  • 91. Data: 2010-01-16 02:59:26
    Temat: Re: 100KM z 1L
    Od: to <t...@a...xyz>

    Waldek Godel wrote:

    > Masz Ferrarri? Ktoś tu oprócz Przemka ma? Bo Przemek, nie wiem czy
    > wiesz, na codzień dieslem jeździ.
    > Oprócz tego - słyszałeś kiedykolwiek takie 2.7HDi pracujące? Z pewnościa
    > jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.

    Nie słyszałem żadnego diesla który by się jakkolwiek zbliżył brzmieniem
    do mojej prostej benzynowej V-ki. Te lepsze po prostu nie irytują, te
    gorsze powyżej 3000 rpm brzmią, jakby się miały rozlecieć. To ma być ten
    rewelacyjny komfort akustyczny?

    Po za tym nie wiem dlaczego uparłeś się żeby porównywać jakieś małe,
    wysilone silniki benzynowe z największymi i najdroższymi dieslami. Nic
    pomiędzy nie zauważasz?

    --
    cokolwiek

  • 92. Data: 2010-01-16 09:09:02
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Jeszcze przełożenie główne :)

    Wiesz o co chodzi :>

    > Pod warunkiem że kierowca w CRX nie wiedział że właśnie brał udział w
    > porównaniu przyspieszeń...

    Wiedzial i to bardzo dobrze, bo to bylo umowione :>
    Wysokie obroty i duzo halasu to robia wrazenie dobrego przyspieszenia,
    ale niekoniecznie jest to prawda.

    > Po przekonanie o własnym lepszym przyspieszeniu niż wszystko wokół jest
    > dość powszechne - również na grupie pl.rec.rowery

    No on mial takie przekonanie, po tygodniu sprzedal padline (bo czym tu
    sie chwalic, ze rodzinne kombi z dieslem wciagnelo) :P
    Ten cudowny crx na pierwszym biegu jeszcze mi odjezdzal (ASB ma kiepski
    start), na drugim juz w zasadzie odleglosc sie nie zmieniala, a na
    trzecim ogladal TDSa z tylu.
    W miare wzrostu predkosci roznica sie mocno poglebiala.
    --
    Karolek

  • 93. Data: 2010-01-16 11:36:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Karolek pisze:

> [...]
    > trzecim ogladal TDSa z tylu.
    > W miare wzrostu predkosci roznica sie mocno poglebiala.

    A to była wersja 125 czy 160KM?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 94. Data: 2010-01-16 12:02:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A to była wersja 125 czy 160KM?

    Wiesz nie jestem fachowcem od hond, ale idac za wikipedia to byla druga
    generacja (92 rok) i to byl VTEC czyli ponoc 150KM.
    Ale musze sie przyznac, ze ciut oszukiwalem, bo u mnie moglo byc troche
    wiecej niz fabryczne 143KM.

    --
    Karolek

  • 95. Data: 2010-01-16 12:21:08
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 16 sty 2010 o 02:59 GMT, to napisał(a):

> [...]
    > do mojej prostej benzynowej V-ki. Te lepsze po prostu nie irytują, te
    > gorsze powyżej 3000 rpm brzmią, jakby się miały rozlecieć. To ma być ten

    Wieksze diesle ladnie brzmia, tzn potrzebuja tez wiecej cilindrow, 6
    cilindrowe diesle czy juz nawet 5, maja duzo przyjemniejszy bulgot...

    dla przykladu:

    http://www.youtube.com/watch?v=RlEYIhLNgVM

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 96. Data: 2010-01-16 12:32:30
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 12:21:08 +0100, Brzezi na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Wieksze diesle ladnie brzmia, tzn potrzebuja tez wiecej cilindrow, 6
    > cilindrowe diesle czy juz nawet 5, maja duzo przyjemniejszy bulgot...
    >
    > dla przykladu:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=RlEYIhLNgVM

    Ale to nie jest stockowy wydech. I nie ma w nim nic ciekawego ;-)

    "Datek: Datek - na niewdzięczność zadatek. Fredro Aleksander"

  • 97. Data: 2010-01-16 12:49:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 16 sty 2010 o 12:32 GMT, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > Ale to nie jest stockowy wydech. I nie ma w nim nic ciekawego ;-)

    Nagranie jest troche kiepskie, ale dziwiek jest raczej jak z silnika
    benzynowego, a nie klekot diesla, o to mi chodzilo, inne przyklady:

    http://www.youtube.com/watch?v=1O1T4WGxCNk&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=LB7E9bBpbQ0&feature=r
    elated

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 98. Data: 2010-01-16 13:07:03
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 12:49:55 +0100, Brzezi na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Nagranie jest troche kiepskie, ale dziwiek jest raczej jak z silnika
    > benzynowego, a nie klekot diesla, o to mi chodzilo, inne przyklady:

    Problem w tym, że silnik dalej brzmi jak diesel, natomiast z wydechu
    wydostaje się "stuningowane" coś.

    > http://www.youtube.com/watch?v=1O1T4WGxCNk&feature=r
    elated
    > http://www.youtube.com/watch?v=LB7E9bBpbQ0&feature=r
    elated

    Ale to po raz kolejny nie są stockowe wydechy - tylko robione pod
    specjalny efekt. A ten pierwszy na wolych rev to klekocze jak stary
    ursus niemalże ;-)

    Są diesle brzmiące znośnie - np. V10 od VAG'a, czy też V12 - ale to w
    dalszym ciagu diesle ...

    "Jakie jest przeznaczenie człowieka? Być nim. Stanisław Jerzy Lec"

  • 99. Data: 2010-01-16 13:27:45
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> napisał w
    wiadomości news:slrnhl1s4c.ts.karmmnie@chloru.net...

    > - Byłes kiedyśw Ameryce ?
    > - Nie.
    > - No widzisz a ja znak kogos kto byłi mi powiedział to i owo....

    A tak swoją drogą to jest zadziwiająco elastyczna i ma całkiem momenciasty
    dół a ponieważ dźwięk się też zmienia ładnie więc przejście przez cały
    zakres od 2 do 8.x tys obr. sprawia dużo frajdy.

  • 100. Data: 2010-01-16 14:23:52
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 16 sty 2010 o 13:07 GMT, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > specjalny efekt. A ten pierwszy na wolych rev to klekocze jak stary
    > ursus niemalże ;-)

    Ale samochodem nie jezdzi sie na wolnych obrotach, tylko pod obciazeniem, i
    wtedy ladnie brzmia...

    Ogolnie zestrojenie w wykonaniu BMW zawsze ladnie brzmi, BMW mozna z daleka
    zazwyczaj rozpoznac tylko po sluchu, to samo ma sie wlasnie do diesli...

    Pozdrawiam
    Brzezi