  • 11. Data: 2010-11-23 11:05:39
    Temat: Re: 11-te nie znajduj
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 11:47:46 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > I wówczas mamy przywłaszczenie rzeczy znalezionej???

    > Przeczytaj wątek - chodzi o karalność zatrzymania sobie znalezionej
    > rzeczy zarówno z kw jak i kk.

    > Przeczytaj wątek - chodzi o karalność zatrzymania sobie znalezionej
    > rzeczy zarówno z kw jak i kk.

    Tu chyba jest po prostu jakiś zbieg. Art. 125 kw mówi o sytuacji, kiedy
    sprawca nie powiadomił kogo trzeba (ale nie miał jeszcze zamiaru
    przywłaszczenia rzeczy). Zaś art. 284 par. 3 kk jeśli już sobie
    przywłaszczył.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 12. Data: 2010-11-23 12:29:32
    Od: "muka" <m...@k...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to podpada pod kodeks karny, czy wykroczeń, to chyba zależy od
    > wartości
    > znalezionej rzeczy, granicą jest chyba 250 zł.

    Ja znalazłem kartę SIM, to jak obliczyć jej ewentualną wartość? Od
    ilości środków na koncie? Na szczęście nic nie było

  • 13. Data: 2010-11-23 18:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@g...com> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > O! To nasza dzielna policja uruchamia szukanie powiązań wg IMEI
    > "w sprawie" o zgubiony telefon?

    Byc moze mlodzian nie byl pewny gdzie i jak stracil telefon, wiec
    wchodzila w gre kradziez.

    > Szkoda, że dopiero teraz, bo jeszcze 1,5 roku temu o czymś takim
    > mogło pomarzyć wyłącznie CBŚ itp. przy naprawdę poważnych
    > przestępstwach.

    Pobicie ambasadarowicza ?

    > A może - jak zwykle - kolejny stażysta Michnika Porannego dodał
    > odrobinę kolorów do swej tfurczości?

    Moze tak, a moze nie - jak sie procedury dopracowaly, to policja
    moglaby np raz na miesiac przesylac liste do operatorow i dostawac
    odpowiedni wykaz.
    A potem wystarczy jeden telefon - prosze sie zglosic na najbliszym
    komisariacie w celu zlozenia wyjasnien.
    Niezgloszenie w czasie 3 dni spowoduje aresztowanie pod zarzutem
    mataczenia w sledztwie.

    J.

  • 14. Data: 2010-11-23 19:00:33
    Od: r...@p...onet.pl

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,87028
    85,Znalazla_komorke_na_chod
    niku__Groza_jej_nawet_3_lata.html

    A wystarczyło by gdyby powiedziała policji, że kupiła ją na bazarze od
    przypadkowego handlarza obwoźnego.

  • 15. Data: 2010-11-23 19:37:29
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 20:00:33 +0100, r...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    85,Znalazla_komorke_na_chod
    > niku__Groza_jej_nawet_3_lata.html
    >

    > A wystarczyło by gdyby powiedziała policji, że kupiła ją na bazarze od

    Nie bardzo. Byłoby to paserstwo nieumyślne, też karane, KK:
    Art. 292.
    § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien
    i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu zabronionego,
    nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej
    ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    I doszłoby składanie fałszywych zeznań. Krótko mówiąc - odpuść sobie
    "dobre" rady.
    Wystarczyłoby, gdyby zaniosła telefon na policję. Mogłaby się wtedy domagać
    znaleźnego.

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2010-11-23 21:56:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 20:37:29 +0100, GLaF
    <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote:

    >Wystarczyłoby, gdyby zaniosła telefon na policję. Mogłaby się wtedy domagać
    >znaleźnego.

    Hmm, a co gdyby gubiący odmówił zapłacenia znaleźnego? Kogo wtedy jest
    telefon.

    Inna rzecz, że argumentacja ,,oddaj, będziesz miał znaleźne'' jest MZ
    moralnie wątpliwa.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2010-11-23 21:56:56
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Pobicie ambasadarowicza ?

