  • 41. Data: 2010-05-02 21:40:30
    Temat: Re: 2.0TDI - czy naprawdę ryzyko awarii jest tak wielkie?
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

    > Zużywa się zębatka koła łańcuchowego umieszczona na wale korbowym.
    > Początkowo ta zębatka nie występowała oddzielnie lecz wyłącznie jako
    > całość - z wałem korbowym, więc wymianie podlegał cały drogi zespół.
    > OIDP później wprowadzono jako część zamienną inną konstrukcję wału, w
    > której już można wymienić zębatkę

    Co nie zmienia faktu,że jak ktoś ma pierwsze rozwiązanie to cały wał do
    wymiany ;)

    Mroziu

  • 42. Data: 2010-05-03 11:10:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Ja powiem to tak - jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto nie zjadł zębów na
    > tych silnikach i kto Ci zrobi dokładny przegląd stanu silnika - to
    > absolutnie pod żadnym pozorem NIE KUPUJ samochodu z tą jednostką napędową.

    Czyli albo slabawe 1.9, albo dolozyc troche do rocznika i wziasc z 3.0..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 43. Data: 2010-05-03 13:18:27
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]

    > Czyli albo slabawe 1.9, albo dolozyc troche do rocznika i wziasc z 3.0..

    Albo dokładnie przeglądnąć auto przed zakupem. DOKŁADNIE. Z dynamicznym
    pomiarem parametrów pracy silnika włącznie. A to "słabawe" 1.9 w praktyce
    jest niewiele gorsze od wersji 2.5 TDI 150 KM, po chipie zjada ją na
    śniadanie, zrównując się z wersją 2.5 TDI 163 KM. I zadowala się spalaniem
    na poziomie 70% zużycia jednostki 2.5 TDI.

    Jurand.

  • 44. Data: 2010-05-03 15:18:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > śniadanie, zrównując się z wersją 2.5 TDI 163 KM. I zadowala się spalaniem
    > na poziomie 70% zużycia jednostki 2.5 TDI.

    Z dokladnym przegladem w zaufanym warsztacie moze byc klopot, szczegolnie
    jesli auto daleko od domu. Diesel to dla mnie i tak zlo konieczne z mocnej
    turbo benzyny, jezdzilem troche firmowym 1.9 130KM w A4 avant i jesli juz ma
    byc klekot, to niech przynajmniej ma te 200km i zbiera sie jakos. Tak czy
    inaczej dzieki za rady, bede polowac na cos blisko mojego mechanika.

    Pozdrawaiam
    Kamil

  • 45. Data: 2010-05-04 09:53:15
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]

    >ma byc klekot, to niech przynajmniej ma te 200km i zbiera sie jakos. Tak
    >czy inaczej dzieki za rady, bede polowac na cos blisko mojego mechanika.

    No to w ogóle zapomnij o wersji 2.5 TDI, jeżeli A4 1.9 TDI 130 KM było dla
    Ciebie o dużo za słabe.

    Jurand.