  • 81. Data: 2021-01-14 17:35:14
    Temat: Re: pora na nieRyzena.
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 14 sty 2021 w news:rtpqha$e85$2@dont-email.me napisałeś/aś:

    > w oparciiu o moją propozycje. skoro twierdzisz ze dużo, przestaw jedną
    > korzystniejsza od tego co napisałem i powiedz, ile sprzedawca odliczy
    > jeśli komp będzie bez dysków

    Dość instensywnie przeglądałem oferty polisingowców i śmiało mogę
    powiedzieć, że dla nich hdd są niemal bezwartosciowe. Za brak hdd 500GB
    odliczą pewnie 40-50 zł. Albo inaczej - tyle doliczą za hdd, jeśli w
    ofercie go nie ma.

  • 82. Data: 2021-01-14 17:41:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 14 sty 2021 w
    news:600072c2$0$517$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > powiedzieć, że dla nich hdd są niemal bezwartosciowe. Za brak hdd
    > 500GB odliczą pewnie 40-50 zł. Albo inaczej - tyle doliczą za hdd,

    Aha, jeśli chodzi o ssd to różnie - niektórzy całkiem uczciwie +100 za
    240, ale i +150 też możliwe.

  • 83. Data: 2021-01-14 17:50:04
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 17:35, pueblo pisze:
    /../
> [...]
    > powiedzieć, że dla nich hdd są niemal bezwartosciowe. Za brak hdd 500GB
    > odliczą pewnie 40-50 zł. Albo inaczej - tyle doliczą za hdd, jeśli w

    Mówimy o ssd nvme etc

  • 84. Data: 2021-01-14 23:02:00
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Kamil <nospamtlen.pl> wrote:

    > Bo najczęściej tak jest. Jest jakiś powód pozbywania się takiego sprzętu.

    Powód pozbywania się takiego sprzętu to odgórna decyzja modernizacji w
    jakimś korpo. Nie mówimy o sprzęcie kiszącym się u indywidualnych
    użytkowników, a maszynach przeznaczonych dla biur, gdzie pracują przez
    2-5 lat i mówi się im won. Są one zwykle w stanie bardzo przyzwoitym. bo
    jak korpo-użytkownikowi nie działa to się to naprawia a najczęściej
    wymienia. Do tego klima (mniejsza wilgotność) i te sprawy. Łatwo poznać
    czy to polizingowiec czy po prywatnym, bo sprzedawcy polizingowców
    oferują zwykle kilkadzisiąt-kilkaset sztuk. Przez moje łapska przewinęło
    się do kupy ponad 10-15 takich maszyn i z żadną nie było najmniejszych
    problemów, wręcz zawsze zaskoczenie w jak dobrym były stanie.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2021-01-15 11:19:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.01.2021 o 17:11, pueblo pisze:
    > Witaj ToMasz, 14 sty 2021 w news:rtpoll$tg3$1@dont-email.me

    > Nie wiem, czy zrozumiałem. Kupiłeś u nich przez alle z odbiorem w salonie
    > i dali ci jeszcze powybierać?

    znalazłem ich na allegro, stąd znam firmę, a potem pojechałem do nich do
    siedziby w Katowicach
    ToMasz

    PS wogóle fajna firma. mój syn kiedś codził do PAłacu Młodzieży do
    Katowic na jakieś zajęcia związane z komputerami, i tam części
    dostarczało amso. w sensie rozwalali laptopy, zasilacze - zeby się
    nauczyć o co kaman w takim sprzęcie.

  • 86. Data: 2021-01-18 16:54:25
    Temat: podział dysku na partycje
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Czy teraz ( w dzisiejszych czasach) przejdzie taki podział na partycje:

    1 - Linux system 100 giga /.
    2. -/home 600giga
    3. - Windows, żebym se mógł se zagrac w Battlefronta.

    I jakieś śmiszne partycyjki na początku.
    W każdym razie czy da się tak zrobić żeby wywalić potem tą partycję
    Windows i rozszerzyć /home? Linuxa chcę pierwszego instalować. (i
    czasowo, i na dysku).

    Wiem że się powinno Windows pierwsze instalować na początku, ale to bez
    sensu.

  • 87. Data: 2021-01-18 18:53:39
    Temat: Re: podział dysku na partycje
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.01.2021 o 16:54, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > czasowo, i na dysku).
    >
    > Wiem że się powinno Windows pierwsze instalować na początku, ale to bez

    ubuntu i podobne, instalator 1.9giga
    /root maks 20 giga
    /home, 600giga? 600 giga czego? W sumie Twoja sprawa, ale jesteś
    chomikiem nie smokiem.

