  • 1. Data: 2011-03-18 00:42:43
    Temat: Jak sprawdzić klimatyzację zimą.
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    Witam,

    Chcę/muszę kupić pilnie mało auto do dojazów do pracy. Myśląc o lecie
    dochodzę do wniosku, że musi być z klimatycacją. mam zatem pytanie czy można
    jakieś zweryfikowac jej sprawność?

    Kupując samochód w lecie nie ma problemu. Jak chłodzi to działa jak nie
    chodzi to nie. i po temacie.

    Ale jak sprawdzić zimą?

    Czy jest na to jakieś patent poza pojechaniem do stacji obsługi?

    Z góry dzięki za info

    Michał

  • 2. Data: 2011-03-18 07:19:31
    Temat: Re: Jak sprawdzić klimatyzację zimą.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Michał" <n...@l...spamu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi to nie. i po temacie.
    >
    > Ale jak sprawdzić zimą?
    >
    > Czy jest na to jakieś patent poza pojechaniem do stacji obsługi?

    Niektóre spręzarki mają sprzęgiełko i widać jak się załącza. Problemem może
    być natomiast to że w niektórych autach klima sie nie załączy wcale poniżej
    np. +3 stopnie.

  • 3. Data: 2011-03-18 09:34:50
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości

    > Niektóre spręzarki mają sprzęgiełko i widać jak się załącza. Problemem
    > może być natomiast to że w niektórych autach klima sie nie załączy wcale
    > poniżej np. +3 stopnie.

    no i co to za problem???
    przecież wewnątrz samochodu nawet w największe mrozy nie powinno
    być problemu z uzyskaniem temperatury powyżej +3 stopnie, wtedy
    wystarczy włączyć wewnętrzny obieg powietrza i przetestować czy się
    załączy sprężarka :)

  • 4. Data: 2011-03-18 09:44:33
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > być problemu z uzyskaniem temperatury powyżej +3 stopnie, wtedy
    > wystarczy włączyć wewnętrzny obieg powietrza i przetestować czy się

    tylko mowa jest o temperaturze zewnętrznej...

    brat

  • 5. Data: 2011-03-18 09:45:05
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Zależy jakie auto.
    Włączyć chłodzenie na minimum i nawiew na max.
    Otworzyć drzwi w samochodzie.
    Rura z wyjścia parownika (z kabiny) do sprężarki powinna być zimna).
    Rura do wejścia parownika (najczęściej z filtra-osuszacza) powinna być lekko
    ciepła.
    Rura z wyjścia sprężarki do skraplacza (najczęściej montowanego na
    chłodnicy) powinna być gorąca.
    To są takie ogólne zasady.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2011-03-18 09:53:03
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > tylko mowa jest o temperaturze zewnętrznej...
    >
    > brat
    Można wjechać do myjni.
    S.

  • 7. Data: 2011-03-18 09:54:45
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 18-03-2011 o 09:53:03 Sylwester Łazar <i...@a...pl> napisał(a):

    > Można wjechać do myjni.
    > S.

    Może to być nie takie proste.

    W moim aucie, sprężarka załącza się gdy jest +5.

    Gdy czujnik temperatury zewnętrznej "podgrzeję" i wskazuje np +10 a na
    zewnątrz jest np +2 to się nie włączy. Musi mieć jeszcze gdzieś czujnik.

    Więc, na tej myjni trzeba by było chyba być dość długo.

  • 8. Data: 2011-03-18 10:43:45
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Więc, na tej myjni trzeba by było chyba być dość długo.
    No to pojechać od razu na jazdę próbną w obranym kierunku:
    www.pogodynka.pl
    :-)
    S.

  • 9. Data: 2011-03-18 16:52:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-18 09:54, MM wrote:

    > W moim aucie, sprężarka załącza się gdy jest +5.
    >
    > Gdy czujnik temperatury zewnętrznej "podgrzeję" i wskazuje np +10 a na
    > zewnątrz jest np +2 to się nie włączy. Musi mieć jeszcze gdzieś czujnik.

    Klimatyzacja czasami miewa wlasny termostat umieszczony przy parowniku
    i to jest objaw jego dzialania. Wiec jesli jest tak umieszczony ze go
    nie da sie oszukac po rozgrzaniu silnika, to pozostaje jeszcze opcja
    z jakims ogrzewanym parkingiem podziemnym w bloku albo centrum
    handlowym, gdzie temperatura jest wyraznie na plusie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2011-03-18 18:56:16
    Temat: Re: Jak sprawdziae klimatyzacje zim?.
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-18 00:42, Micha? wrote:
    > Czy jest na to jakie? patent poza pojechaniem do stacji obs?ugi?

    Garaż podziemny? Dwupoziomowy - na dole powinno być stosunkowo cepło.

    gacek