  • 81. Data: 2009-01-05 23:48:08
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale Ty nie pisałeś że wszystkich LCD, a ograniczyłeś zakres do
    > telewizorów.
    >
    > To mniej więcej tak, jakby zakres CRT ograniczyć do tych w dużym
    > pokoju. ;-)

    czyli powinienem wziac pod uwage wszystkie LCD?

    > Co znaczy "ma dotrzeć"?
    > W optymalnej sytuacji do telewizora dotrze 16:9 anamorf, a co z nim
    > zrobi tv to jego sprawa:
    > 1. Masz zoom, to sobie utniesz nadmiarową szerokość i masz co
    > chciałeś. 2. Względnie obejrzysz całość, ale z pasami na górze i dole.
    > 3. Masz starego grata i nie masz zoomu - to sobie pooglądasz ludzi po
    > anoreksji.
    >
    > To że na dziś dociera obraz już ucięty to wiem, ale skutek jest taki,
    > że na telewizorach 16:9 ogląda się 3/4 ekranu które mogłoby się
    > oglądać i które nadawca POSIADA w dyspozycji zazwyczaj.

    Cavallino - jeszcze raz przypominam ze cały czas mowilem o "przerobieniu"
    sygnału dla analogu, czyli de facto dla tych c maja CRT 4:3.
    Ja na prawde nie mam nic do cyfrowców z TV 16:9.

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 82. Data: 2009-01-06 08:09:21
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    wiadomości news:05012009.7BB212C7@budzik61.poznan.pl...

    > tak samo jak napisy koncowe, co nie znaczy ze jak ogladasz film, to do
    > ostatniego znaku w napisach, prawda?

    Co mi przypomina dość często cytowaną w takich sytuacjach scenę z któregoś
    Bonda, gdzie ledwo pistolety po obu stronach ekranu widać, a na środku
    pokój. Bo z 2,35:1 zrobiono 4:3 :)

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 83. Data: 2009-01-06 08:41:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > czyli powinienem wziac pod uwage wszystkie LCD?

    Jeśli ogląda się na nich tv - zdecydowanie.

    > Cavallino - jeszcze raz przypominam ze cały czas mowilem o "przerobieniu"
    > sygnału dla analogu, czyli de facto dla tych c maja CRT 4:3.

    A reszta oglądająca po analogu dostanie inny sygnał?
    Czy chcesz nagradzać wsteczniaków, kosztem tych, którzy zainwestowali?

    Jak widzisz w opisanym przypadku - tylko p.3 jest problemem dla posiadaczy
    tv 4:3.
    A takich tv co to nie potrafią nic zrobić z obrazem, jest pewnie nie więcej
    niż 16:9.
    Dla reszty całe obcinanie zrealizuje telewizor, Twój zresztą też.

  • 84. Data: 2009-01-06 10:58:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@f...j.yc napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Co mi przypomina dość często cytowaną w takich sytuacjach scenę z
    > któregoś Bonda, gdzie ledwo pistolety po obu stronach ekranu widać, a
    > na środku pokój. Bo z 2,35:1 zrobiono 4:3 :)

    :)
    fajne

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 85. Data: 2009-01-06 10:58:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jeśli ogląda się na nich tv - zdecydowanie.

    no to nadal nie wiem jakie jest twoje zdanie.
    Uwazasz ze srednia wielkosc LCD na ktorym oglada sie TV i srednia wielkosc
    CRT na ktorym oglada sie TV sa porownywalne?
    Bo ja uwazam ze LCD beda duzo wieksze.

    >>> chciałeś. 2. Względnie obejrzysz całość, ale z pasami na górze i

    > A reszta oglądająca po analogu dostanie inny sygnał?
    > Czy chcesz nagradzać wsteczniaków, kosztem tych, którzy zainwestowali?

    reszta czyli kto?

    > Jak widzisz w opisanym przypadku - tylko p.3 jest problemem dla
    > posiadaczy tv 4:3.

    a punkt drugi to jest ok? Ogladanie Tv na telewizorze 29 z obrazem
    wielkosci 21?

    > A takich tv co to nie potrafią nic zrobić z obrazem, jest pewnie nie
    > więcej niż 16:9.
    > Dla reszty całe obcinanie zrealizuje telewizor, Twój zresztą też.

    znowu nie wiem co masz na mysli mowiac o obcinaniu przez mój TV. Tak jak
    pisałem - moj niestety nie ma opcji zoom.

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 86. Data: 2009-01-06 11:07:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Uwazasz ze srednia wielkosc LCD na ktorym oglada sie TV i srednia wielkosc
    > CRT na ktorym oglada sie TV sa porownywalne?
    > Bo ja uwazam ze LCD beda duzo wieksze.

    Będą większe, ale niekoniecznie dużo.

    > reszta czyli kto?

    Ci co nie mają CRT 4:3, a oglądają w analogu.
    Choćby te 99% posiadaczy 16:9 będących użytkownikami kablówek.

    > a punkt drugi to jest ok?

    Punkt drugi rzadko występuje bez punktu pierwszego.
    To tylko alternatywa jaką ma posiadacz telewizora.

    >Ogladanie Tv na telewizorze 29 z obrazem
    > wielkosci 21?

    Identycznie jest dzisiaj przy tv 16:9.

    > znowu nie wiem co masz na mysli mowiac o obcinaniu przez mój TV. Tak jak
    > pisałem - moj niestety nie ma opcji zoom.

    Toś się mocno musiał postarać przy zakupie tak dennego tv stosunkowo
    niedawno.
    Sam sobie winien jesteś, zły wybór - złe efekty.
    A Ty chcesz karać innych, którzy wybrali dobrze.

