  • 1. Data: 2011-03-17 22:38:55
    Temat: jakie tarcze nie rdzewieja i dlugo zachowuja estetyke
    Od: drummer <d...@o...pl>

    Waszym zdaniem tarcze jakich marek nie rdzewieja i zachowuja swoj
    srebrzysty urok pod aluskami ... Ja potrzebuje do mondeo mk3 ale moze to
    nie jest zalezne od tego do jakiego modelu auta tylko zwyczajnie od
    solidnosci danego producenta tarcz ? moje poprzednie mikody (nawiasem
    mowiac dosyc dobre pod wzgledem subiektywnych odczuc przy hamowaniu)
    bardzo szybko mnie rozczarowaly pod wzgledem estetycznym. Drugi raz
    chcialbym wybrac cos na co da sie patrzec przez 'szprychy' alufelgi :)
    Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne sa w jakis sposob znakowane ?

  • 2. Data: 2011-03-17 22:49:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "drummer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Waszym zdaniem tarcze jakich marek nie rdzewieja i zachowuja swoj
    > srebrzysty urok pod aluskami ... Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne
    > sa w jakis sposob znakowane ?

    To nie jest kwestia samych tarcz. Bardzo istotny jest azot - azot w
    oponach... i koniecznie zielone nakretki na wentyle.

    Czasteczki powietrza wydobywajace sie podczas jazdy z opon wchodza w reakcje
    z woda z kaluzy i powoduja rdzewienie tarcz. Kiedy w oponie jest azot, to po
    rozgrzaniu opon wydastaje sie i otacza rozgrzane tarcze ochronna -
    niewidoczna - aura.
    Duzo daje smarowanie, jednym z lepszych smarow jest ŁT4 - tarcze po nim
    swieca sie jak psu jajca.

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2011-03-17 22:58:45
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2011-03-17 22:49, P_ablo pisze:

    > swieca sie jak psu jajca.

    ponieważ już prawie piątek, mogę dodać dykteryjkę - mój major na Studium
    Wojskowym zwykł był mawiać: buty mają się świecić jak psu jaja albo moje...

    --
    notveryoldman

  • 4. Data: 2011-03-17 23:05:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin drummer

> [...]
    > chcialbym wybrac cos na co da sie patrzec przez 'szprychy' alufelgi :)
    > Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne sa w jakis sposob znakowane ?

    Każde będą rdzewieć na powierzchni, która styka się z klockami, ale ta
    rdza znika po pierwszym hamowaniu z przyczyn oczywistych. Te lepsze nie
    będą rdzewieć (albo będą rdzewieć mniej) w pozostałych miejscach,
    niektórzy producenci chwalą się jakimiś powłokami.

  • 5. Data: 2011-03-17 23:10:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-17 22:38, drummer pisze:

    > Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne sa w jakis sposob znakowane ?

    Napisem Ceramic-Carbon, zresztą poznasz po cenie.

    Wersja tańsza, to w sobotę po całym tygodniu stania musisz przejechać
    się kilometr i ze 3 razy zahamować. I wtedy na niedzielę tarcze będą się
    błyszczeć.

  • 6. Data: 2011-03-17 23:24:45
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-17 23:10, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Wersja tańsza, to w sobotę po całym tygodniu stania musisz przejechać
    > się kilometr i ze 3 razy zahamować. I wtedy na niedzielę tarcze będą się

    jak psu jaja

  • 7. Data: 2011-03-17 23:51:54
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne sa w jakis sposob znakowane ?

    Tak, wytocz se z kwasowki A4 albo A6. Nie wiem co prawda jak bedzie z
    twardoscia ale przeciez auto bedzie stalo, nawet i przez 100lat nic nie
    wezmie :)

    sz.

  • 8. Data: 2011-03-18 07:22:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > chcialbym wybrac cos na co da sie patrzec przez 'szprychy' alufelgi :)
    > Czy tarcze, ktore sa bardziej nierdzewne sa w jakis sposob znakowane ?

    Co to są tarcze bardziej nierdzewne? Jeździj więcej to będą srebrne a jak ma
    stać to pomaluj na chrom ;)

  • 9. Data: 2011-03-18 07:47:51
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    <ciach>

    ceramiczne :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 10. Data: 2011-03-18 07:48:10
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak już jesteś takim estetą, to kup takie tarcze, jakie uważasz za dobre
    i daj do galwanizerni. Cynk, miedź, chrom - do wyboru. Potem na tokarce
    usuń powłokę galwaniczną ze strefy, gdzie trą klocki i gotowe.
    Ewentualnie kilka porządnych hamowań, żeby starło się samo.
    No i nie hamuj za ostro, bo przegrzanie tarcz zmieni kolor powłoki ;-)
    Jacek