  • 21. Data: 2010-03-07 14:38:29
    Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Mar 2010 14:11:55 +0100, Irek N. wrote:

    >Aaa... jasne, to działa w takim razie. Czuć jak przełącza biegi. Zmiana
    >biegu jest jak gdyby 2 etapowa, myślałem najpierw że to jakiś półbieg
    >jeszcze, teraz wszystko rozumiem.

    Z tym ze do hamowania silnikiem ma sie to nijak.

    Jest sprzegniete na stale, noga z gazu .. nadal moze byc sprzegniete.
    Schodzimy ponizej jakis tam obrotow, automat rozsprzega (*), zmienia
    bieg .. jak sie predkosci po obu stronach hydro wyrownaja to znow
    powinien sprzegnac.

    Na ile samo sprzeglo-przekladnia hydrokinetyczna potrafi przenosic
    moment w druga strone to wole sie teraz nie zastanawiac.

    J.

    (*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
    luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..

  • 22. Data: 2010-03-07 15:03:47
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 07 mar 2010 o 14:38 GMT, J.F napisał(a):

> [...]
    > Schodzimy ponizej jakis tam obrotow, automat rozsprzega (*), zmienia
    > bieg .. jak sie predkosci po obu stronach hydro wyrownaja to znow

    U mnie lockup dziala tylko przy predkosci powyzej 70km, ponizej w ogole...

    > (*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
    > luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..

    Jezeli recznie nie zredukujesz, to przy mniejszych predkosciach sila
    hamowanie jest znikoma, czyli prawie jak luz, jezeli chcesz jednak hamowac
    silnikiem, musisz zredukowac bieg :)

    Pozdrawiam
    Brzezi