  • 1. Data: 2009-03-17 10:17:16
    Temat: 1000 D i 450 D a dioda wspomagająca
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    1) Czy w słabych warunkach oświetleniowych aparaty jak w temacie musżą
    strzelić lapmą żeby poprawnie ustawić AF czy można się bez tego obejść i
    nadal korzystać z AF? Wiem że nie mają diody wspomagającej.
    2) Jeśli tak to na ile osłabia się celność?
    3) Czy ten błysk wspomagający jest porównywalny z błyskiem przeciw czerwonym
    oczom czy jakiś znacznie słabszy?

  • 2. Data: 2009-03-17 10:46:26
    Temat: Re: 1000 D i 450 D a dioda wspomagająca
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > 1) Czy w słabych warunkach oświetleniowych aparaty jak w temacie musżą
    > strzelić lapmą żeby poprawnie ustawić AF czy można się bez tego obejść i
    > nadal korzystać z AF? Wiem że nie mają diody wspomagającej.

    Nie wiem, co to dla Ciebie są słabe warunki. Jeśli jest tyle światła, że
    można zrobić zdjęcie bez lampy to AF sobie radzi. Nawet w ciemnych
    kościołach przy ISO 1600 i czasie 1/10s AF sobie radził trzeba tylko zadbać
    by nie celować w jednolicie szaru sufit :-) Przy ISO 1600 i czasie 1/2s AF
    już się czasem gubił i trzeba było puścić spust i nacisnąć ponownie by
    ustawił ostrość. Z półki amatorskiej używałem 300D, 350D, 400D i 450D. 1000D
    nie używałem, ale nie sądzę by tam wstawili coś gorszego niż w stareńkim
    300D.

    > 2) Jeśli tak to na ile osłabia się celność?

    Jak sobie radzi to sobie radzi dobrze, jak nie trafia to przelatuje cały
    zakres i widać w wizjerze, że wszystko jest nieostre i wtedy trzeba ponownie
    puścić i nacisnąć spust.

    > 3) Czy ten błysk wspomagający jest porównywalny z błyskiem przeciw
    > czerwonym oczom czy jakiś znacznie słabszy?

    Nie pamiętam. Gdy potrzebuję lampy to mam zewnętrzną, a gdy nie potrzebuję
    to nie potrzebuję też wspomagania AF.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-03-17 11:20:37
    Od: j...@a...at

    On 17 Mrz., 11:17, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > 1) Czy w słabych warunkach oświetleniowych aparaty jak w temacie musżą
    > strzelić lapmą żeby poprawnie ustawić AF czy można się bez tego obejść i
    > nadal korzystać z AF? Wiem że nie mają diody wspomagającej.

    strzelenie lampa nic nie daje

    w lampach zewnetrznych sa wbudowane piloty - swiatla w zakresie
    czerowono - podczerwonym.
    przed wyzwoleniem migawki zalacza sie to swiatlo na nieco dluzej ( to
    rzad sekundy - trzech) i podswietla cel.
    To ma ulatwis Af sowi zidentyfokowanie odleglosci

    > 2) Jeśli tak to na ile osłabia się celność?

    dokladnosc trafienia AF zalezy w duzym stopniu od jasnosci oswietlenia
    celu - im ciemniej tym odchylki beda wieksze.
    AF stara sie trafic w cel ale zawsze jest to z jakas odchylka wieksza
    lub mniejsza in plus lub miuns

    > 3) Czy ten błysk wspomagający jest porównywalny z błyskiem przeciw czerwonym
    > oczom czy jakiś znacznie słabszy?

    nie , to nie blysk wspomagajacy.

    ale o ile sobie przypomiam lampa wewnetrzna pozwala na podswietlenie
    celu w 450 d cos jak w trybie stroboskupu.
    Nie wiem na ile to skuteczne , nie pamietam juz - zrob proby najlepiej
    sam.
    To rzeczywiscie dziala tak jak szereg slabszych blyskow przeciwko
    czerownym oczom.
    z tym ,ze to przywoluje z pamieci nie ma wiecej instrukcji tego
    aparatu .

    XXX