  • 1. Data: 2013-01-31 17:02:54
    Temat: syndrom Nowaka
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    syndrom Nowaka
    http://www.tokfm.pl/blogi/bezpieczniej/2013/01/prawi
    e_300_ofiar_mniej_w_ciagu_ostatnich_2_miesiecy/1?bo=
    1
    w grudniu 2012 spadek ofiar smiertelnych o 42% w porownaniu z grudniem
    2011

  • 2. Data: 2013-01-31 17:31:28
    Temat: Re: syndrom Nowaka
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Uzytkownik "Aron" <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
> [...]
    1
    > w grudniu 2012 spadek ofiar smiertelnych o 42% w porownaniu z grudniem

    tylu nie zdalo nowego egzaminu na prawko :P

  • 3. Data: 2013-01-31 18:05:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 08:02:54 -0800 (PST), Aron napisał(a):

> [...]
    1
    > w grudniu 2012 spadek ofiar smiertelnych o 42% w porownaniu z grudniem

    Im więcej śniegu tym mniej ofiar.
    Tylko co ze śniegiem ma wspólnego Nowak?

  • 4. Data: 2013-01-31 18:11:36
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    nigdy nie bylo takiego spadku w historii

    byc moze snieg + oblane egzaminy na prawko faktycznie

  • 5. Data: 2013-01-31 18:23:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...

    > nigdy nie bylo takiego spadku w historii
    > byc moze snieg + oblane egzaminy na prawko faktycznie

    Jest tylko drobny problem... obecna zima jest bardzo łagodna dla kierowców.
    Jedne/dwa dni opadów i tydzień przerwy i znowu jeden dzień opadów itd. Raz
    tylko tej zimy jechałem po nieodgarniętym śniegu po pług nie zdążył.

    Na pewno czynników składających się na ten rekord jest wiele np.:
    - święta i sylwester wypadły w takie dni, ze ruch się rozłożył na kilka dni
    i nawet na zakopiance były niespotykanie małe korki.
    - w związku z kryzysem część ludzi zaczęła jeździć łagodniej patrząc na
    wskaźnik chwilowego spalania.
    - na jesieni były pogłoski o obowiązku posiadania opon zimowych więc może
    mniej kierowców jeździło na letnich
    - w mediach był spory szum na temat fotoradarów i część ludzi rzeczywiście
    zwolniła. Np. na zakopiance kierowcy grzecznie zwalniają przed każdym
    skrzyżowaniem z ograniczeniem do 70. W ten weekend jechałem dwa razy 11 ze
    śląska do Poznania i spotkałem tylko jedno auto jadące powyżej setki na
    ograniczeniu do 90.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-01-31 18:45:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Jest tylko drobny problem... obecna zima jest bardzo łagodna dla
    >kierowców.

    Zalezy gdzie ... prawdziwa zime we wroclawiu pamietam ... ale to chyba
    jednak w styczniu bylo.

> [...]

    >- święta i sylwester wypadły w takie dni, ze ruch się rozłożył na
    >kilka dni i nawet na zakopiance były niespotykanie małe korki.

    Sorry, ale to odwrotnie dziala. Jak chcesz spowodowac wypadek z
    rannymi, gdy 100 km jedziesz 5h ?
    Zderzak mozesz porysowac, ale nie do statystyk sie wpisac.
    Co innego w niespotykanie malych korkach - wtedy jedziesz z predkoscia
    niebezpieczna.

    >- w związku z kryzysem część ludzi zaczęła jeździć łagodniej patrząc
    >na wskaźnik chwilowego spalania.

    Watpie, w porownaniu do poprzedniego roku chyba nam sie polepsza.

    >- na jesieni były pogłoski o obowiązku posiadania opon zimowych więc
    >może mniej kierowców jeździło na letnich

    Tez watpie, sytuacja jest raczej stabilna.

    >- w mediach był spory szum na temat fotoradarów i część ludzi
    >rzeczywiście zwolniła. Np. na zakopiance kierowcy grzecznie zwalniają
    >przed każdym

    Ano - ale to woda na mlyn Nowaka, FR podnosza bezpieczenstwo.

    >skrzyżowaniem z ograniczeniem do 70. W ten weekend jechałem dwa razy
    >11 ze śląska do Poznania i spotkałem tylko jedno auto jadące powyżej
    >setki na ograniczeniu do 90.

    U mnie w ten weekend to jeszcze snieg lezal, dlatego nie gonilem :-)

    A na ograniczeniu do 90 patrol spotkac trudno, no ale o tego nie
    wszyscy musza byc swiadomi :-)
    Znacznie wiecej sie zarabia (a i podnosi bezpieczenstwo) jak sie stoi
    na ograniczeniu do 50 czy 30 ..

    J.

  • 7. Data: 2013-02-01 09:57:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-31 18:05, *Tomasz Pyra* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    W grudniu 2011 było mniej śniegu?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2013-02-01 12:52:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-01 09:57, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > żeby odpisać:
    ie_300_ofiar_mniej_w_ciagu_ostatnich_2_miesiecy/1?bo

    Tego nie wiem, ale w grudniu nie było jeszcze inwazji radarów. Po prostu
    Nowak się spóźnił i nie wyciągnie 1.5 mld z mandatów.

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-02-04 09:49:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Sorry, ale to odwrotnie dziala. Jak chcesz spowodowac wypadek z rannymi,
    > gdy 100 km jedziesz 5h ?
    > Zderzak mozesz porysowac, ale nie do statystyk sie wpisac.

    Oczywiście ja nie, ale w takich sytuacjach zawsze pojawiają się krtetyni
    którzy nie będą grzecznie jechali w korku tylko wyprzedzają na trzeciego.
    Gdy ruch jest płynny i wszyscy jada szybciej to mniejsza presja na
    wyprzedzanie a i bezpiecznych okazji więcej.

    > Co innego w niespotykanie malych korkach - wtedy jedziesz z predkoscia
    > niebezpieczna.

    Jazda 90 na godzinę nie jest niebezpieczna sama z siebie.

    > Tez watpie, sytuacja jest raczej stabilna.

    Nawet tu na grupie kilka osób o tym pisało jakoby przepis już obowiązywał,
    więc na różnych onetach i innych mniej zorientowanych forach na pewno było
    tego więcej. Mnie też kilu znajomych pytało czy już kupiłem zimówki bo od
    tego roku są obowiązkowe.

    Pozdrawiam
    Ergie