  • 1. Data: 2010-11-22 19:17:37
    Temat: 11-te nie znajduj
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    85,Znalazla_komorke_na_chodniku__Groza_jej_nawet_3_l
    ata.html

    Na początku września do policji w Krośnie dotarła informacja, że
    wracającemu ze szkoły 16-latkowi zginęła komórka. Chłopak
    prawdopodobnie stracił ją w rejonie krośnieńskiego dworca
    autobusowego. Kilka dni temu funkcjonariuszom udało się ustalić, że
    telefon posiada 42-letnia mieszkanka gminy Korczyna. Podczas
    przesłuchania powiedziała, że komórkę znalazła na chodniku przy ul.
    Mielczarskiego w Krośnie.

    - Nie zwróciła jej jednak właścicielowi, tylko po wymianie karty
    SIM używała telefonu jako własnego.

    Teraz kobiecie za nieoddanie komórki grożą poważne konsekwencje.
    Kobieta odpowie przed sądem za przywłaszczenie. Do więzienia za to
    może trafić na trzy lata. Policjanci przypominają, że znalezioną
    rzecz należy przekazać do biura rzeczy znalezionych lub na
    policję. - Zatrzymując taki przedmiot znalazca naraża się na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub wykroczenie - ostrzegają
    funkcjonariusze.

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-11-22 19:54:51
    Temat: Re: 11-te nie znajduj
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 20:17, J.F. pisze:

> [...]
    > odpowie przed sądem za przywłaszczenie. Do więzienia za to może trafić
    > na trzy lata. Policjanci przypominają, że znalezioną rzecz należy

    To jakaś bzdura

    kodeks wykroczeń

    art. 125
    Kto w ciągu dwóch tygodni od dnia znalezienia cudzej rzeczy albo
    przybłąkania się cudzego zwierzęcia nie zawiadomi o tym organu Policji
    lub innego organu państwowego albo w inny właściwy sposób nie poszukuje
    posiadacza,

    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-22 21:03:02
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 20:54:51 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > posiadacza,
    >
    > podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    Z 3 latami to chyba faktycznie przesada. Ale wg kodeksu karnego grozi do
    roku:
    Art. 284.
    § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo majątkowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą,
    § 3. W wypadku mniejszej wagi lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej,
    sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Czy to podpada pod kodeks karny, czy wykroczeń, to chyba zależy od wartości
    znalezionej rzeczy, granicą jest chyba 250 zł.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2010-11-22 21:19:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > poszukuje posiadacza,
    >
    > podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    Owszem, bzdura, ale nie dlatego:

    Kodeks karny
[...]

    MJ

  • 5. Data: 2010-11-22 23:49:01
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    > autobusowego. Kilka dni temu funkcjonariuszom udało się ustalić, że
    > telefon posiada 42-letnia mieszkanka gminy Korczyna.

    O! To nasza dzielna policja uruchamia szukanie powiązań wg IMEI "w
    sprawie" o zgubiony telefon?
    Szkoda, że dopiero teraz, bo jeszcze 1,5 roku temu o czymś takim mogło
    pomarzyć wyłącznie CBŚ itp. przy naprawdę poważnych przestępstwach.
    A może - jak zwykle - kolejny stażysta Michnika Porannego dodał
    odrobinę kolorów do swej tfurczości?

    M.

  • 6. Data: 2010-11-23 08:47:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > § 3. W wypadku mniejszej wagi _lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej_,
    > sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Ale to raczej nie bylo przywlaszczenie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-11-23 09:09:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 09:47:00 +0100, SDD napisał(a):

    > Ale to raczej nie bylo przywlaszczenie

    Skoro zaczęła używać "jako swój" to było.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2010-11-23 10:24:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:19:00 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > § 3. W wypadku mniejszej wagi _lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej_,
    > sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Świetne mamy prawo. Kiedy się stosuje dany paragraf, ktoś wie?

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-11-23 10:26:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 11:24:14 +0100, zly napisał(a):

    > Świetne mamy prawo. Kiedy się stosuje dany paragraf, ktoś wie?

    Wtedy, kiedy zostawisz sobie coś, co nie jest Twoje. Np. w sytuacji,
    kiedy użyczyłem Tobie auto, a następnie nie chcesz mi go oddać. Nie
    ukradłeś, bo legalnie stałeś się jego posiadaczem, ale nie chcesz zwrócić
    go właścicielowi.

    Bardzo dobre prawo. Uważasz, że użyczając jakiś przedmiot innej osobie
    powinniśmy się wyzbywać własności tego przedmiotu?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 10. Data: 2010-11-23 10:47:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-23 11:26, Olgierd pisze:

    > Wtedy, kiedy zostawisz sobie coś, co nie jest Twoje. Np. w sytuacji,
    > kiedy użyczyłem Tobie auto, a następnie nie chcesz mi go oddać. Nie

    I wówczas mamy przywłaszczenie rzeczy znalezionej???

> [...]
    >
    > Bardzo dobre prawo. Uważasz, że użyczając jakiś przedmiot innej osobie
    > powinniśmy się wyzbywać własności tego przedmiotu?

    Przeczytaj wątek - chodzi o karalność zatrzymania sobie znalezionej
    rzeczy zarówno z kw jak i kk.

    --
    Liwiusz