  • 1. Data: 2009-01-03 10:19:50
    Temat: Re: jak wygrzać procesor
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    --
    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "Rafal(sxat)" <g...@o...pl.usunto> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > to moze to polaczyc?
    >
    > najpierw wsadzic do lodowki na 24h pozniej do mikrofalowki na 15 minut
    > nastepnie znow do lodowki i moze sie rozdwoja? ;>
    >
    > Rf

    ---------
    Procesory dla wojska przechodzą takie "katusze" wielokrotnie, na dodatek
    sprawdza sie jak pracuja w róznych temperaturach.
    Oglądałem kiedys film z rodzaju "Jak to jest zrobione" gdzie pokazywali
    cykl produkcyjny procesorów i okazuje sie ze prawie juz gotowe wedruja do
    pieca na pare godzin, gdzie sa wygrzewane oczywiscie bez podłaczania.
    Czemus to miało słuzyc, ale juz nie pamietam czemu? Ale zapewne podobnym
    celom do tych, ktorzy je wygrzewają.
    Z tym że może nie wszystkie firmy to robią, albo zdaniem "wygrzewajacych"
    nie dosc skutecznie?

    sofu

  • 2. Data: 2009-01-03 10:28:58
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > pieca na pare godzin, gdzie sa wygrzewane oczywiscie bez podłaczania.
    > Czemus to miało słuzyc, ale juz nie pamietam czemu?

    Wygrzewanie przyśpiesza powstawanie usterek w półprzewodnikach.
    Proces taki służy do "ubijania słabszych egzemplarzy", dlatego wersje dla
    wojska itp właśnie przechodzą taką selekcję.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-01-03 20:38:25
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Desoft wrote:

    > Wygrzewanie przyśpiesza powstawanie usterek w półprzewodnikach.
    > Proces taki służy do "ubijania słabszych egzemplarzy", dlatego wersje
    > dla wojska itp właśnie przechodzą taką selekcję.

    Cześć!
    Są wygrzewane i wytrząsane. Postarza (stabilizuje parametry elementów) i
    jak piszesz, ubija wadliwe sztuki. Elementy są mierzone, czy trzymają
    parametry, przy projekcie nie szuka się oszczędności na każdym kroku. W
    ten sposób robi sie nie tylko dla wojska ale też centrale telefoniczne,
    aparaturę medyczną.
    Maciek