  • 87. Data: 2009-01-06 11:31:31
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.01.2009 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > a punkt drugi to jest ok? Ogladanie Tv na telewizorze 29 z obrazem
    > wielkosci 21?

    A jak wolisz, film jest kinowy, powiedzmy 2.3:1 czyli pewnie 8:3 więc
    jak zrobisz z niego 4:3 to oglądasz połowę kadru! Co z tego że wypełni
    Ci 29" skoro połowy i tak nie widzisz.

    Problemem jest jedynie 16:9 po analogu, nie wiem po co ten problem jest
    ciągnięty na platformy cyfrowe, gdzie zamiast włączać letterbox lub
    panascan wystarczyłoby właczyć wss - co rozwiązało by problem.
    Niestety jak tv ma materiał kinowy, hd lub anamorficzny to musi coś z
    nim zrobić, ale tylko dla emisji naziemnych, bo w przypadku cyfrowych
    można wysłać jak leci, tunner wie jaki ma tv podpięty i zrobi co trzeba.

    Problem sie rozwiąże jak skończy się analog i wszyscy albo zmienią tv,
    albo dokupią tunnery.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 88. Data: 2009-01-06 11:34:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > nim zrobić, ale tylko dla emisji naziemnych, bo w przypadku cyfrowych
    > można wysłać jak leci, tunner wie jaki ma tv podpięty i zrobi co trzeba.

    A czym się różni tuner wbudowany w tv, od tego zewnętrznego?
    Niczym.
    Więc to czy tuner będzie wiedział co należy zrobić z danym sygnałem zależy
    tylko od tunera i od niczego więcej.
    Na pewno nie od podziału wbudowany/zewnętrzny.

  • 89. Data: 2009-01-06 11:43:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Będą większe, ale niekoniecznie dużo.

    szacuj
    Wg mnie srednia dla CRT to bedzie 21 z hakiem
    Dla LCD srednia to IMO minimum 30.

    > Ci co nie mają CRT 4:3, a oglądają w analogu.
    > Choćby te 99% posiadaczy 16:9 będących użytkownikami kablówek.

    i oni wtedy gladaja to po zwyklym analogua nie przez cyfrowe dekodery?
    Czy ja juz mowilem, ze jak ogladałem u kumpla wlasnie na LCD 42 cos ze
    zwykłej kablówki, to az mi bylo glupio powiedziec, co sadze o tej
    jakosci...
    Byc moze sa jakies LCD z wysokiej polki ktore tego efektu nie maja,
    jednak... jak to ma byc ta jakosc...

    > Punkt drugi rzadko występuje bez punktu pierwszego.
    > To tylko alternatywa jaką ma posiadacz telewizora.

    Aha, a ja mysle, ze punkt drugi wystepuje wlasnie wtedy, gdy nie wystepuje
    punkt pierwszy.
    BTW byc tych punktów niewyciał to moze nie tylko my bysmy wiedzieli, o czym
    dyskusja...

    Dla przypomnienia:
> [...]
    dole.
    3. Masz starego grata i nie masz zoomu - to sobie pooglądasz

    od paru dni zauwazyłem ze na tvp1 i tvp2 znaczek TV jest juz pod czarnymi
    paskami - poprawili sie?
    Niemniej nadal uwazam, ze to sie robi troche absurd - kupujemy coraz
    wieksze Tv, zuzywajace coraz wiecej pradu i coraz mniejszy procent
    kupionego ekranu wykorzystujemy.
    Szkoda ze nie ma tanich rozwiazan dajacych w okresie przejsciowym kazdemu
    mozliwosc wykorzystania w pelni posiadanego przez niego odbiornika TV.

    > Toś się mocno musiał postarać przy zakupie tak dennego tv stosunkowo
    > niedawno.
    > Sam sobie winien jesteś, zły wybór - złe efekty.

    no niestety - sadziłem ze w nowym TV taka opcja to bedzie standard. Duzo
    rzeczy oblookałem ,tej akurat nie. A poza tym, takj ak pisałem, te dwa ata
    temu ilosc programów w 16:9 była znikoma.

    > A Ty chcesz karać innych, którzy wybrali dobrze.

    Oj, juz przestan.
    Mysle, ze dokładnie wytłumaczyłem, skad brały sie moje postulaty zmian.

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 90. Data: 2009-01-06 11:48:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:06012009.179B18FA@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > szacuj

    Nie mam danych.
    Wróżką nie jestem.

    Skoro poważne instytucje przerasta policzenie ile jest telewizorów w Polsce,
    Ty chcesz żebym ja to wiedział i do tego jeszcze jakich?

    > Wg mnie srednia dla CRT to bedzie 21 z hakiem
    > Dla LCD srednia to IMO minimum 30.

    Jakieś podstawy?
    Ile sztuk, ile telewizorów, jakie typu, jakiej wielkości?

    > i oni wtedy gladaja to po zwyklym analogua nie przez cyfrowe dekodery?

    Oczywiście.
    Myślisz, że wszystkie kablówki są cyfrowe i wszyscy klienci z cyfrowych
    pakietów korzystają?

    Poza tym usilnie mylisz 16:9 z LCD.

    > Aha, a ja mysle, ze punkt drugi wystepuje wlasnie wtedy, gdy nie wystepuje
    > punkt pierwszy.

    No to źle myślisz.

    > od paru dni zauwazyłem ze na tvp1 i tvp2 znaczek TV jest juz pod czarnymi
    > paskami - poprawili sie?

    Nie.
    Dalej to letterbox.
    Co to niby za różnica, gdzie jest znaczek?