, tak chodziło mi o całą cyfrową, naziemną też (tam sa tunery w 16:9).
    Cały wywód gdzie pisałem naziemna dotyczył naziemnej analogowej.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 102. Data: 2009-01-06 15:10:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngm6rl9.d9p.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Obawiam się że nie znajdziesz takiego (mówię o cyfrowym tunerze).

    Oczywiście że znajdziesz.
    Np. cyfrowe tunery do komputerów.
    Same z siebie nic z sygnałem czy obrazem nie zrobią, a oprogramowanie na
    których możne je użyć może być dowolne, również pozbawione tych cech.

> [...]
    > sprzedawane tunnery (sami je w większości dostraczają) i wiedza jakie
    > maja setupy. A w przypadku n czy c2p to w ogóle tylko na 'ich' tunnerach

    Co Ty za bzdury gadasz?
    CP od dawna ma w ofercie moduły i może być używany gdzie bądź.

    No ale jak komuś horyzont świata kończy się na platformie n - to potem takie
    bzdety wychodzą, jak Tobie powyżej.

    > Dostawcy platform znają te które dostarczali do klientów,

    Ale nie znają tych których nie dostarczali, już nie wspominając o tym że
    dostawcy dvb-t, jak najbardziej cyfrowego, nijak w Polsce nie rozprowadzali
    urządzeń do ich odbioru.

    > Komputer to akurat sobie ustawisz :)

    Zalezy od softu.
    Generalnie ja nie mówię że nie, mówię tylko że podział wymyśliłeś
    bezsensowny (wewnętrzny/zewnętrzny lub cyfrowy/analogowy).

  • 103. Data: 2009-01-06 17:58:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@s...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nowoczesny tv czy tuner umożliwia dopasowanie własnie do własnego
    > ekranu i preferencji. Weź tuner n czy p2c i zobacz jakie masz
    > możliwości dla tv 4:3 możesz ustawić letterbox, panascan, 14:9 i
    > ręczny zoom, kazdy sobie ustawi jak lubi.

    Sergiuszu, generalnie pragnałbym tylko, abys zwrócił uwage ze nie mozesz
    pisac np o tunerze n bo ja cały czas argumentowalem w oparciu o
    przeswiadczenie ze do cyfrówek leci zupelnie inny sygnał niz do analoga.

    Niemniej - poniewaz zostalem uswiadomiony co do tego, ze jednak sporo osób
    oglada analogowa TV na innym sprzecie niz ja i moja babcia :) to czuje sie
    przekonany siła argumentów.
    No i dziekuje jednoczesnie za wyjasnienia.

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 104. Data: 2009-01-06 18:13:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Na takiej samej jak Ty że będą drastycznie różne.
    > Patrząc w sufit.

    to po co nagle mowisz, ze nie umiesz wrozyc, skoro juz wrozyles?

    > No widzisz, a ja mam znajomych którzy nie mają LCD większych niż 32
    > cale, za to mają 14 calowe monitorki do oglądania TV (w tym ja sam na
    > notebooku). ;-) 21 calowe CRT ma tylko jeden, reszta CRT to 25-32
    > cale. Wychodzi że nawet te CRT są większe.

    hmm
    mam nadzieje ze celowo nie pomijasz probek ktore ci nie pasuja takich jak:
    ty (sam przeciez pisales ze nie tylko laptopa masz do ogladania), swoich
    ciotków, wujków, babciów, dziadków i ludzi ktorzy niekoniecznie sa w twoim
    wieku i ogladaja TV tylko na laptopie.

    > Sam widzisz ile warte takie szacowanie.

    rzeczywiscie
    jezeli zalozymy, ze najwiekszy wplyw na srednia beda mieli ludzi ogladajacy
    TV na ekranie laptopa to niewiele warte...

    > Mi też.
    > Użytkowników analogowych kablówek.
    > To wygląda beznadziejnie w każdym przypadku, czy to na CRT czy to na
    > LCD.

    na pewno zdecydowanie gorzej niz HD. Beznadziejnie - bez przesady.

    > Co znaczy minimalny?
    > W stosunku do czego?

    w stosunku do faz ksiezyca, to chyba oczywiste.
    No bo przeciez nie w stosunku do wszystkich CRT.
    Ja tam nie wiem jak ty liczysz procenty.

    > Do tego nie muszę mieć tv 4:3, wystarczy 16:9 gdzie i tak większość
    > filmów w formacie kinowym się nie mieści.
    > Oglądam je z czarnymi pasami na górze i dole.
    > Nigdy nie zniekształcam obrazu, nigdy go też nie obcinam.

    naprawde zamiast odpowiedziec na tak proste zagadnienie bedziesz cały czas
    obchodził dookola i mowil, dlaczego wogole nie warto odpowiadac.
    To o czym piszesz nie oddaje tego o co pytalem bo domyslam sie ze te pasy
    na gorze i na dole sa o wiele mniejsze niz na 4:3.
    A o zniekształcaniu ja nigdy nie mowiłem.

    > Nie będę pierdzielił o czymś o czym nie mam pojęcia, jako że nigdy nie
    > miałem tv 4:3 który by pozwalała na zrobienie jakichś cudów z obrazem.

    ja tez nie.
    zomooje zawsze na DVD. Taka opcje maja chyba wszystkie obsługujace divxy.

