  • 11. Data: 2013-02-04 21:25:52
    Temat: Re: :(
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-04 12:12, Myjk pisze:
    > drogi. Takie zbydlęcenie TIRolotów panuje jednak tylko w PL, bo przez
    > poprzedzające 1400 km zagramanicą tego nie doświadczyłem ani razu, ba, ani
    > razu nie musiałem hamować z powodu zablokowanych wszystkich pasów, a u nas
    > co chwilę...

    Dokładnie. Na 2 pasmowym autobahnie, gdzie mają zakaz wyprzedzania jadą
    grzecznie gęsiego. Najlepiej to widać tuż po przejechaniu granicy w
    Świecku. Mandacik wyrażony w Jurkach i brak możliwości jarmarcznego
    targowania jednak ich krępuje.

    Pozdr.

  • 12. Data: 2013-02-04 21:50:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-04 21:25, DoQ pisze:

    > Dokładnie.

    Dokładnie nie. Wcale nie jest tak pięknie i to często wcale nie tirmani
    są winni wprost... Z tym hamowaniem co chwilę to w ogóle żart jakiś.

    > Na 2 pasmowym autobahnie, gdzie mają zakaz wyprzedzania jadą
    > grzecznie gęsiego. Najlepiej to widać tuż po przejechaniu granicy w
    > Świecku.

    LOL - może zaraz za Świeckiem robi się cudownie, ale trochę dalej to
    już różnie bywa. No i niekoniecznie mają nasze rejestracje,

    > Mandacik wyrażony w Jurkach i brak możliwości jarmarcznego
    > targowania jednak ich krępuje.

    Każdy kij ma dwa końce - dlaczego w Polsce mamy więcej debilnych
    zachowań na drogach, niż zagramanicą?

    To nie wprost debilizm kierowców, a kwestia nadzoru i nieuchronności
    kary (jaka by ona nie była). A jak w Polsce się mówi o zaostrzeniu
    kontroli i dotkliwszych karach za dość poważne wykroczenia (że o
    bandytyzmie drogowym nie wspomnę) to zaraz na pms larum, jak to
    władza upokarza tych dobrych obywateli...

  • 13. Data: 2013-02-05 08:13:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >granicy w Świecku. Mandacik wyrażony w Jurkach i brak możliwości
    >jarmarcznego targowania jednak ich krępuje.

    No, ja tam w niemczech widzialem i wyprzedzajace sie tiry, i
    zajezdzanie drogi i ostre hamowania ... ale fakt ze znacznie mniej.

    Na A4 wprowadzaja zakaz wyprzedzania przez ciezarowe ... tam gdzie nie
    ma pasa awaryjnego.
    Hm, uzasadnienie nieco glupie.

    J.

  • 14. Data: 2013-02-05 23:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Feb 2013 21:50:10 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    > bandytyzmie drogowym nie wspomnę) to zaraz na pms larum, jak to
    > władza upokarza tych dobrych obywateli...

    W Niemczech trudniej spotkac policje niz w Polsce.
    A przez lata kary mieli symboliczne.

    J.

  • 15. Data: 2013-02-06 00:02:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 12:12:40 +0100, Myjk napisał(a):

> [...]
    > razu nie musiałem hamować z powodu zablokowanych wszystkich pasów, a u nas

    Kiedyś odkryłem metodę na to żeby nie zajeżdali - okazało się że wystarczy
    jeździć mniej niż 200km/h i nie wyskakiwać im zza naczepy - czyli jechać
    tym lewym chociaż chwilę przed wyprzedzaniem :-)
    Wtedy nawet jak ciężarówka wytarabaniała się przedemną na lewy pas, to
    wystarczyło po prostu zwolnić - wnerwiające może i podobnie, ale
    przynajmniej nie wymagało awaryjnego hamowania.

    Potem na obwodnicy trójmiasta wprowadzili zakaz wyprzedzania przez
    ciężarowe no i teraz ciężarówki jeżdżą stadami 60-70km/h, bo z przodu jakiś
    emeryt/kobieta/wrak/radiowóz większej prędkości nie rozwija, a złamanie
    zakazu dość często kończy się tam mandatem to się boją.
    No i jak prawy pas pomyka 60, to i lewym strach jechać więcej niż 100, no i
    się skończyło kozakowanie.

  • 16. Data: 2013-02-06 09:14:12
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-05 23:52, J.F. pisze:

    > W Niemczech trudniej spotkac policje niz w Polsce.

    Jak jest potrzebna to wyrasta spod ziemi. Zresztą dlaczego
    skupiasz się tylko na Niemczech? Może np. Austria?

    > A przez lata kary mieli symboliczne.

    Tak, mieli, symboliczne...

  • 17. Data: 2013-02-06 10:51:20
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 31 Sty, 10:06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:
    > Kierowca powinien odpowiadać za usiłowanie zabójstwa. Parę takich
    > wyroków i może TIRmani zaczną patrzeć w lusterka na autostradach.

    Witam,

    Jak dla mnie jedyną metodą jest bezwzględne karanie ograniczeniem
    wolności za spowodowanie jakiejkolwiek kolizji, oczywiście takiej,
    która nie pozostawia wątpliwości. I tak, stłuczka na parkingu - dwa
    dni pilnowania pasów dla pieszych (wiecie, pomarańczowy kombinezonie i
    znak stop), wjechanie komuś w tył na światłach 3 dni, kolizja na
    skutek wymuszenia pierwszeństwa tydzień aresztu itp. A teraz to co,
    przebić piątkę i wymienić się danymi ubezpieczyciela, ew. mandat na
    kilka stówek. To za mało żeby wychować ludzi myślących konsekwencjami.
    A nikt mi nie powie, że wypadki się same zdarzają. Po alko oczywiście
    wszytko x3 :)

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2013-02-06 11:06:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości

> [...]
    >jechać
    >tym lewym chociaż chwilę przed wyprzedzaniem :-)

    Nie wystarczy.
    Nawiasem mowiac to barierka na A4 gesto pogieta - cos w nia wali.

    W dawnych czasach, to 180 bylo na A4 za szybko - tirmani nie zdazali
    zjezdzac (bo wszyscy jezdzili lewym pasem, wyprzedzany zjezdzal na
    prawy). Przy 160 bylo w miare OK.
    Licznikowe, wiec mniej wiecej 170 i 150 ..

    >Wtedy nawet jak ciężarówka wytarabaniała się przedemną na lewy pas,
    >wystarczyło po prostu zwolnić - wnerwiające może i podobnie, ale
    >przynajmniej nie wymagało awaryjnego hamowania.

    Tym niemniej i przy 140 troche zbyt po chamsku im sie zdarza - i
    zmuszaja do dosc mocnego hamowania..

    J.

  • 19. Data: 2013-02-06 11:16:35
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-06 11:06, J.F pisze:
    > Tym niemniej i przy 140 troche zbyt po chamsku im sie zdarza - i
    > zmuszaja do dosc mocnego hamowania..

    Szczególnie, że robią to bezmyślnie (lub wręcz złośliwie). Często za
    tobą nie ma żadnego innego pojazdu w odległości 2km, mimo to TIRowiec
    MUSI zacząć wyprzedzanie tuż przed twoją maską...

    Pozdr.