  • 1. Data: 2011-03-18 09:30:44
    Temat: zakup auta z konczącą sie polisą OC
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Witam
    Kupilem auto w ktorym polisa konczy sie za 2 dni, od razu ją wypowiedziałem
    (mbank). Teraz pytanie: czy mogę na niej jezdzić te 30dni od daty na umowie
    a poprzedni własciciel bedzie za to dopłacał mbankowi czy te 30dni nie
    obowiązuje jesli polisa konczy sie jutro ?
    Zawsze myslalem że te 30dni obowiązuje w kazdym przypadku nawet jesli
    polisa konczy sie w miedzyczasie. Zresztą tak mi powiedziano kiedys w PZU
    (mialem identyczną sytuacje). Ale dzownilem na infolinie mbanku i babka
    stwierdziła że skoro polisa sie konczy to musze jutro zawrzeć nową umowe w
    jakimś TU.
    Kto ma rację ?

    Pozdrawia BearBag...

  • 2. Data: 2011-03-18 10:11:49
    Temat: Re: zakup auta z konczącą sie polisą OC
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "BearBag" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a poprzedni własciciel bedzie za to dopłacał mbankowi czy te 30dni nie
    > obowiązuje jesli polisa konczy sie jutro ?

    a wypowiedziałeś z jaką datą?? jeśli z datą końca polisy to NIE możesz.
    jeśli z datą 30d+ data kupna - to możesz.

  • 3. Data: 2011-03-18 10:31:00
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Chyba nie masz racji.
    Na infolini PZU twierdzą że polisa i tak pozostaje ważna 30dni od daty
    na umowie, mimo ze wypowiadam ją przed koncem waznosci. Za te 20 kilka
    dni przyjdzie doplacic sprzedajacemu.
    Ale to jest PZU. Zadzwonilem znow na mbank i mimo że mowie im że
    ustawowo mi sie należy to oni idą w zaparte że wypowiedziałem i umowa
    sie skonczyła. Tyle że z przepisów ponoć wynika że 30dni moge sobie
    jezdzić na starej.
    Wyglada na to że przez prawie miesiac bede podwojne oc miał jesli chce
    mieć pewność.

  • 4. Data: 2011-03-18 10:43:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-18, BearBag <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > ustawowo mi sie należy to oni idą w zaparte że wypowiedziałem i umowa
    > sie skonczyła. Tyle że z przepisów ponoć wynika że 30dni moge sobie

    Zajrzyj do ustawy o ubezpieczeniach i przeczytaj sam.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2011-03-18 10:55:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@f...googlegroups.com
    *BearBag* napisał(-a):

    > Chyba nie masz racji.
    > Na infolini PZU twierdzą że polisa i tak pozostaje ważna 30dni od daty
    > na umowie, mimo ze wypowiadam ją przed koncem waznosci. Za te 20 kilka
    > dni przyjdzie doplacic sprzedajacemu.

    A z jakiej racji? Sprzedający pojazdu już nie ma i nie widzę powodu dla
    którego miałby opłacać polisę za nie swój pojazd, choćby za 30 dni, tym
    bardziej, że sprzedał go z polisą jak najbardziej aktualną. Na
    kupującego przechodzą prawa i obowiązki wynikające z polisy. Kupiłeś w
    takim terminie, że miałeś możliwość wypowiedzenia umowy ubezpieczenia z
    zachowaniem ustawowego terminu, a co z Twojego opisu wynika że zrobiłeś.

> [...]
    > jezdzić na starej.
    > Wyglada na to że przez prawie miesiac bede podwojne oc miał jesli chce

    Gdybyś nie wypowiedział z końcem terminu na jaki opiewała polisa, to
    miałbyś 30 dni. Jakbyś wypowiedział po terminie ważności polisy, ale
    jeszcze w ciągu tych 30 dni, to nastąpiłoby wznowienie polisy, ale Ty
    _ewentualnie_ zapłaciłbyś tylko za te 30 dni i byłbyś wolny od tego TU.
    Ale skoro wypowiedziałeś z końcem terminu na jaki była polisa, to tych
    30 dni się pozbywasz. Inaczej mówiąc, chciałeś zjeść ciasteczko i mieć
    ciasteczko.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-03-18 11:45:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 10:11:49 +0100, PH wrote:
    >a wypowiedziałeś z jaką datą?? jeśli z datą końca polisy to NIE możesz.
    >jeśli z datą 30d+ data kupna - to możesz.

    ustawa nic nie mowi ze nabywca moze okreslic termin wypowiedzenia.
    30 dni obowiazuje zawsze.

    A to kto wie czy nie lepiej byloby gdyby poprzedni wlasciciel
    wypowiedzial, a nabywca ubezpieczyl od razu bez powiadamiania starego.
    Bo teraz nie wiadomo ile mbank sobie za ten miesiac policzy.

    Oczywiscie trzeba miec zaufanie do zbywcy ze skutecznie wypowiedzial.

    J.

  • 7. Data: 2011-03-18 12:13:22
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Chyba nie masz racji.

    jak wiesz to po co sie pytasz??
    miałem taki sam przypadek sprzedający miał Wartę a ja wchodziłem w Allianz

  • 8. Data: 2011-03-18 18:09:56
    Od: "Karol" <b...@g...pl>

> [...]
    > stwierdziła że skoro polisa sie konczy to musze jutro zawrzeć nową umowe w

    30 dni możesz jeździć jeśli polisa jeszcze te 30 dni obowiązuje. Jesli
    kończy się 2 dni po zakupie auta to dlacego masz na niej jeździc dłużej.
    Musisz ubezpieczyć sam.

  • 9. Data: 2011-03-18 21:10:59
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Dobra, chyba juz wszystko wiem. Przynamniej tak mi to wyłożyła babka w
    agencji

    > 30 dni mozesz jezdzic jesli polisa jeszcze te 30 dni obowiazuje. Jesli
    > konczy sie 2 dni po zakupie auta to dlaczego masz na niej jezdzic dluzej.
    > Musisz ubezpieczyc sam.

    Ano dlatego że ustawowo sprzedający ma mi zapewnić 30dni ochrony
    ubezpieczeniowej. Nie ma znaczenia do kiedy jest polisa. Jesli na
    mniej niż 30dni to dostanie dodatkowy rachunek od swojego TU za moje
    dwadziescia parę dni. Jeszcze wiekszym paradoksem jest to że jesli
    miałbym maksymalne zwyżki typu 130% a on np 60% zniżki to musiałby
    zapłacić po mojej stawce czyli za ten miesiac prawie tyle co za swoje
    3 miesiące :)

  • 10. Data: 2011-03-18 21:47:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-18, BearBag <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniowej. Nie ma znaczenia do kiedy jest polisa. Jesli na
    > mniej niż 30dni to dostanie dodatkowy rachunek od swojego TU za moje

    Możesz wskazać przepis na który się powołujesz albo przestać wprowadzać
    ludzi w błąd?

    Krzysiek Kiełczewski