  • 1. Data: 2013-03-20 21:23:30
    Temat: mój pierwszy smartfon
    Od: Nika <w...@m...com>

    Witam,

    Długa się opierałam przed aparatami z ekranem dotykowym, ale chyba w
    końcu się złamię. Ponieważ w moim odtwarzaczu mp3 wysiada już bateria, a
    obsługa odtwarzacza w mojej Nokii 3710 fold jest dosyć upierdliwa,
    pomyślałam, że kupię sobie nowy telefon. Warunki są takie:

    - Android
    - odtwarzacz mp3, o czym wspomniałam wyżej
    - radio
    - minutnik (nie śmiejcie się, to chyba najczęściej przeze mnie używana
    funkcja zaraz za odtwarzaniem muzyki)
    - GPS
    - aparat z fleszem i jakimś przynajmniej elementarnym zoomem
    - cena trzycyfrowa, oczywiście im taniej, tym lepiej
    - model jakiś w miarę nowy (najdalej z ubiegłego roku)
    - mile widziana możliwość włożenia karty pamięci, ale nie jest to
    warunek niezbędny, o ile wielkość pamięci fabrycznej będzie przyzwoita

    Po kilku dniach grzebania po internecie (żadna wyszukiwarka nie
    uwzględnia wszystkich tych parametrów, do tego często mają niedokładne
    informacje) miałam trzy opcje: LG Optimus L7, Motorola Deluxe i Samsung
    Galaxy Ace 2. Ale w LG chyba w końcu nie ma minutnika, o Motoroli
    przeczytałam jakąś miażdżącą recenzję. Czyli co, zostaje tylko ten Samsung?

    Będę wdzięczna za wszelkie uwagi, porady itp.

    - -

    Nika

  • 2. Data: 2013-03-20 21:51:05
    Temat: Re: mój pierwszy smartfon
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Nika" napisała:

    > Ponieważ w moim odtwarzaczu mp3 wysiada już bateria,
    > [...] pomyślałam, że kupię sobie nowy telefon.

    Smartfon w charakterze odtwarzacza mp3? Czemu nie, o ile byłaś
    przyzwyczajona podłączać swoją starą empetrójkę co noc do ładowarki ;-)

    > Warunki są takie:
    >
    > - Android
    > [...] LG Optimus L7 [...]
    > Ale w LG chyba w końcu nie ma minutnika

    Ale skoro ma to być Android, to minutników jak mrówków poniewiera się w
    androidowym sklepie, podobnie jak kupa innych aplikacji. Co prawda z
    przewagą kupy, ale za to dużo, tanio, tesco.

    JoteR

  • 3. Data: 2013-03-20 22:18:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Mar, 21:23, Nika <w...@m...com> wrote:

    > LG Optimus L7,

    mam prawie pol roku.
    Korzystam sporo z internetu, przegladarkowo i poprzez aplikacje
    ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fi
    lmweb.android )
    np. - i z abonamentu na karcie i poprzez wifi - sprawdza sie dobrze.
    Tez moj pierwszy prawdziwy smartfon.
    Nastepny kupie zapewne juz z LTE za 2-3 lata.

    Kusi cos takiego :)

    http://pclab.pl/news52698.html

    Do minutnika np

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.al
    armclock.xtreme.free

    bardzo wygodny, korzystam.

  • 4. Data: 2013-03-20 22:36:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Mar, 22:18, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Tez moj pierwszy prawdziwy smartfon.
    > Nastepny kupie zapewne juz z LTE za 2-3 lata.

    warto sie zastanowic nad

    http://allegro.pl/lg-l9-p760-125174

    Szybszy od L7 - ten czasem dlugo sie odswieza, gdzy zmeczy go jakas
    aplikacja :0

  • 5. Data: 2013-03-20 22:42:22
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2013-03-20 21:51, JoteR pisze:

    > Smartfon w charakterze odtwarzacza mp3? Czemu nie, o ile byłaś
    > przyzwyczajona podłączać swoją starą empetrójkę co noc do ładowarki ;-)

    No, teraz gdy jej bateria zdycha, to już nawet dwa razy dziennie ją
    muszę ładować :-)

    > Ale skoro ma to być Android, to minutników jak mrówków poniewiera się w
    > androidowym sklepie, podobnie jak kupa innych aplikacji. Co prawda z
    > przewagą kupy, ale za to dużo, tanio, tesco.

    Mówicie, że te minutniki z zewnętrznych aplikacji śmigają? To może się
    zastanowię. Bo miałam złe doświadczenia, kiedy pożyczyłam od koleżanki
    na kilka dni Nokię C ileś. Najpierw się szalenie zdziwiłam, że taki
    super wypasiony smartfon nie ma minutnika (srsly, dla mnie to podstawowe
    narzędzie), a jak sobie doinstalowałam jedynego dostępnego z Ovi, to
    była to tragedia, nieintuicyjny w obsłudze, z milionem niepotrzebnych
    funkcji i ciągle się wieszający. Jeżeli na Androida jest większy wybór,
    to może się skuszę.

