  • 1. Data: 2009-03-27 17:40:01
    Temat: uziemienie na maszcie - a,b,c czy d?
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    Maszt - 25m
    Ma jedną bednarke-uziemienie,która jak myśle jest od razu piorunochronem.

    1
    | 2
    | |
    | |
    ] |
    ---

    Na końcu są dwie iglice - iglica 1 robi za piorunochron, a iglica 2 na
    której mam antene nie jest zespawana z masztem, tylko przykręcona z 3
    stron śrubami, cała ta iglica (rura) owinięta jest jakąś wełną.
    Jeśli ma połączenie elektryczne z masztem to bardzo słabe.

    Myśle, żeby antena elektrycznie była odseparowana od masztu, zrobie
    odskocznie półmetrową z teflonu.

    Pytanie: do czego podłączyć uziemienie do AccessPointa, Anteny i
    NetProtecta??
    a) do masztu?
    b) pociągnąć przewód do PE z gniazdka?
    c) czy zrobić swoją bednarke?
    d) nie podłączać uziemienia....

    pozdrawiam i dziękuję za podpowiedz!

  • 2. Data: 2009-03-27 19:10:08
    Temat: Re: uziemienie na maszcie - a,b,c czy d?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "bdronka" <"[bok"@torama.pl> napisał w wiadomości
    > Maszt - 25m

    Z czego?

> [...]
    > której mam antene nie jest zespawana z masztem, tylko przykręcona z 3
    > stron śrubami, cała ta iglica (rura) owinięta jest jakąś wełną.

    Jaką wełną i po co?

    > Jeśli ma połączenie elektryczne z masztem to bardzo słabe.
    >
    > Myśle, żeby antena elektrycznie była odseparowana od masztu,

    Co to za antena?

    > zrobie odskocznie półmetrową z teflonu.

    Po co?

    > Pytanie: do czego podłączyć uziemienie do AccessPointa, Anteny i
> [...]

    Jeśli maszt jest metalowy to podłączyć do masztu, maszt uziemić.
    Jeśli maszt niemetalowy to wzdłuż niego pociągnąć do uziomu bednarkę.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl