  • 1. Data: 2009-01-17 12:33:16
    Temat: uruchomienie komputera
    Od: Jordan <J...@t...pl>

    Witam,

    wyczerpały mi się pomysły więc pytam :]

    Komputer: Fujitsu-Siemens Scenic P300 na P4

    Objawy: Komputer ma problem z uruchomieniem rano po wyłączeniu na noc tzn.
    po wciśnięciu power maszyna zaczyna się uruchamiać, startują wentylatory,
    dysk twardy ale pozostaje czarny ekran i można czekać na uruchomienie w
    nieskończoność. Wyłączam komputer, i uruchamiam ponownie - to samo.
    Po przejściu takiej procedury kilkukrotnie udaje się uruchomić system i
    dalsza praca systemu już bez innych objawów aż do kolejnego rannego
    uruchamiania.

    Rozkręciłem zasilacz - okazało się, że uszkodzony ale wymiana zasilacza nic
    nie zmieniła. Wymiana baterii na biosie też. Nie zauważyłem żadnych
    uszkodzonych kondensatorów na płycie głównej.
    W tej chwili przyszedł mi pomysł, że może to być problem ze zintegrowaną
    grafiką, ale chyba powinny być jeszcze jakieś objawy podczas pracy systemu.

    Prosze o pomysły co do dalszej diagnostyki :]

    pozdrawiam
    --
    powered by
    JORDAN korporejszyn

  • 2. Data: 2009-01-17 12:38:43
    Temat: Re: uruchomienie komputera
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Jordan wrote:
> [...]
    > grafiką, ale chyba powinny być jeszcze jakieś objawy podczas pracy systemu.
    >
    > Prosze o pomysły co do dalszej diagnostyki :]

    a bios pika jak ten czarny ekran jest? - jeśli tak to podłącz pod
    zewnętrzny monitor i zobacz czy to nie coś z matrycą...
    jeśli nie pika i komp "stoi" to stawiam na zasilanie lub kondensatory -
    w każdym razie coś na torze zasilania...

    pozdr
    Olek