  • 1. Data: 2021-01-06 22:54:13
    Temat: złącze M2 dla dysku SDD SATA
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Jest sobie dysk SDD SATA (czyli nie-NVMe), który ma na złączu
    krawędziowym M.2 dwa wcięcia. Domyślam się, że jest to klucz B+M.

    Jest sobie adapter, który w ogólności umożliwia "przekonwertowanie"
    dysku SDD SATA ze złączem M.2 na dysk SDD SATA z "klasycznym" złączem
    SATA wymagającym wtyczki dla danych i wtyczki zasilania.

    I teraz ten adapter ma tylko jedno wcięcie w złączu. Przypuszczam, że
    jest to klucz B.

    Czy dysk SDD SATA z dwoma wcięciami w złączu krawędziowym M.2 będzie
    działał w adapterze ze złączem M.2, ale posiadającym tylko 1 wcięcie
    (klucz B)?

    Doradźcie, nie mam doświadczenia z takimi dyskami/adapterami i już
    oczopląsu dostaję grzebiąc po internetach.

    JaceK

  • 2. Data: 2021-01-06 23:01:43
    Temat: Re: złącze M2 dla dysku SDD SATA
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2021 22:54, JaceK wrote:
    > Czy dysk SDD SATA z dwoma wcięciami w złączu krawędziowym M.2 będzie
    > działał w adapterze ze złączem M.2, ale posiadającym tylko 1 wcięcie
    > (klucz B)?

    Prawdopodobnie tak. Te wcięcia mają uniemożliwić niektóre kombinacje.
    Jesli kombinacja jest mozliwa, to możesz wtykać.

    Mam dokładnie tak np. w Baseus USB->m.2.