  • 11. Data: 2009-06-23 12:22:52
    Temat: Re: 086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 23 Jun 2009 13:56:59 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Az sie zdziwilem, bo bylem przekonany, ze SX byl przed DX.

    Toż 386 SX był zubożoną wersją DX. DX miał 32-bitowa magistrale
    adresową i danych a SX odpowiednio 24- i 16-bitowe. Potem z 486SX i DX
    Intel wprowadził zamieszanie bo te symbole nei oznaczały różnicy
    wielkości magistrali tylko brak albo obecność koprocesroa
    matematycznego.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2009-06-23 15:50:35
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    > - jest poprawnie? czy wszystkie uwzglednione

    Na pewno nie, bo architektura x86 (a o to pytałeś w pierwszym poście) to
    również procesory ze stajni AMD i paru pomniejszych (Cyrix i takie tam).
    Chyba, że chodzi Ci tylko i wyłącznie o procesory Intel (tm)?

    JoteR

  • 13. Data: 2009-06-23 16:49:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 14:22:52 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > Intel wprowadził zamieszanie bo te symbole nei oznaczały różnicy
    > wielkości magistrali tylko brak albo obecność koprocesroa

    No byl.
    Wiec jak sie to ma do danych, ktore skopiowalem ze strony Intele?
    Czyz SX nie byl przed DX?

  • 14. Data: 2009-06-23 22:18:04
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Jacek* wrote in <news:18ldkv01xnxiz.1cjnkk8i861ff.dlg@40tude.net>:
    > Wiec jak sie to ma do danych, ktore skopiowalem ze strony Intele?
    > Czyz SX nie byl przed DX?

    nie byl przed ;)

    obcieli dobry procesor zeby wypuscic tanio dla ludu a nie wymyslili rozszerzenia
    dla slabego procka :)

    pozdr, rdx

  • 15. Data: 2009-06-24 08:12:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 00:18:04 +0200, "radxcell" <s...@o...pl> wrote:

    >nie byl przed ;)
    >
    >obcieli dobry procesor zeby wypuscic tanio dla ludu a nie wymyslili rozszerzenia
    >dla slabego procka :)

    Dodam jeszce że taktowanie procesorów 386 SX było zwykle niższe niż
    DX. W powszechnym użytku były 16 i 25 MHz (rzadko 33MHz) SX i 33 i 40
    MHZ SX (rzadko spotykało sie wersje 25MHz).

    Wpierw powstał 386DX a potem jego uboższa (ale i tańsza) wersja SX.
    Coś jak swego czasu dla Pentium powstał jego jego tańszy i uboższy
    odpowiednik Celeron.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-06-24 16:57:06
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Maciek "Babcia" Dobosz zapodal(a):

    > Intel wprowadził zamieszanie bo te symbole nei oznaczały różnicy
    > wielkości magistrali tylko brak albo obecność koprocesroa
    > matematycznego.

    a dokładniej to w 486SX koprocesor był, ale uszkodzony. Były to 486DX
    w których wszystko było sprawne poza koprocesorem. Podobnie, koprocesor
    487 nie był nim sam w sobie - był to 486DX z dodatkowym pinem, po włożeniu
    SX zostawał wyłączony i całość używała 487.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 17. Data: 2009-06-25 07:29:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 16:57:06 +0000 (UTC), Zbylut <Z...@N...zzz>
    wrote:

> [...]
    >487 nie był nim sam w sobie - był to 486DX z dodatkowym pinem, po włożeniu
    >SX zostawał wyłączony i całość używała 487.

    Jeszce na wielu płytach był obok procesora dość duży układ scalony.
    Kumpel dla odmiany z premedytacją nazywał go kołoprocesor. ;-)

    Zdrówko

  • 18. Data: 2009-06-26 07:24:14
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    p...@p...onet.pl pisze:

    > Z poczatku byly czarna na bialym uszeregowane ale pozniej juz nie
    > jesli tak prosto jest uszeregowac to uszereguj :

> [...]

    Jesli juz to zgiubiles 8008 8088 i 8086

  • 19. Data: 2009-06-26 07:25:15
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jacek pisze:
    > Az sie zdziwilem, bo bylem przekonany, ze SX byl przed DX.
    >
    > 1988
    > June 16, 1988
    > Intel386(TM) SX Processor
    > 33, 25, 20, 16 MHz

    > Back to top
    > 1985
    > October 17, 1985
    > Intel386(TM) DX Processor
    > 33, 25, 20, 16 MHz

    Nie, SX byl obcietym DX bo mial byc tani

  • 20. Data: 2009-06-26 07:26:51
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Jeszce na wielu płytach był obok procesora dość duży układ scalony.
    > Kumpel dla odmiany z premedytacją nazywał go kołoprocesor. ;-)

    Komprocesor byl i owszem do 8086 az do 386