    ToMasz

  • 88. Data: 2021-01-18 19:43:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.01.2021 o 18:53, ToMasz pisze:
    /.../
    > ubuntu i podobne, instalator 1.9giga
    > /root maks 20 giga
    > /home, 600giga? 600 giga czego? W sumie Twoja sprawa, ale jesteś
    > chomikiem nie smokiem.

    Teraz mam 420 bez specjalnych Virtualboxów. Pisałem.
    Obecnie mam / 40 giga i 13 wolnego.

  • 89. Data: 2021-01-19 01:45:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-18, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > W każdym razie czy da się tak zrobić żeby wywalić potem tą partycję
    > Windows i rozszerzyć /home? Linuxa chcę pierwszego instalować. (i

    Tak, o ile te 1-3 są połozone sekwencyjnie na dysku, a nie że 1 z tyłu a
    3 z przodu. Jak niesekwencyjnie to też, ale pewnie będziesz musiał
    utworzyć jakiś wolumin.

    Home też nie musi być na osobnej partycji. Jesli przewidujesz, że możesz
    w którymś momecie mieć z miejscem cienko, to raczej małoprawdopodobne
    jest, że zapachasz te / 100G więcej niż w 30-40%.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2021-01-24 04:38:36
    Temat: Ryzen: raport pokóntrolny.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Zestawy Ryzen PRO 3350G oraz I3 10100 są po jednych pieniądzach. I3 jest
    tańszy o około 110-120 zł od Ryzena z chłodzeniem ale płyta do Ryzena na
    chipsecie B450 jest o 130 zł tańsza niż płyta do I3 na chipsecie 460

    Nie udało wam się tutaj skonstatowac istnienia procesora Ryzen 1600AF,
    będacego zmodernizowaną wersja w procesie 12 nm. Ciekawa
    sześciordzeniowa propozycja choć była o ok 100 zł droższa od I3 10100F
    bez grafy. Obydwa te modele nie mają wbudowanej grafiki i trzeba dokupić.

    Ale ad rem:
    Nie zaktualizowali mi biosu w płycie, a jak wybierzesz opcję montaż
    kompa to nie da sie zaznaczyć aktualizacji biosu. I jestem stratny tu.

    Wspomniany Ryzen jest wykonany w technologii zaledwie Zen + przeto nie
    zadziała w nowych płytach z chipsetem B550. Mają one 2 gniazda NVMe i są
    fajne przez to. Ale niech mają.

    Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe jest szybki, ale
    nie moge go przetestować bo nie mam drugiego tak szybkiego dysku. Jakie
    prędkości powinienem osiągnąć przy kopiowaniu pliku z tego dysku na ten
    dysk?
    Obudowa Modecom Oberon Pro LE ma niezłe blachy i ciekawy układ. Ma ktoś
    wiedże jak powinien wyglądac w niej obieg powietrza? Gdzie wwiew? Gdzie
    wywiew? W zasilaczu też nie pomogliście i wziąłem Chieftec ECO 500W
    (GPE-500S) Nie wiem co z tego eco wynika. W każdym razie 500W może
    wystarczy.
    Obudowa ma ciekawe miejsce na dyski 3,5 cala pod spodem bezśrubkowy
    montaż. Można wkręcać śrubki od dołu ale nie wkręcałem. Jeden dysk
    włożyłem i jest to łatwe. Gorzej z nagrywarką. Jest tam zaślepka trudna
    do usuniecia i ciezko nagrywarkę wpasować. Ale się udało.
    Obudowa jest pusta w środku. Miejsce na dyski 2.5 cala jest. Można je
    bokiem montować. Zasilacz na dole. Ciekawe. Z tyłu jest duzy wiatrak
    zamontowany, który chyba daje radę.

    Chłodzenie CPU SilentiumPC Spartan 4 (SPC270) jest niezłe, Boczny
    wiatrak jest lepszy niż taki normalny?

    Zużycie pamięci w granicach 4GB, na starym kompie miałem jakieś wycieki
    w Firefoxie, który zajmował całe 8 giga i wywalał dzwięk czasem. Tu
    działa wporzo.

    Tutaj testuję działanie:
    https://youtu.be/2KbrV2tZWvc

    VEGA to poziom dostateczny.