    > No to Ci piszę - nie ma żadnej zmiany.
    > Nie kojarzę nic, co by naziemnie nadawało pełne 16:9.
    > Chyba że się pomylą i zapomną obciąć obraz (np. Polsat przy transmisji
    > F1), ale szybko to naprawiają (znaczy psują).

    Odpowiedziałes ze nie ma zmiany juz poprzednio - zrozumialem.
    Pytales tylko jaki byl moj tok rozumowania z czarnymi pasami i logo na lub
    pod - stad moje wyjasnienia.

  • 105. Data: 2009-01-06 18:13:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@s...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A dvd nie planowałeś oglądać? Bo dla mnie materiał z tv to jakiś
    > info/sport itp filmy do głównie dvd, a tam min 16:9 od zawsze
    > standard.

    niestety masz racje :)

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 106. Data: 2009-01-06 18:44:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > Same z siebie nic z sygnałem czy obrazem nie zrobią, a oprogramowanie na
    > których możne je użyć może być dowolne, również pozbawione tych cech.

    Ale wskazujesz miejsce gdzie musiałbym specjalnie szukać chyba problemów
    by taki soft namierzyć, ostatecznie można mplayerem darmowym który na
    pewno ma możliwość zmiany proporcji ekranu na najdziwniejsze.
    Więc w przypadku pc w ogóle nie ma ww. problemu.

    > Co Ty za bzdury gadasz?
    > CP od dawna ma w ofercie moduły i może być używany gdzie bądź.

    Od jak dawna? Nie widzisz że napisałem "szła" i że "w większości".
    Pokaż 4 tunnery z gniazdem na moduł nie mających setupu 16:9 a ja Ci pokażę
    4 które mają.

    > No ale jak komuś horyzont świata kończy się na platformie n - to potem takie
    > bzdety wychodzą, jak Tobie powyżej.

    Mam c2p dłużej niż mam n, obecnie mam 2 te platformy i najstarszy tunner
    jaki pamiętam miał setup tv dla 16:9 i skalowanie anamorfów do 4:3,
    miały to również tunnery wizji, więc dość odważnie mogę stwierdzić że
    na cyfrze (ziemia czy sat) problemu z emisją anamorficzną nie ma.

    > Ale nie znają tych których nie dostarczali, już nie wspominając o tym że
    > dostawcy dvb-t, jak najbardziej cyfrowego, nijak w Polsce nie rozprowadzali
    > urządzeń do ich odbioru.

    Pokaż przystosowane na pl 4 tunnery mpeg4 dvb-t które nie mają, a ja
    pokażę 4 jakie mają ok?

    > Zalezy od softu.
    > Generalnie ja nie mówię że nie, mówię tylko że podział wymyśliłeś
    > bezsensowny (wewnętrzny/zewnętrzny lub cyfrowy/analogowy).

    A gdzie ja dzieliłem wew/zew?
    Jedyny podział jaki wprowadziłem to transmisja cyfrowa(sat i dvb-t) i
    naziemna-analogowa którą to nieopatrznie nazwałem naziemną.

    Chodziło mi tylko o to aby nadawcy tvp1, 2, polsat, 4 i tvn nie włączali
    letterbox lub panascan dla cyfry (sat i dvb-t) bo odbiorniki (tv czy tunnery)
    dadzą sobie radę. Programy na sat (c2p i n) które nie lecą w analogu a jest
    ich sporo (o-tv, polsat2, polsat news, sport) spokojnie lecą anamorficznie i
    nikt nie narzeka.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 107. Data: 2009-01-06 19:26:10
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Sergiusz Rozanski pisze:
    [...]
> [...]
    > ich sporo (o-tv, polsat2, polsat news, sport) spokojnie lecą anamorficznie i

    No właśnie chwaliłem TVN Warszawa w sieci Aster, że leci anamorficznie,
    a tu przerobili. Czarne paski... Nadawca zmienił czy kablówka?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 108. Data: 2009-01-06 19:27:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:06012009.3695D3BE@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > to po co nagle mowisz, ze nie umiesz wrozyc, skoro juz wrozyles?

    Uświadamiam Ci tylko że Ty też nie umiesz, a takie dywagacje są funta kłaków
    nie warte.

> [...]
    > ciotków, wujków, babciów, dziadków i ludzi ktorzy niekoniecznie sa w twoim

    Oni mają CRT.
    Zazwyczaj duże tak na oko 27-29 cali.

    > jezeli zalozymy, ze najwiekszy wplyw na srednia beda mieli ludzi
    > ogladajacy
    > TV na ekranie laptopa to niewiele warte...

    Taki laptop ciągnie średnią konkretnie w dół.

    > na pewno zdecydowanie gorzej niz HD. Beznadziejnie - bez przesady.

    Beznadziejnie.
    Objerzałbyś kiedyś SD z dvb-t - straciłbyś złudzenia.

    > To o czym piszesz nie oddaje tego o co pytalem bo domyslam sie ze te pasy
    > na gorze i na dole sa o wiele mniejsze niz na 4:3.

    Są podobne, albo nawet pewnie większe niż przy oglądaniu materiału 16:9 na
    tv 4:3.

  • 109. Data: 2009-01-06 19:37:09
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Raczej kablówka, na n-ce anamorficznie leci od początku i teraz też.
    > Kablówka ma podobny problem jak naziemne analogowe, musi cudować.

    Nie musi. Ale kino leci anamorficznie przy niektórych filmach i na
    szczęście nic z tym nie robią.
    Polsat 2, RTL, póki był analogoqwy...

  • 110. Data: 2009-01-06 19:42:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>