  • 1. Data: 2021-01-03 19:31:39
    Temat: polisingowe PC - jakie minusy?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Raczej chodzi o te jednostki biurowe, niż jakieś stacje robocze - ale w
    sumie wersje tower, desktop, sff.

    Czy zasilacze w tych PC mają nietypowe gabaryty? Czy można je w razie w
    zastąpić sklepowym? Coś mi się kojarzy, że ktoś pisał o nietypowych
    wtyczkach do zasilania płyty? Prawda to?
    I z drugiej strony. Czy do tych bud wejdą standardowe płyty główne - w
    sensie jakichś pkt montażowych, czy to są pudła dostosowane tylko pod te
    niestandardowe płyty?

    Chłodzenia procesora są niezastąpialne np. boxowym? Ciekawi mnie, czy
    jeśli jakiś model komputara ma w specyfikacji możliwość montażu CPU od
    Pentium do i7, czy wersja z i7 ma jakieś inne, mocniejsze chłodznie, czy
    jest to jedno na wszystkie wersje cpu?

    No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

  • 2. Data: 2021-01-03 20:04:57
    Temat: Re: polisingowe PC - jakie minusy?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 03 Jan 2021 18:31:39 GMT, pueblo napisał(a):

    > No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

    O Dellach mogę powiedzieć że nic tam praktycznie się nie zwojuje.
    Zasilacze mają i obudowy i wtyczki inne, chłodzenie jest hałaśliwe i
    praktycznie niemożliwe do przeróbki. Płyty też są robione w nietypowy
    sposób. Więc raczej Della nie bierz :)
    Ostatnio też widzę nieco Veriton-ów Acera, małe zgrabne komputerki.
    Płyty i zasilacze są nietypowe, choć np. procek da się wymienić a
    chłodzenie naprawić.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 3. Data: 2021-01-03 20:10:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/01/2021 19:31, pueblo wrote:
    > No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

    Wszystko jest na opak w małych wersjach, usff, sff. Zasilacze, wtyczki,
    chłodzenie, płyty.

    Zalety to fakt, że sprzęt zazwyczaj poskładany jest na znacząco lepszych
    podzespołach, niż chińskie zasilacze i wentylatory.

    Sam mam w domu kilka Dell, usff,sff i bardzo sobie chwalę. Nie chce ich
    rozbudować, nic się nie psuje. Jeśli miałym kupić komuś "komputer do
    internetu" to Dell usff/sff jest ok.

  • 4. Data: 2021-01-03 20:11:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 19:31, pueblo pisze:
> [...]

    > zastąpić sklepowym? Coś mi się kojarzy, że ktoś pisał o nietypowych
    > wtyczkach do zasilania płyty? Prawda to?

    Delle te małe mają swoje zasilacze małe.
    W tower wsadzałem zwykłe zasilacze choć trzeba było dłubnąć mechanicznie
    w obudowie - system zatrzasków i inne wycięcia.
    Gniazda zasilania na płycie znormalizowane i w SFF i Tower

    > I z drugiej strony. Czy do tych bud wejdą standardowe płyty główne - w

    Do Della nie, innych nie wiem.

    > Chłodzenia procesora są niezastąpialne np. boxowym? Ciekawi mnie, czy

    Nie zastąpisz w Dell. Mają własną konstrukcję tuneli i mocowania

    > jeśli jakiś model komputara ma w specyfikacji możliwość montażu CPU od
    > Pentium do i7, czy wersja z i7 ma jakieś inne, mocniejsze chłodznie, czy
    > jest to jedno na wszystkie wersje cpu?

    Chyba tu było to samo. Ale za dużego rozrzutu parametrów nie miałem.

    > No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

    Oprócz kompatybilności bebechów? Tylko mocno okrojony BIOS do
    podstawowych ustawień jak ktoś lubi grzebać.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-01-03 20:43:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Dnia 03 Jan 2021 18:31:39 GMT, pueblo napisał(a):
    >

    > O Dellach mogę powiedzieć że nic tam praktycznie się nie zwojuje.
    > Zasilacze mają i obudowy i wtyczki inne,

    Wtyczki inne? Używam płyty Dell ze SFF ze zwykłym zasilaczem, a do
    Towera wkładałem też zwykły zasilacz jak padł oryginalny tylko zatrzaski
    musiałem powyginać.
    Może różne serie mają różnie?

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-01-03 21:15:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 20:43:08 +0100, Irokez napisał(a):

    > Wtyczki inne?

    Kiedyś dawno temu, dostosowywałem zasilacz Della i musiałem poprzecinać
    i pozamieniać miejscami jakieś przewody w wtyku ATX.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-01-03 21:17:04
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 03 sty 2021 w
    news:5ff21e4b$0$522$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Wtyczki inne? Używam płyty Dell ze SFF ze zwykłym zasilaczem, a do
    > Towera wkładałem też zwykły zasilacz jak padł oryginalny tylko
    > zatrzaski musiałem powyginać.

    Znaczy włożyłeś płytę z Della do zwykłej budy?
    Widzę, że z tymi wtyczkami jest coś na rzeczy.

  • 8. Data: 2021-01-03 21:21:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 03 sty 2021 w
    news:5ff216ed$0$559$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Oprócz kompatybilności bebechów? Tylko mocno okrojony BIOS do
    > podstawowych ustawień jak ktoś lubi grzebać.

    Dzięki. O tym nie pomyślałem. A dokładałeś np. swój RAM? Interesuje mnie
    czy są b. wybredne pod tym względem - np. koniecznie identyczne moduły?

  • 9. Data: 2021-01-03 21:24:16
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek Maciejewski, 03 sty 2021 w news:1tcf9odqhpv1l$.z04gx5p54ihd
    $....@4...net napisałeś/aś:

> [...]
    > Zasilacze mają i obudowy i wtyczki inne, chłodzenie jest hałaśliwe i
    > praktycznie niemożliwe do przeróbki. Płyty też są robione w nietypowy

    O jakich modelach piszesz?

    > Ostatnio też widzę nieco Veriton-ów Acera, małe zgrabne komputerki.
    > Płyty i zasilacze są nietypowe, choć np. procek da się wymienić a
    > chłodzenie naprawić.

    Widziałem te Acery. Ale procesor, to chyba w każdym można zmienić?

  • 10. Data: 2021-01-03 22:08:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 21:17, pueblo pisze:
    > Witaj Irokez, 03 sty 2021 w

    > Znaczy włożyłeś płytę z Della do zwykłej budy?
    > Widzę, że z tymi wtyczkami jest coś na rzeczy.

    Nie.
    Używam luzem jako serwisowej bo włazi mi tam akurat karta PCI-64 a do
    innych "normalnych" jakie mam nie.
    Nie jest w żadnej budzie bo:
    - nie pasuje do zwykłej obudowy ATX
    - jest wyciągnięta z obudowy SFF gdzie z kolei nie wchodzi normalnej
    wysokości karta PCI-64 nawet jak dam riser

    Napisałem, że nie ma problemu z jej zasilaniem, zwykłe gniazdo zasilania
    ma + gniazdo 12V CPU. Podpinam zwykły BeQuiet, monitor, klawiaturę i
    robię co trzeba a potem wraca wszystko w karton.

    --
    Irokez