  • 1. Data: 2010-01-22 20:30:53
    Temat: xenony H7, H1 solidniejsze, metalowe?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Poszukuję (w celach nie-samochodowych! do latarko-szperaczy) solidnych
    palników xenonowych (35W) z mocowaniem typu H7 i/lub H1 ale to co
    obecnie jest na alegro to się do niczego nie nadaje.

    Kiedyś kupowałem takie, gdzie pierścień mocujący palnik do reflektora
    był metalowy (jak w zwykłej żarówce) , to siedziało pewnie dokładnie i
    było niewrażliwe na nagrzewanie. Coś jak to:
    http://www.ls.gda.pl/images/h7lampa.jpg

    A teraz widzę sam plastik wszędzie:
    http://image.made-in-china.com/2f0j00sMBtvuGChIqg/HI
    D-Xenon-Lamp-H7-.jpg
    - kupiłem na próbe - może w aucie to się trzyma, ale w warunkach
    terenowych po paru wstrząsach palnik wcale nie już był centrycznie
    (wypadał z wcisku) więc i świecenie bez sensu (nie w ognisku soczewki).

    Spotkał ktoś gdzieś (w przyzwoitej cenie) palniki "metalowe"
    solidniejsze, 4300K, może być allegro albo jakaś hurtownia w PL ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-01-22 23:32:07
    Temat: Re: xenony H7, H1 solidniejsze, metalowe?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > - kupiłem na próbe - może w aucie to się trzyma, ale w warunkach
    > terenowych po paru wstrząsach palnik wcale nie już był centrycznie
    > (wypadał z wcisku) więc i świecenie bez sensu (nie w ognisku soczewki).

    No i mamy odpowiedź, dlaczego chińszczyzna świeci w kosmos ...

    > Spotkał ktoś gdzieś (w przyzwoitej cenie) palniki "metalowe" solidniejsze,
    > 4300K, może być allegro albo jakaś hurtownia w PL ?

    Pewnie te "markowe" - Philips, Osram ... ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-01-23 01:05:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-22 23:32, J_K_K pisze:
    > No i mamy odpowiedź, dlaczego chińszczyzna świeci w kosmos ...
    Powtarzam _może_ w autach te zatrzaski są lepiej zrobione lub lepiej
    trzymają palnik/żarówkę, lub po prostu wstrząsy nie te. W
    przenośno-terenowym szperaczu akumulatorowym, który pół dnia lata luzem
    po metalowej skrzyni auta - nie trzyma się.

    > Pewnie te "markowe" - Philips, Osram ... ?
    Nic nie wiem na temat, by philips, osram produkowały palniki xenonowe
    hid z mocowaniem typu H1 i H7, chyba wyłącznie D2S, D2R, D1 itp
    ksenonowe typowe. Jeśli by były to bym się nie zastanawiał. No i w
    przyzwoitej cenie, bo skoro chińczyk _dobry_ palnik tyle że w gównianej
    plastikowej podstawce potrafi sprzedawać na allegro za 25-30zł, to nie
    wierzę że metalowa okrągła blaszka wtopiona w oprawkę podnosiła by cenę
    do "philipsowej" ceny D2S na poziomie kilka-set zł.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173