    Nie, nawet nie wiem o co chodzi.
    Moja sprawa, kiedy to dałem się oszukać jakiemuś tam chłopaczkowi.
    Podrobił kilka dokumentów, posługiwał się internetem, komórką, itp. O
    jeden raz za dużo użył neostrady.
    Namierzanie trwało łącznie 9-10 miesięcy. Po drodze oczywiście decyzja
    prokuratora o umorzeniu, podjęta w 2 dni po tym, jak wysłano kilka
    pism do operatorów ze zleceniem sprawdzenia jeszcze kilku rzeczy!
    Każda czynność operatora jest odpłatna. Te najprostsze to koszt od
    kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jak myślisz, ile może kosztować
    czesanie baz aby stwierdzić powiązanie IMEI _zgubionego_ aparatu z
    aktualnie używaną w nim kartą sim? A co gdy okaże się, że nowy
    właściciel _znalezionego_ telefonu to niezarejestrowana karta prepaid?
    Kolejne zamówienie biliingu połączeń po to aby sprawdzić z kim ta
    osoba rozmawia?

    Warszawska policja nie ma na poważniejsze sprawy czasu, kasy ani ludzi
    a raptem w Krośnie pierwszy z brzegu policjant załatwia temat w 2
    miesiące i zamierza wsadzić do pierdla kobitę, która nie odniosła
    telefonu do biura rzeczy znalezionych, pomimo, że takiego w Krośnie na
    99,99% nie ma?!

    Czemu taki artykuł ma służyć? Zastraszaniu, znieczulaniu, czy
    zagładzie środowiska w następstwie rozdeptywania znalezionych
    telefonów?

    Dla mnie sprawa jest oczywista. Obecny rząd zapowiadał ofensywę
    legislacyjną w Sejmie ale oczywiście nic z tym nie robi. No to pisuje
    się takie tematy zastępcze. A to rozłam w PiS, a to 3 lata odsiadki za
    podniesienie telefonu z chodnika. Taki sezon ogórkowy...

    M.

  • 18. Data: 2010-11-23 22:11:58
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 22:56:12 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Hmm, a co gdyby gubiący odmówił zapłacenia znaleźnego? Kogo wtedy jest
    > telefon.

    Pierwotnego właściciela. Znalazca nie może uzależniać wydania znalezionej
    rzeczy od wypłaty znaleźnego. Jeśli znalazca zażąda znaleźnego, to
    właściciel po prostu będzie dłużnikiem znalazcy.

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2010-11-23 22:16:34
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 22:56:56 +0100, Maciej Muran napisał(a):

    > Czemu taki artykuł ma służyć? Zastraszaniu, znieczulaniu, czy
    > zagładzie środowiska w następstwie rozdeptywania znalezionych
    > telefonów?

    Może uświadomieniu, że znalezionych rzeczy nie można sobie przywłaszczać.

    --
    GLaF

  • 20. Data: 2010-11-23 22:53:34
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał

    > Może uświadomieniu, że znalezionych rzeczy nie można sobie
    > przywłaszczać.

    Prawidłowa odpowiedź i oczywiście masz rację.

    Gdy znajdę długopis też powinienem zanieść go na komisariat? Przecież
    w tym tekście nie ma słowa o wartości znalezionego przedmiotu. A
    jeżeli długopis byłby wart np. tysiąc złotych (co jest całkiem
    prawdopodobne) a telefon z tego artykułu złotych pięćdziesiąt (co jest
    jeszcze bardziej prawdopodobne), to jakbyś postąpił w takim przypadku
    nie znając wartości długopisu? Oczywiście zaniósłbyś go na komisariat,
    tak?

    Słuchaj! A może to jest temat do kolejnego artykułu i dogadałbyś się o
    wierszówkę? 5 lat odsiadki za pisanie znalezionym długopisem!

    M.