  • 1. Data: 2010-01-17 23:40:21
    Temat: Kompakt z dieslem pod maską, do 20 tyś.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Cześć.

    Szukam kompaktowego auta dla siebie. Karawan marki R.Laguna I już mi się
    znudził (będzie na sprzedaż).
    Po wstępnej selekcji, wybór padł znów na auta francuskie. Na placu boju
    zostały Peugeot 307 i R.Megane II. Oba z lat 2003-2004 (może ciut nowsze
    też, zależy co się trafi).
    W pierwszym wybór jest prosty - dwulitrowe HDI, raczej w wersji 90KM
    (jakoś mniej skomplikowane, a zatem mniej problemowe niż wersje mocniejsze).
    W drugim - skłaniam się ku 1.5dci. Chętnie wersja 100KM (czy 105, jakoś
    tak), ale zadbanym egzemplarzem z 80-konną wersją K9K nie pogardzę.
    Oba napewno w wersji hatchback (nawet chętnie 3d). Kombi odpadają (na
    100% w przypadku 307, i na 90% w Megance).
    Chętnie poczytam opinii właścicieli i użytkowników (nie mylić z
    użyszkodnikami klasy R.G. ;)).
    Co niektórzy, chętnie poleciliby mi jakiegoś starszego TDS'a w
    odpowiedniej budzie. Niestety - tym razem podziękuję i pozostanę przy
    swojej platonicznej miłości do BMW+6-cyl.TDS+Automat. Auto musi być w
    miarę młode.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 2. Data: 2010-01-17 23:54:43
    Temat: Re: Kompakt z dieslem pod maską, do 20 tyś.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 23:40:21 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Po wstępnej selekcji, wybór padł znów na auta francuskie. Na placu boju
    > zostały Peugeot 307 i R.Megane II. Oba z lat 2003-2004 (może ciut nowsze
    > też, zależy co się trafi).

    Pug raczej będzie mniej problemowy, brak wynalazków typu karta kodowa itp.
    Od końcówki 2004 powinny być już 1.6HDi, ale to pewnie droższe będzie niż
    limit, a jak się zmieści, to zajechane.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-01-18 02:15:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > odpowiedniej budzie. Niestety - tym razem podziękuję i pozostanę przy
    > swojej platonicznej miłości do BMW+6-cyl.TDS+Automat. Auto musi być w

    Kup to 147 i nie cuduj z francuzami ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2010-01-18 08:58:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Kup to 147 i nie cuduj z francuzami ;)

    Odpuściłem sobie, stwierdzając, że chyba mnie nie stać na taką
    ekstrawagancję.

  • 5. Data: 2010-01-18 09:43:59
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Cześć.
    >
    > Szukam kompaktowego auta dla siebie. Karawan marki R.Laguna I już mi się
    > znudził (będzie na sprzedaż).

    Kup fiata stilo 1.9jtd lub bardziej skomplikowany multijet za te
    pieniądze kupisz młode auto zwykle z niebyt dużym przebiegiem.
    Trwała karoseria, tanie części i bardzo dobre silniki to niezaprzeczalne
    atuty. A jeśli padną wtryski a co za tym idzie także pompa do
    sprawdzenia koszty będą zdecydowanie mniejsze niż w 1.6 HDI.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-01-18 09:45:11
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Po wstępnej selekcji, wybór padł znów na auta francuskie. Na placu boju
    > zostały Peugeot 307 i R.Megane II. Oba z lat 2003-2004 (może ciut nowsze
    > też, zależy co się trafi).

    dorzuć jeszcze Stilo JTD. Całkiem młode egzemplarze w dobrych cenach. Diesel
    bardzo pozytywnie oceniany. Spokojnie upolujesz 2004-2005 czyli już po
    kosmetycznych zmianach, pozbawiony wad z pierwszych egzemplarzy (wersje
    takie rozpoznasz po okrągłym znaczku fiata na tylnej klapie i dwu kolorowym
    wnętrzu. W 2004 wystepowały jeszcze w stare i nowe) 3d IMO całkiem ładna :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2010-01-18 09:46:01
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    <ciach>

    to się zgraliśmy ;-)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 8. Data: 2010-01-18 10:22:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > też, zależy co się trafi).

    > Chętnie poczytam opinii właścicieli i użytkowników

    Megankę odradzam zdecydowanie.
    Najbardziej awaryjne i kiepsko zaprojektowane auto jakie miałem (na
    kilkanaście innych).

  • 9. Data: 2010-01-18 11:08:05
    Od: "Maciek" <m...@X...pl>

> [...]
    > takie rozpoznasz po okrągłym znaczku fiata na tylnej klapie i dwu
    > kolorowym wnętrzu. W 2004 wystepowały jeszcze w stare i nowe) 3d IMO

    Ja go skreslilem przy rozgladaniu sie za samochodem. Ogolnie samochod moze
    zachwycac fajnym dosc mocnym i b.ekonomicznym silnikiem, wyposazeniem itd.
    ale jak sie "przestudiuje" opinie i fora widac, ze w przypadku Stilo jest
    cholerna loteria. Ciagle problemy z elektryka, slaba skrzynia itd. nie
    mowiac juz o osobach, ktore wraz z olejem wymieniaja walki rozrzadu ;)
    Nabralem opinii, ze z jakoscia wypuszczanych egz. z fabryki bylo kiepsko i
    odpuscilem. Nikt raczej nie pozbedzie sie dobrego samochodu. Bylbym ostrozny
    przy wyborze tego modelu.
    Jezeli Stilo to fakt tylko od 2004, cos tam popoprawiali i podobno sprezyny
    amortyzatorow juz nie pekaja ;)

    Maciek

  • 10. Data: 2010-01-18 11:18:13
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Maciek pisze:
    Ciagle problemy z elektryka,

    fakt czasami złącze pod fotelem czasami nie kontaktuje i się świeci
    airbag failure, nic poza tym jak nie był bity i elektryki nie robił
    partacz zero problemów.

    > slaba skrzynia itd.
    co masz na myśli? podobne jak nie takie same montują w doblo samochodzie
    dostawczym i są one bardzo wytrzymałe.

    nie mowiac juz o osobach, ktore wraz z olejem
    > wymieniaja walki rozrzadu ;)

    czytałeś chyba złe forum, lub ktoś miał auto po przelocie z 500tyś km :)

    Nabralem opinii, ze z jakoscia
    > wypuszczanych egz. z fabryki bylo kiepsko i odpuscilem

    zmień fora,to na prawdę udane i niedoceniane auto dlatego ceny są tak
    atrakcyjne.

    > Jezeli Stilo to fakt tylko od 2004, cos tam popoprawiali i podobno
    > sprezyny amortyzatorow juz nie pekaja ;)

    to fakt był to problem, ale wystarczyło założyć zamienniki i po problemie.

    --
    krzysiek82