  • 11. Data: 2009-09-23 17:03:06
    Temat: Re: 12V DC -> 5V 1A DC
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > LM2675. A jak jesteś skąpy, to MC34063.

    Jeśli układ scalony, to mogę zaproponować L5973D (L5970D).
    Wygląda, że jest tańszy niż LM2675, poza tym tam wystarcza mniejsza
    cewka. Wada, kilka elementów więcej.
    Ja go chętnie stosuję.
    --
    Pozdr
    EM

  • 12. Data: 2009-09-23 17:38:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello EM,

    [...]

    > Jeśli układ scalony, to mogę zaproponować L5973D (L5970D).
    > Wygląda, że jest tańszy niż LM2675, poza tym tam wystarcza mniejsza
    > cewka. Wada, kilka elementów więcej.
    > Ja go chętnie stosuję.

    Mniejsza cewka jest wątpliwa. Oba układy pracują na podobnej
    częstotliwości (260 vs. 250 kHz) a minimalnie mniejsza indukcyjność
    (47 vs. 33uH) oznacza większy prąd tętnień i większy prąd szczytowy. W
    konsekwencji na wielkości dławika nie zyskuje się absolutnie nic.
    Gdyby zastosować 2.5A L5973D, to wręcz się traci, ba zamiast dławika
    47uH/1.5A potrzeba dławika 33uH/4-5A a to już kawał cewki jest.

    Pozostaje sprawa dostępności - w TME L5970 nie ma :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-09-24 12:41:29
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > 47uH/1.5A potrzeba dławika 33uH/4-5A a to już kawał cewki jest.
    >
    > Pozostaje sprawa dostępności - w TME L5970 nie ma :(

    L5973D są w TME, ja je stosuję od dawna. Rzeczywiście w pdfie na pierwszej
    stronie jest podana cewka 33u, natomiast LM2675 - 47u. Dla L5973D jest
    podana cewka 15uH i to mi utkwiło w pamięci.
    Wersja AD ma 500kHz. Kosztuje około 1$ jak się kupuje trochę więcej.
    Z tym, że dla L5973D potrzeba cewki na 3A to chyba przesada. Ja używam cewki
    na ok. 1A (10uH) i nawet przy zwarciu nie zauważyłem nigdy problemu.

    Oczywiście nie ma się o co targować, po prostu jest to nieco inny układ.

    Pozdr
    EM

  • 14. Data: 2009-09-24 14:00:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Romanie, czy używałeś kiedyś układu LT3507?
    http://cds.linear.com/docs/Datasheet/3507fa.pdf
    To trochę nie na temat, ale chciałem usłyszeć opinię
    eksperta bo widzę że znasz się na tych klockach :-)
    Chcę go użyć w układzie cyfrowym który miesza
    cpu i fpga cyclone III altery i ma wymagania na
    kilka napięć zasilających (3.3V, 2.5V, 1.8V, 1.2V).

  • 15. Data: 2009-09-24 14:32:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello EM,

    Thursday, September 24, 2009, 2:41:29 PM, you wrote:

> [...]
    > na ok. 1A (10uH) i nawet przy zwarciu nie zauważyłem nigdy problemu.
    > Oczywiście nie ma się o co targować, po prostu jest to nieco inny układ.

    Fizyki się nie oszuka. L5973D ma klucz 2.5A i dlatego dławik musi taki
    prąd przyjąć bez nasycenia. Na liście elementów wersji z dławikiem 15
    uH masz jak wół: DO3316P-153 15uH, 3A.
    Stosowanie dławików o mniejszej indukcyjności daje wyższy prąd tętnień
    katujący kondensator wyjściowy i zwiększa wartość napięcia tętnień na
    wyjściu. To nie ma najmniejszego sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2009-09-24 15:20:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > Stosowanie dławików o mniejszej indukcyjności daje wyższy prąd tętnień
    > katujący kondensator wyjściowy i zwiększa wartość napięcia tętnień na

    Podoba mi się w Twoich tekstach to jak "wyczuwasz" te sprawy
    związane z zasilaczami i przetwornicami impulsowymi...
    Widać że "zęby zjadłeś" na tej tematyce, i widać to gołym okiem :-)

  • 17. Data: 2009-09-24 21:32:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > Chcę go użyć w układzie cyfrowym który miesza
    > cpu i fpga cyclone III altery i ma wymagania na
    > kilka napięć zasilających (3.3V, 2.5V, 1.8V, 1.2V).

    Kolega LT3508 uzywal i mial jakies problemy - dokladnie nie wiem co
    bylo, ale joby szly konkretne ;-)
    Wiem ze w koncu sie poddal i zrobil na czyms innym.

    A do C3 to 1.2V nie lepiej na LDO zrobic? Jak tak mam...

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-09-24 21:47:15
    Temat: 4-kanałowy zasilacz na LT3507
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Kolega LT3508 uzywal i mial jakies problemy - dokladnie
    > nie wiem co bylo, ale joby szly konkretne ;-)
    > Wiem ze w koncu sie poddal i zrobil na czyms innym.
    >
    > A do C3 to 1.2V nie lepiej na LDO zrobic? Jak tak mam...

    Rzeczony LT3507 ma trzy niezależne kanały impulsowe
    i jeden stopień LDO właśnie.

    Mam swoją płytkę opartą na tym scalaku, jest tam tylko CII
    i mam 13.5V, 5V, 3.3V na impulsowych ze źródła 24V, a z
    3.3V daje na LDO 1.2V. Zrobiłem prototyp ale coś mi
    podejrzanie cewki piszczą i skwierczą... :-) No i szumy są
    na wyjściach czasami 150-190mV na 3.3V - niedobrze!
    Układ niby chodzi bez problemów, ale mnie to męczy :-)

    Teraz robię następny projekt, tym razem mam proca co
    wymaga 3.3V i 1.8V oraz CIII co wymaga 3.3V, 2.5V i 1.2V no
    i też chcę użyć LT3507 napędzanego 24V, ale się nieco boję ;-)

  • 19. Data: 2009-09-25 20:49:33
    Temat: Re: 4-kanałowy zasilacz na LT3507
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Rzeczony LT3507 ma trzy niezależne kanały impulsowe
    > i jeden stopień LDO właśnie.

    Niedoczytalem.

> [...]
    > na wyjściach czasami 150-190mV na 3.3V - niedobrze!
    > Układ niby chodzi bez problemów, ale mnie to męczy :-)

    Z gosciem nikt ze znajomych nie utrzymuje juz kontaktu, wiec nie dowiem
    sie gdzie byl problem.

    > Teraz robię następny projekt, tym razem mam proca co
    > wymaga 3.3V i 1.8V oraz CIII co wymaga 3.3V, 2.5V i 1.2V no
    > i też chcę użyć LT3507 napędzanego 24V, ale się nieco boję ;-)

    Ja dalem se z tym spokoj dopoki nie znajde czegos przyjaznego do uzycia.
    Teraz na 2.5V i 1.2V mam LDO, reszta step-downy.

    --
    Jerry1111