    From: "Latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: 1.) Defragmentacja dysku SSD. 2.) Dysk SSD a program MHDD.
    Date: Sat, 1 Oct 2011 22:57:02 +0200

    Witam,

    Wiem, że dysków SSD nie powinno się defragmentować, bo po pierwsze skraca to ich
    żywot, a po drugie - fragmentacja plików na takim dysku nie jest dla użytkownika
    uciążliwa z wiadomych powodów.

    Ale tak się zastanawiam - gdy po dłuższym okresie użwania dysk systemowy (SSD)
    będzie już naprawdę bardzo mocno pofragmentowany, to może jednak raz na pół roku
    zapuszczenie defragmentacji nie jest takim złym pomysłem i może nawet poprawi
    wydajność? Czasy dostępu, choć bardzo krótkie, nie są przecież zerowe...

    Jak sądzicie?

    P.S.
    Dlaczego narzędzie MHDD (dos-owe) pokazuje głupoty podczas skanowania dysku SSD?
    Np. skanowanie trwa 30 sek. (zamiast ładnych paru minut), a wyświetlona średnia
    prędkość odczytu wynosi np. 1700 MB/s (prawie 10x szybciej, niż jest naprawdę).
    Pewnie ten program wykonuje jakiś szczególny rodzaj odczytu sektorów z pomiarem
    czasu odczytu - ale czemu na SSD to nie działa?

    Dzięki,

    latet