  • 1. Data: 2009-10-06 18:00:27
    Temat: Pamietacie magnetowidy to pomózcie - mam uwalone Sanyo
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Ostatnio wysiadł mi magnetowid Sanyo VHR120EE z 1990 roku. Magnetowid był
    mało uzywany przez te lata. A przez ostatnie kilka lat w ogóle.
    Pare miesiecy temu kupiłem córce na Allegro za pare groszy nowe filmy dla
    dzieciaków i postanowiłem jej puścic. Okazało sie, ze nie chciał w ogole
    odtwarzac. Przeczysciłem głowice i magnetowid ruszył. Pogral w sumie
    kilkanascie godzin i zdechł.
    Ale nie tak od razu. Najpierw widzial tylko jedna kasete jaka miałem ( jakas
    tam nagrana wczesniej) innych nie widzial.
    A potem zdaje sie ze i ta na ktorej gral tez przestał widziec. Ale tego to
    juz do konca nie jestem pewien bo te kasety sie pomieszały.
    Jak sie objawia dzialanie magnetowidu teraz: wsadzam kasete, wciaga ja,
    ruchome rolki podciagaja tasme na glowice wirujaca, głowica sie troche
    pokreci po czym z powrotem tasma wraca do kasety i magnetofon sie wyłacza.
    Nie ma mowy o przewijaniu w jakakolwiek strone. Zauwazyłem tez, ze podczas
    próby odtwarzania dociskowa rolka gumowa
    ktora powinna chyba dociskac tasme do wirujacego wałka jest zawieszona w
    pewnej odległosci i nie dociska niczego.
    Rowniez tasma nie jest przewijana nawet na milimetr.

    Tak jakby ten ruch głowicy cos sprawdzal na tasmie i nie odnajdował wiec sie
    magnetowid nie zalancza.
    Ale byc moze zle to rozumiem i nie tak dziala magnetowid? W kazdym razie
    dziwi mnie ze ta rolka dociskowa znana tez z magnetofonu jest zawieszona w
    znacznej odległosci od wirujacego wałka (tego od kola zamachowego czy tez
    silnika)
    Moze ktos wie co jest grane i moze mi cos poradzic? Magnetowid jest w sumie
    w naprawde dobrym stanie mechanicznym glowice raczej nie sa wyrobione
    zreszta sprawia wrazenie jaby byly nieco cofniete w glab bebna wirujacego.
    beben nie jest wytarty, nikt tam nie grzebał od nowosci.

    pzdr. Janusz

  • 2. Data: 2009-10-06 19:32:22
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    sofu wrote:

> [...]
    > wyrobione zreszta sprawia wrazenie jaby byly nieco cofniete w glab
    > bebna wirujacego. beben nie jest wytarty, nikt tam nie grzebał od
    witam,
    sprawdź pasek gumowy(paski) w napędzie taśmy.
    Według mnie to jest typowy objaw luźnego paska, nie może zakręcić kołem,
    taśma się nie rusza to procesor wyłącza napęd taśmy aby jej nie rwać.
    Zwykle przy próbie wciśnięcia play przeskakuje na stop.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2009-10-06 21:57:21
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    ----------------
    > witam,
    > sprawdŸ pasek gumowy(paski) w napędzie taœmy.
    > Według mnie to jest typowy objaw luŸnego paska, nie może zakręcić kołem,
    > taœma się nie rusza to procesor wyłšcza napęd taœmy aby jej nie rwać.
    > Zwykle przy próbie wciœnięcia play przeskakuje na stop.
    > --
    > pzdr, j.r.

    ----------------------

    Wiesz co, chyba masz racje?! Rozebrałem ten magnetowid na tyle zeby zobaczyc
    pasek od serwomechanizmu tego ktory jest odpowiedzialny za m.innymi ruch
    dzwigni z rolka dociskowa. Okazało sie, ze pasek jest mocno luzny.
    Silnik ma na osi przekładnie slimakowa i rolke z paskiem. O ile slimak
    chodzi dobrze bo tam nie ma prawa sie nic wydluzyc o tyle rolka przez luzny
    pasek nie jest w stanie pociagnac czesci serwomechanizmu. Kiedys kupiłem
    paski na zapas (pewnie nieoginalne?) ale to kilkanascie lat temu i pewnie
    guma tez tam jest do kitu. Nie wiem czy mozna dostac paski do magnetowidu
    tego typu. najlepsze byłyby jakies nowe, ale jak znajde tamte to spróbuje je
    załozyc choc nie bedzie to wcale łatwe bo caly ten układ jest niezle
    porabany.

    pzdr. J.

  • 4. Data: 2009-10-07 09:31:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem czy mozna dostac paski do magnetowidu
    > tego typu.

    Mozna, inne czesci tez, jest na Wolumenie czlowiek, ktory tym handluje.
    Ma stoisko w alejce najblizszej Kasprowicza, handluje glownie chemia do
    elektroniki i wlasnie czesciami do video i to znacznie tanszymi niz
    znalezione w necie sklepy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-10-07 12:45:46
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ma stoisko w alejce najblizszej Kasprowicza, handluje glownie chemia do
    > elektroniki i wlasnie czesciami do video i to znacznie tanszymi niz

    ------

    Juz naprawiłem ten magnetowid!
    Załozyłem nie bez trudu (krótki) pasek kupiony wiele lat temu na gieldzie
    elektronicznej w Łodzi. Ale postanowilem dokupic nowy komplet i niech lezy
    (tez pewnie stanie sie stary kiedys).
    Magnetowidy odchodza w przeszłosc i czesci do nich bedzie kiedys coraz
    mniej. Na razie magnetowid pracuje jak nowy. Stary pasek powyciagał się.
    Guma stała sie bardzo ciagliwa. Nic dziwnego, ze magnetowid nie chciał
    pracować.
    Ten, który lezał w zapasie wydaje sie byc bez zmian jak w chwili zakupu, ale
    pewnie nie bedzie miał takiej trwałosci jak nowy? Nie mam pojecia ile taka
    nieuzywana guma moze lezec bez uszczerbku?
    --
    Jestem z Łodzi, a na Wolumenie nie byłem juz ze 20 lat. Jazda tam byłaby
    zbyt kosztowna. Mysle ze w Łodzi tez sie da kupic, bo ja kupowałem na

    pozdrawiam - Janusz