  • 1. Data: 2010-03-05 21:28:03
    Temat: [press] Mandat 5000 zł ?
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Co prawda nie mandat, ale grzywna:

    http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Najdrozszy-mandat,
    wid,12045908,wiadomosc.html?ticaid=19c15

    Mimo, że świdnicki Rajd Elmot odbywa się dopiero w połowie kwietnia, to
    pewien kierowca postanowił już teraz poczuć się jak rajdowiec. Za swoje
    dokonania dostał "nagrodę" w postaci 5 tys. złotych grzywny.

    Takie konsekwencje poniósł 39-letni kierowca BMW, który pędził ulicami
    Świdnicy, nie zwracając uwagi na znaki drogowe.

    Mężczyzna m.in. przekroczył podwójną linię ciągłą, wyprzedzał na
    przejściu dla pieszych oraz nie zwracał uwagi na sygnalizację świetlną.
    Ponadto kierowca BMW, na odcinku drogi gdzie jest ograniczenie do 40
    km/h jechał z prędkością 130 km/h, a w pewnym momencie przekroczył nawet
    200 km/h.

    Kiedy policjanci podjęli próbę zatrzymania "rajdowca", ten wyjechał z
    miasta i udał się w kierunku Jaworzyny Śląskiej, gdzie policjanci
    zorganizowali blokadę drogi.

    Kierowca został zatrzymany i osadzony w policyjnym areszcie. Policjanci
    skierują wniosek do sądu o ukaranie, w którym sprawca poddał się
    dobrowolnie karze. Mężczyzna został ukarany grzywną 5 tys. zł oraz
    zatrzymano mu prawo jazdy na 6 miesięcy.

    ****

    Nigdy o czymś takim nie słyszałem. W sumie gratulacje na dotkliwą karę,
    która może zniechęcać szybkich i bogatych do niebezpiecznej jazdy. Bo
    500, czy 1000 zł mandatu, to pikuś dla niektórych.

    Ale z drugiej strony, pojawiają sie pytania.
    1. na jakiej podstawie został osadzony w areszcie, bo tak uznali policjanci?
    2. Dlaczego PJ zabrane na 6 miesięcy? Przecież wspomniane 200 km/h to
    10 pkt, przejście dla pieszych 9 pkt, sygnalizacja 6 pkt, ciągła linia
    chyba 6 pkt to już 31 pkt. Więc może lepiej odebranie PJ, skierowanie na
    egzamin z terminem odroczonym o te 6 miesięcy.

    Seco

  • 2. Data: 2010-03-05 21:32:00
    Temat: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 05-03-2010 21:28, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Nigdy o czymś takim nie słyszałem. W sumie gratulacje na dotkliwą karę,
    > która może zniechęcać szybkich i bogatych do niebezpiecznej jazdy. Bo
    > 500, czy 1000 zł mandatu, to pikuś dla niektórych.

    Osoba kupująca Z4 (z pewnością jako pojazd do zabawy) nie odczuje za
    bardzo tych 5k zł.

  • 3. Data: 2010-03-05 21:41:23
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    CUT_INZ pisze:

    > Osoba kupująca Z4 (z pewnością jako pojazd do zabawy) nie odczuje za
    > bardzo tych 5k zł.

    Oczywiście, że nie. Ale to zawsze bardziej dotkliwe, niż klasyczny
    mandat do 1000 zł. Do tego sąd, zatrzymanie PJ.

    Seco

  • 4. Data: 2010-03-05 21:52:16
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > na odcinku drogi gdzie jest ograniczenie do 40
    > km/h jechał z prędkością 130 km/h, a w pewnym momencie przekroczył nawet
    > 200 km/h.

    Mnie zastanawia wlasnie to co powyzej. Czemu na drodze, ktora jak widac
    mozna jechac 130 (a nawet 200), siebie i nikogo innego nie zabic, jest
    ograniczenie do 40. Ja wiem, mial szczescie on i inni uczestnicy ruchu,
    ale raz w zyciu widzialem w DC samochod jadacy 40km/h. Bylo to przed
    fotoradarem na Pileckiego, a owym samochodem byl radiowoz, zaraz po
    minieciu FR przyspieszenie wgniotlo "miskow" w fotele;-)
    Pal licho buraka z "bumy", ale iluz nas, spokojnych kierownikow, widzac
    ograniczenie do 40 czy 50 na prostej, bezpiecznej drodze uczy sie olewac
    to i inne ograniczenia...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2010-03-05 21:52:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    CUT_INZ wrote:

    > Osoba kupująca Z4 (z pewnością jako pojazd do zabawy) nie odczuje za
    > bardzo tych 5k zł.

    Odczuje podobnie jak kierowca Logana 500 zł.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-03-05 21:56:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pawel O'Pajak wrote:

    > Pal licho
    > buraka z "bumy", ale iluz nas, spokojnych kierownikow, widzac
    > ograniczenie do 40 czy 50 na prostej, bezpiecznej drodze uczy sie olewac
    > to i inne ograniczenia...

