  • 1. Data: 2010-05-16 14:02:09
    Temat: zimny silnik - dławienie, gaśnięcie na gazie i benzynie
    Od: PiotrMDC <p...@g...com>

    Witam,
    pacjent: opel astra F 1.6. 8v
    objawy: od ok 2 tygodni (ale nie za każdym razem się tak dzieje)
    odpala bez problemu na benzynie i gdy dodaje gazu to obroty spadają
    poniżej 500 i zaczyna go dławić, nie ma mocy, jak docisnę mocno gaz,
    obroty podskoczą powyżej 2000obr i tak go trzymam to ok, jak zejdę
    poniżej to zaczyna gasnąć i go dławi... jak trzymam go na "luzie"to
    jest ok, dodam gazu odrazu dławienie :/ na dwójce to samo, mam
    wrażenie, że na wyższych biegach jest ok, ale to może dlatego, że
    obroty już większe są i tak jak pisałem przy ok 2000obr jest ok.
    Po przełączeniu na gaz jest to samo niestety... :/ poprawa jest po ok
    2km kiedy silnik trochę się nagrzeje...
    świece, filtr powietrza, krokowiec, coś innego??
    Co obstawiacie??

  • 2. Data: 2010-05-16 14:58:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    świece, filtr powietrza, krokowiec, coś innego??
    Co obstawiacie??

    ===================================

    automatyczne ssanie? Nie wiem jak to to jest zrobione w tym aucie ale objaw
    pasuje

    Icek

  • 3. Data: 2010-05-16 20:58:20
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

    PiotrMDC wrote:
> [...]
    > (...)
    > świece, filtr powietrza, krokowiec, coś innego??

    Witam,
    Od tygodnia mam podobne objawy w Escorcie MK7 '97.
    Silnik odpala bez problemu, tyle, że przyspieszanie, normalna jazda na biegu
    ze stałą prędkością nie wykazuje niechcianych zachowań.
    Dopiero hamowanie z prędkości powyżej 50km/h prowadzi do tego, że lampki
    ładowania, a po chwili i oleju się zapalają, silnik gaśnie. Aby nie zdechł
    muszę puścić hamulec i/lub wrzucić niższy bieg, co powoduje "rozkręcenie"
    silnika i podtrzymanie spalania.
    Googlowanie podpowiada, że mogą to być: silnik krokowy, czujnik VSS
    (kontroli obrotów na biegu jałowym?) bądź "lewe" powietrze (ale chyba to
    wykluczam).
    Aha, wrzucony luz, podkręcam silnik na +/- 2000 obrotów, puszczam, obroty
    spadają na ciut za niskie, ale prawie natychmiast silnik pracuje normalnie.

    A może coś innego niż wymienione przeze mnie przyczyny?

    Pozdrawiam,
    Rev

  • 4. Data: 2010-05-16 20:58:27
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 16.05.2010 14:02, PiotrMDC pisze:
    > pacjent: opel astra F 1.6. 8v
    > objawy: od ok 2 tygodni (ale nie za każdym razem się tak dzieje)
    > odpala bez problemu na benzynie i gdy dodaje gazu to obroty spadają
    > poniżej 500 i zaczyna go dławić, nie ma mocy

    Zacznij od sprawdzenia kompletu kopułka, palec rozdzielacza, przewody
    WN. Na początek może wystarczyć osuszenie/wyczyszczenie, po
    zdiagnozowaniu wymienić co trzeba.

    S.

  • 5. Data: 2010-05-16 21:00:02
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

[...]