  • 1. Data: 2009-08-26 10:57:04
    Temat: transoptor zgodny pinowo z cny17
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Może ktoś zna transoptor szybszy od tradycyjnego cny17 (czasy zalaczania i
    wylaczania mniejsze od 2us) jednak zgodny pinowo z cny17.
    Niestety obwody drukowane juz sa zrobione a funkcjonalnosc urzadzenia
    znacznie poprawilyby szybsze tansoptory.
    W gre wchodzilyby rowniez uklady transoptorow wymagajace tylko nieznacznej
    modyfikacji PCB.
    Brałem pod uwage mozliwość użycia PC900 firmy sharp. Niestety ma zamieniony
    emiter z kolektorem tranzystora co komplikuje przerobke PCB.

  • 2. Data: 2009-08-26 14:43:23
    Temat: Re: transoptor zgodny pinowo z cny17
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś zna transoptor szybszy od tradycyjnego cny17 (czasy zalaczania i
    > wylaczania mniejsze od 2us) jednak zgodny pinowo z cny17.

    MCT2 ?

    2us to te tranzystorowe mają w specyficznych warunkach, zwykle są
    wolniejsze.
    Może wyselekcjonusz z CNY17, 4N25....28, albo zmienisz prąd LEDa ?
    Jakie napięcie komutujesz ? Jaką potrzebujesz transkonduktancję?
    Co robisz z bazą? Wisi w lufcie?
    Możesz podłączyć bazę przez diodę schottky z kolektorem?
    Masz w pobliżu zasilanie 5V ?
    Możesz użyć 6N135, 6N136, 6N137 ?

    PC900 to układ scalony z przerzutnikiem schmitta podobny do 6N137.

  • 3. Data: 2009-08-26 20:34:57
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > MCT2 ?
    >
    > 2us to te tranzystorowe mają w specyficznych warunkach, zwykle są
    > wolniejsze.

    Czy przez specyficzne warunki rozumiesz odpowiedni prad kolektora
    tranzystora i odpowiedni prad diody?
    Dla PC900 przy pradzie kolektora okolo 16ma dokumentacja podaj czasy zal/wyl
    okol 2us przy pradzie diody 4mA

> [...]
    > Masz w pobliżu zasilanie 5V ?
    > Możesz użyć 6N135, 6N136, 6N137 ?
    >
    > PC900 to układ scalony z przerzutnikiem schmitta podobny do 6N137.

    niestety selekcja nie wchodzi w gre.
    opisze moze transoptor o jakich parametrach by mnie interesował.

    1) prąd diody IF(avg) 3mA ( przebieg prostokatny 50Hz o wypelnieniu 50%
    amplituda 6mA
    2) prad kolektora od 5 do 20mA
    3) najlepiej z przerzutnikiem schmitta
    4) czasy zal/wyl tphl/tplh 2us
    5) izolacja min 2,5kV

    czy 6n137 ma przerzutnik schmitta?

    odp.
    Moge podlaczyc baze dioda schottky z kolektorem
    Mam latwo dostepne napiecie 5V

  • 4. Data: 2009-08-27 07:57:53
    Od: "u" <...@w...yz>

    > 1) prąd diody IF(avg) 3mA ( przebieg prostokatny 50Hz o wypelnieniu 50%
    > amplituda 6mA

    Wykrywanie zera sieci robisz?
    Wina nie leży w wolnym transoptorze, a w koncepcji (znaczące napięcie,prąd
    LEDa)

  • 5. Data: 2009-08-27 08:00:49
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy 6n137 ma przerzutnik schmitta?

    Tak Transmisja do 10Mbaud. To jest najszybszy pospolity .

    > Mam latwo dostepne napiecie 5V

    Użyj 6N137 lub podobnych

  • 6. Data: 2009-08-27 08:05:20
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy przez specyficzne warunki rozumiesz odpowiedni prad kolektora
    > tranzystora i odpowiedni prad diody?

    Tak, oraz wyjściowe napięcia. To z czym współpracują może być liniowe albo
    progowe. Odbiornik może potrzebować wysokich napięć, a nie tylko 5V (TTL)
    Nasycony tranzystor bardzo wolno się wyłącza, Np. 80us dla tych
    prościutkich, tanich, mimo, że piszą o pojedynczych mikrosekundach.

  • 7. Data: 2009-08-27 12:42:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    roxy pisze:
> [...]
    > Brałem pod uwage mozliwość użycia PC900 firmy sharp. Niestety ma zamieniony
    > emiter z kolektorem tranzystora co komplikuje przerobke PCB.

    Spróbuj TLP112 lub 113. Niewielka różnica polega na tym, że katoda jest
    na pinie 3 a nie 2. Ponadto na pin 6 musi być dostarczone VCC. Wszystkie
    transpoptory nie mające zasilania mają niestety czasy TR i TF bardzo
    silnie zależne od rezystancji obciążenia. Tak więc jak chcesz mieć 1MHz
    z obciążeniem np 5 kOhm to albo 6N137 albo TLP113 (112). Te ostatnie
    bardziej zgodne pinowo.

    MD

  • 8. Data: 2009-08-29 09:04:13
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wykrywanie zera sieci robisz?
    > Wina nie leży w wolnym transoptorze, a w koncepcji (znaczące

    Może poda pan wiencej szczegółow. Robie co prawda wykrywanie zera sieci ale:
    napiecie na diode cny17 jest stabilizowane na diodzie zenera 15V a prad
    ograniczony opornikiem 690ohm. Dioda transoptora jest zalanczana
    tranzystorem npn BC547C w zaleznosci od tego czy ma aktulnie jest dodatia
    czesc sinusoidy czy ujemna.
    Napiecie ktorego przebieg mam badac to 3x190V (ksztalt - sinus na ktorym
    moga siepojawic szpilki 40us o amplitudzie 400V)
    kolektor tranzystora obciazony jest pradem 12mA przez opornik do +5V)
    Problem jest w tym że dość dużo mocy jest tracone na opornikach
    ograniczajacych prad diody zenera (ponad 3W na kazda faze). Dlatego chce
    zejsc z pradem diody nie zwiekszajac tym samym czasow zal/wyl
    optotranzystora.