    Taki jest niestety tego efekt, przez dużą liczbę ograniczeń stawianych
    przez kretynów przestają one spełniać swoją rolę. Kiedy widzę 50 to tak
    naprawdę nie wiem, czy postawił je psychiczny, czy też naprawdę jest
    jakiś powód, by tyle jechać. W mojej okolicy jest np. 60 czy 70 na
    zakręcie, gdzie jadąc nieco szybciej można spodziewać się pisku opon i
    jest też 60 na takim, który można przejechać w zasadzie z dowolną
    prędkością w zależności od posiadanego auta.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-05 22:05:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Pawel O'Pajak pisze:
    (...)
    > Mnie zastanawia wlasnie to co powyzej. Czemu na drodze, ktora jak widac
    > mozna jechac 130 (a nawet 200), siebie i nikogo innego nie zabic, jest
    > ograniczenie do 40.

    Tam nie można jechać 130, czy też 200.

    > Ja wiem, mial szczescie on i inni uczestnicy ruchu,
    > ale raz w zyciu widzialem w DC samochod jadacy 40km/h.

    Naprawdę? Napisz coś jeszcze, taki emocjonujący przekaz...

    > Bylo to przed
    > fotoradarem na Pileckiego, a owym samochodem byl radiowoz, zaraz po
    > minieciu FR przyspieszenie wgniotlo "miskow" w fotele;-)

    Ojej - radiowóz zwolnił? To niemożliwe. Wszyscy zwalniają, ale
    radiowóz? Wcześniej mało kto zwalniał i wypadków było sporo,
    teraz zwalniają + są światła i skończyły się piski opon
    + interwencje karetek pogotowia. Coś Ci nie pasuje?

    > Pal licho buraka z "bumy", ale iluz nas, spokojnych kierownikow, widzac
    > ograniczenie do 40 czy 50 na prostej, bezpiecznej drodze uczy sie olewac
    > to i inne ograniczenia...

    He, he, he - wiedziałem :( Bądź łaskaw wypowiadać się za siebie, a nie
    za innych. Ty od dawna jesteś przykładem osoby, która ma w poważaniu
    takie ograniczenia, ponieważ według Ciebie są bezsensowne.

    BTW - fajnie sobie uogólniasz i robisz PR....

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 8. Data: 2010-03-05 22:08:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Mnie zastanawia wlasnie to co powyzej. Czemu na drodze, ktora jak widac
    > mozna jechac 130 (a nawet 200), siebie i nikogo innego nie zabic

    Po większości dróg nawet w miastach można spokojnie jechać 200+km/h.
    O np. tak: http://www.youtube.com/watch?v=6MhsY5_dAlg ;)

    Problem zacznie się dopiero wtedy gdy będzie to robić jednocześnie
    większa ilość kierowców, do tego jadąc w przeciwnych kierunkach, między
    pieszymi, rowerzystami, tramwajami itp. itd.

  • 9. Data: 2010-03-05 22:11:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

    > Tam nie można jechać 130, czy też 200.

    Jak widać przejechał z taką prędkością i nic się nikomu nie stało, co
    oznacza, ze 40 jest prędkością zdecydowanie zaniżoną.

    > Naprawdę? Napisz coś jeszcze, taki emocjonujący przekaz...

    Przejedź się przepisową 50 Puławską przy niewielkim ruchu, będą Cię
    wyprzedzać nawet autobusy miejskie.

> [...]
    > Wcześniej mało kto zwalniał i wypadków było sporo, teraz zwalniają + są
    > światła i skończyły się piski opon + interwencje karetek pogotowia. Coś

    Po jaką cholerę jest tam FR, skoro są już światła? Po za tym problemem
    był tam idiotycznie zlokalizowany przystanek i przejście, na łuku, tak,
    że nie było go widać.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-05 22:11:36
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    to pisze:

> [...]
    > jest też 60 na takim, który można przejechać w zasadzie z dowolną
    > prędkością w zależności od posiadanego auta.

    Wspomniana ul. Pileckiego, (3 pasy w 1 stronę rozdzielone pasem zieleni
    i płotem), skrzyżowanie z ul. Herbsta w DC to kuriozum.
    Liczy sie tylko niezbyt ruchliwy wyjazd z Herbsta.

    Przez co najmniej 30 lat nie było tam żadnego ograniczenia, wolno było
    tyle, co po mieście. Dopiero niedawno zrobiono tam światła, pasy,
    postawiono płot na pasie zieleni. Płot się ciągnie aż do skrzyżowania z
    Puławską. W połowie odcinka Herbsta-Piławska były pasy, ale je
    zlikwidowano. Tak więc zadbano o bezpieczeństwo.

    Dla zwiększenia "bezpieczeństwa" zrobiono ograniczenie do 40 i fotoradar
    za skrzyżowaniem. I to już lekka przesada i chyba chęć tłuczenia kasy na
    jadących 60.

    Seco