  • 31. Data: 2016-04-05 08:27:54
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-04 o 19:40, masti pisze:

    > nie :)

    Nawet na takim skrzyżowaniu?
    http://brd.edu.pl/sytuacje/tabliczka2.jpg

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2016-04-05 08:33:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-04 o 19:21, sirapacz pisze:
    > Mam pytanie do kogoś bardziej kumatego.... jadąc drogą z pierwszeństwem
    > jak na znaku włączać należy kierunkowskaz czy nie?

    W mojej okolicy jest mocno uczęszczane skrzyżowanie typu T z "łamanym"
    pierwszeństwem. Tak mało ludzi sygnalizuje skręt jadąc drogą główną w
    lewo, że ci co jadą z tego samego kierunku prosto sygnalizują jazdę
    prosto wrzucając kierunkowskaz w w prawo :) Gdyby nie to, czekający na
    drodze podporządkowanej nigdy by się nie doczekali na możliwość przejazdu.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2016-04-05 09:20:36
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy. Poszukaj.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    Tuesday, April 5, 2016, 7:23:26 AM, you wrote:

    > Sprawdź w słowniku j. polskiego co oznaczają poszczególne słowa,
    > a następnie odnieś to do całości.

    Idź w cholerę z taką argumentacją.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2016-04-05 09:21:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    Tuesday, April 5, 2016, 7:35:59 AM, you wrote:

> [...]
    >>> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2012000
    1137
    > Dlaczego piszesz, że ja nie włączam ?
    > Ja włączam, gdy mam zamiar i jest to zgodne z przepisami.
    > Oczywistym jest (dla mnie), że nie sygnalizuję zamiaru
    > jazdy po skręcającej drodze.

    To dlaczego włączasz na skręcającej drodze na skrzyżowaniu? Przepis
    nie odnosi się do skrzyżowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2016-04-05 09:23:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > https://www.google.pl/maps/@51.411576,18.0774806,3a,
    16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI25w
    zKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Skonfrontuj znak z mapką i spróbuj podać jednoznaczną odpowiedź :(

    tutaj ja bym nie włączał kierunkowskazu. ba! uważam, że ten znak nie
    powinien tam stać.

    a w tym przypadku (to moje watpliwe skrzyzowanie)?
    https://www.google.pl/maps/place/Jab%C5%82oniowa,+05
    -520+S%C5%82omczyn/@52.064235,21.1524646,3a,60y,138.
    83h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZiYApiefF5aZ1EktZ5XKmg!2
    e0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x47192913557ec54d:0x294
    e2fb0ee2c5a25

  • 36. Data: 2016-04-05 09:27:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dlaczego piszesz, że ja nie włączam ?
    > Ja włączam, gdy mam zamiar i jest to zgodne z przepisami.
    > Oczywistym jest (dla mnie), że nie sygnalizuję zamiaru
    > jazdy po skręcającej drodze.

    o to się właśnie rozchodzi... czy takie skrzyżowanie które ma
    pierwszeństwo przejazdu w którąś ze stron nie będącą przedłużeniem
    wjazdu jest zakrętem (ostrym) z drogą(ami) podporządkowaną, czy jest
    skrzyżowaniem stricte gdzie trzeba sygnalizować zmianę kierunku tudzież
    zjazd z drogi po której się poruszasz.

  • 37. Data: 2016-04-05 10:09:52
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest zakrętem (ostrym) z drogą(ami) podporządkowaną, czy jest
    > skrzyżowaniem stricte gdzie trzeba sygnalizować zmianę kierunku tudzież

    Jest obowiązek sygnalizowania ZAMIARU ZMIANY KIERUNKU JAZDY,
    czyli kierowca jadąc ma obowiązek sygnalizować wystarczająco wcześnie
    przed miejscem w którym wykona manewr zmiany kierunku jazdy.
    Jest miejsce gdzie kierowca ma DO WYBORU: jechać w prawo, w lewo, na wprost,
    na ukos i to trzeba wcześniej zasygnalizować.
    Oczywiście, jazdy na wprost nie sygnalizuje się.

  • 38. Data: 2016-04-05 10:12:45
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:1991628472.20160405092129@pik-net.pl.invalid...

    1137

    > To dlaczego włączasz na skręcającej drodze na skrzyżowaniu? Przepis
    > nie odnosi się do skrzyżowania.
    >
    > RoMan

    Zgadza się, przepis nie dotyczy skrzyżowania.
    Czego dotyczy ten przepis ? Tam (w PoRD) jest jasno i prosto napisane.
    Czego nie rozumiesz ? Nie rozumiesz co to znaczy "kierunek jazdy" ?

  • 39. Data: 2016-04-05 10:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.160404.invalid...
    sirapacz w
    >Od tego co na T6-a

    Gdyby droga glowna biegla prosto, to by T-6a nie stawiali.
    No ewentualnie mogli by postawic T6b.

    P.S. U Niemcow trzeba migac - i ponoc lubia polowac.
    A i u nas nie zaszkodzi.

    J.

  • 40. Data: 2016-04-05 10:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Shrek wrote:

    >skoro pas skręca i go nie zmieniam to nie mam obowiązku migać.

    To akurat moze byc przypadek T6a. Droga glowna skreca, wiec pas
    wymalowano zgodnie z jej przebiegiem.

    Nie masz obowiazku ... hm. Wprowadzasz w lekki blad innych.

    ALe na "nie mam obowiazku" poprosimy o cytat z ustawy, bo jesli nie ma
    definicji, to nalezy stosowac znaczenie ogolne, a jak wiadomo - zakret
    sluzy do zmiany kierunku :-)

    J.