    - -

    Nika

  • 6. Data: 2013-03-20 23:01:11
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-20 21:23, Nika pisze:
> [...]
    > Galaxy Ace 2. Ale w LG chyba w końcu nie ma minutnika, o Motoroli
    > przeczytałam jakąś miażdżącą recenzję. Czyli co, zostaje tylko ten Samsung?

    a moze rozwaz jeszcze np. HTC DesireX ?
    Ma wszystko co wymienilas wyzej 'w standardzie'.
    a dla mp3'jek beatstudio system.
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/htc/desirex/

  • 7. Data: 2013-03-20 23:04:03
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > była to tragedia, nieintuicyjny w obsłudze, z milionem niepotrzebnych
    > funkcji i ciągle się wieszający. Jeżeli na Androida jest większy wybór,

    Jest ich bez liku nawet w formie widgetow, ktore wrzucisz sobie na
    dowolny pulpit:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dim
    ond.countdowntimer&feature=search_result#?t=W251bGws
    MSwxLDEsImRlLmRpbW9uZC5jb3VudGRvd250aW1lciJd
    Poza tym ten wbudowany w soft Samsunga sprawuje sie calkiem przyzwoicie.
    Ja jednak sugerowalbym dolozyc i kupic SGS2. To naprawde solidny sprzet
    plus dopracowany system, ktory wciaz otrzymuje aktualizacje i otrzyma
    przynajmniej jeszcze jedna w niedalekiej przyszlosci. Tu pierwsza z
    brzegu aukcja z sensownie wygladajacym na pierwszy rzut oka telefonem:
    http://allegro.pl/samsung-galaxy-s-ii-s-2-i9100-grat
    isy-i3111547577.html

  • 8. Data: 2013-03-20 23:21:49
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2013-03-20 23:01, AL pisze:

    > a moze rozwaz jeszcze np. HTC DesireX ?
    > Ma wszystko co wymienilas wyzej 'w standardzie'.
    > a dla mp3'jek beatstudio system.
    > http://www.mgsm.pl/pl/katalog/htc/desirex/

    Miałam go na długiej liście, ale po drodze jest jeszcze kilka tańszych
    propozycji, m.in. HTC One V.

    - -

    Nika

  • 9. Data: 2013-03-21 00:16:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    (...)
    > - Android
    to system, który będzie działał na wielu sprzętach. Ludzie chcą
    androida, więc pakuje się go w takie gówna, że potem nie dziwota że nie
    daje rady. Więc te gówna się jeszcze kastruje z ekranu, z punktów i
    wymiarów. wtedy jakoś to działa, ale wyświetla... jak rubin714

    (...)
    > - GPS
    w sensie? pokazania koordynatów
    > - aparat z fleszem i jakimś przynajmniej elementarnym zoomem
    flash to dioda albo dwie, zoomu niema. tzn ten co jest działa gorzej niż
    to samo w gimpie/paincie.
    (..)
    każdy telefon (chyba że wybierzesz złośliwie) będzie spełniał te
    kryteria. sęk w tym, że uruchomienie nawigacji w jednym może trwać 10
    sekund w drugim 40. Same MP3 będą działały bardzo podobnie. W każdym
    zainstalujesz te same programy - tak jak na kompie. Tylko jak zaczniesz
    na ekranie oglądać strony www, to każdy mm i pixel na wagę złota.
    widoczność ekranu w słońcu - dla aktywnych również. A czas pracy na
    baterii?
    Słuchasz MP3 Przez BT czy po kabelku? wiesz że słuchawki(HF) od htc nie
    zadziałają z sony? Nieważne. jezcze dziesiątki stron do przeczytania
    żeby dokonać świadomego wyboru, ale dużo już za Tobą. Zeby nie było ze
    tylko marudzę, sprawdź czy zte grand x in ma wszystko czego potrzebujesz
    ToMasz

  • 10. Data: 2013-03-21 00:30:52
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2013-03-21 00:16, ToMasz pisze:

    > w sensie? pokazania koordynatów
    w sensie pokazania drogi w obcym mieście

    > każdy telefon (chyba że wybierzesz złośliwie) będzie spełniał te
    > kryteria. sęk w tym, że uruchomienie nawigacji w jednym może trwać 10
    > sekund w drugim 40. Same MP3 będą działały bardzo podobnie.

    No właśnie chodzi mi o urządzenie, gdzie te funkcje będą działały
    bezproblemowo

    > Słuchasz MP3 Przez BT czy po kabelku?
    Po kabelku, słuchawek dołączanych z zestawem z reguły nie używam.

    - -

    Nika