  • 121. Data: 2009-01-09 09:33:03
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gk62qp$tcc$1@news3.onet...

    > (...)
    >
    > Jest jeszcze jeden powód "psucia" nadawanego obrazu.
    >
    > Gdyby w pełni wykorzystać system PAL, nadawać obraz anamorficznie 16:9 -
    > okazałoby się, że całe to HD TV nie jest nikomu potrzebne. Co za różnica,
    > czy na ekranie jest 576 czy 720 linii. Róznica to tylko 25% - 90% ludzi w
    > ogóle jej nie zauważy

    Nieprawda.
    Mam telewizor LCD z matrycą PAL, a różnica pomiędzy tym samym materiałem
    nadawanym w PAL a HD jest bardzo dobrze widoczna.
    Testowane na C+ Sport i C+ Sport HD, gdzie jednocześnie leci ten sam mecz.
    Na HD obraz jest bardziej wyraźny, widać więcej szczegółów, które na PAL są
    rozmyte np. kępki trawy, pryszcze na twarzach zawodników itd. ;-)

    , z z tych 10%, którzy zauważą - 80% uzna, że 720 linii

    Eeee tam, teoria spiskowa.

  • 122. Data: 2009-01-09 09:52:25
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.01.2009 Wiewior <j...@f...j.yc> napisał/a:

    > Nie ma jak teorie spiskowe :)
    > A policz to samo dla 1080, które jest w praktyce wykorzystywane.

    Proste, tv o 2x takiej przekątnej, albo przy tej samej 2x bliżej można
    siedzieć ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 123. Data: 2009-01-09 09:52:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Proste, tv o 2x takiej przekątnej, albo przy tej samej 2x bliżej można
    > siedzieć ;)

    Czyli żeby widzieć tak samo źle na HD jak na SD, od 32 cali musiałbym
    siedzieć z 6-8 metrów.
    Ale z takiej odległości to mi już lornetka byłaby potrzebna do takiego tv.
    ;-)

  • 124. Data: 2009-01-09 09:55:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Wszyscy psują bezkonkurencyjnie :)

    I po co takie bzdury wypisujesz?
    Jakie masz zastrzeżenia do HD na Canal+?

    Bo jakoś do tej pory było tak, że jak na tej grupie ktoś napisał jak
    powinien być nadawany obraz HD, to po sprawdzeniu okazywało się że C+
    właśnie tak jest nadawane i mądry docent doktor teoretyk musiał się
    wycofywać ze swoich opinii niczym niepodpartych.

  • 125. Data: 2009-01-09 09:59:37
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.01.2009 Marcin Narzynski <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> napisał/a:

    > Oczywiście zachęca do przejrzenia oferty konkurencji. ;)

    Wszyscy psują bezkonkurencyjnie :) W tym w sumie problem. Ale jest w tym sporo
    racji, bo _dobry_ pal nie jest zły, wystarczy popatrzeć na dvd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 126. Data: 2009-01-09 10:06:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.01.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

> [...]
    > siedzieć z 6-8 metrów.
    > Ale z takiej odległości to mi już lornetka byłaby potrzebna do takiego tv.

    Do pomieszczenia z 6-8m nikt nie kupuje teraz 32" :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 127. Data: 2009-01-09 10:46:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngme7sf.718.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Do pomieszczenia z 6-8m nikt nie kupuje teraz 32" :)

    A czy ja pisałem że kupuje?
    Po to właśnie jest HD, żeby na 32" widzieć dobrze z 2-3 metrów.

  • 128. Data: 2009-01-09 13:05:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > wiadomości news:

    > I po co takie bzdury wypisujesz?
    > Jakie masz zastrzeżenia do HD na Canal+?

    Mam. Mają stale te 15-20Mbps? w kanale? Nie. Bo widziałem już 7-8 też.
    Ale oczywiście to i tak chyba najlepsza stacja HD w pl.

    IMO bitrate powinien być regulowany, przynajmniej na poziomie oferty i
    umowy z operatorem, że HD to znaczy że będzie min 15 a SD będzie np min
    6Mbps. Byłoby jasne za co się płaci.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 129. Data: 2009-01-09 13:12:46
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngmeiol.m0p.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

> [...]
    >
    > IMO bitrate powinien być regulowany, przynajmniej na poziomie oferty i
    > umowy z operatorem, że HD to znaczy że będzie min 15 a SD będzie np min

    popieram. Ale operator jest cwany i na to nie pojdzie bo narod i tak kupi
    kazdy szajs ktory ma napis "HD"...

  • 130. Data: 2009-01-09 13:15:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Mam. Mają stale te 15-20Mbps? w kanale?

    Czy stale to nie wiem, bo nie monitoruję 24h na dobę, ale na wszystkich
    pozycjach lecących w HD które oglądam na C+Sport, to tak właśnie jest.