  • 1. Data: 2009-01-03 17:49:09
    Temat: zasilacz impulsowy 3f a 1f - jak podłaczyc?
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    Mam zasilacz impulsowy tylko ze wjscie ma na 3 fazy ( 2x24V 480W / 720W)
    ( L1, L2, L3 i uziemienie) czy mozna go podłaczyc pod 230V ?

    Zakładając ze zasilcz wystartuje przy tak niskim napięciu czy mozna go
    podłaczyc do jednej fazy ?

    jesli tak to :
    a) wpiąc sie miedzy fazy ?
    b) czy moze do L1, L2, L3 zewrzec i do ich napięcie a mase do masy ?

    moze mi ktos podpowiedziec ?

  • 2. Data: 2009-01-03 17:55:17
    Temat: Re: zasilacz impulsowy 3f a 1f - jak podłaczyc?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Rockk wrote:

> [...]
    >
    > jesli tak to :
    > a) wpiąc sie miedzy fazy ?
    > b) czy moze do L1, L2, L3 zewrzec i do ich napięcie a mase do masy ?

    wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
    mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-01-03 18:28:23
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    > wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
    > mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/F
    ull-wave_rectifier3.png

    a takie podłaczenie to trójkąt czy gwiazda ? bo chyba tak wyglądają
    standardowe mostki 3 fazowe...

  • 4. Data: 2009-01-04 20:51:56
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 18:55:17 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
    > mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

    Chyba jednak lepiej przy gwieździe zewrzeć wszystkie fazy razem i wtedy
    podłączyć do zasilania - nie wiadomo, czy jakaś eska lub coś w tym
    stylu, która może być na wejściu, nie zacznie wylatywać jak suma pójdzie
    tylko przez jeden jej biegun.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 5. Data: 2009-01-04 22:58:48
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Rockk wrote:

    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/F
    ull-wave_rectifier3.png

    > a takie podłaczenie to trójkąt czy gwiazda ? bo chyba tak wyglądają
    > standardowe mostki 3 fazowe...

    jeżeli jesteś pewny, że jest tak w środku, to podłącz jedną fazę i
    zero zamiast drugiej, ale napięcie będzie sporo niższe

    to połączenie zdaje się w trójkąt jest

    jeffrey

  • 6. Data: 2009-01-04 23:13:22
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    ull-wave_rectifier3.png

    > jeżeli jesteś pewny, że jest tak w środku, to podłącz jedną fazę i zero
    > zamiast drugiej, ale napięcie będzie sporo niższe
    >
    > to połączenie zdaje się w trójkąt jest

    Zasilacz ma napięcie wejsciowe 380-400V (+- 15%) co chyba jest za mało i
    zasilacz nie wstaje, miga lampka overload.. ;/

  • 7. Data: 2009-01-04 23:23:52
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 4, 9:51 pm, badworm <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > podłączyć do zasilania - nie wiadomo, czy jakaś eska lub coś w tym
    > stylu, która może być na wejściu, nie zacznie wylatywać jak suma pójdzie

    Badworm, puknij sie! Jest L1-3 i PE, miedzy co a co ma wpiac zasilanie
    jak zewrze L1-L3?!
    Jesli juz, to zewrzec L1 i L2 i do L, a L3 do N. W ten sposob
    struktura mostka bedzie sie nieco rownomierniej grzala (zakladam, ze
    mostek jest w jednej obudowie, a nie 6 diod luzem). Zreszta, to jest
    raptem 0.5kW...
    --
    Marek

  • 8. Data: 2009-01-04 23:28:02
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

[...]

    a jednak jest 6 diod luzem

  • 9. Data: 2009-01-05 08:18:12
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Rockk wrote:

    > Zasilacz ma napięcie wejsciowe 380-400V (+- 15%) co chyba jest za
    > mało i zasilacz nie wstaje, miga lampka overload.. ;/

    no to musisz skołować jeszcze jedną fazę niestety, lub przerobić zasilacz

    jeffrey

  • 10. Data: 2009-01-05 19:13:30
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 5, 12:28 am, "Rockk" <r...@w...pl> wrote:

    > a jednak jest 6 diod luzem

    no to i tak podlacz L1=L L3=N, a L2 wedle humoru - L albo N.
    --
    Marek