  • 1. Data: 2010-04-28 15:24:25
    Temat: pytanie o warsztat bacharsko - lakierniczy - KATOWICE
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Witam,

    Mama przeorała cały bok toyotki ze strony pasażera - bariera przy
    jezdni na łuku drogi. Mam autocasco więc mogło być gorzej. Zastanawiam
    się tylko nad jedną rzeczą: oddałem toyotę do ASO toyoty w Katowicach
    na ochojcu - wycenili naprawę na ok 6 tys zł. Wymiana drzwi, zderzaka
    przedniego, błotnika, szpachtla+ lakier na tylnią część nadwozia.
    Czekając na decyzję PZU zastanawiam się, jak duże jest
    prawdopodobieństwo, że ubezpieczyciel nie wypłaci całości szkody i
    będę musiał dołożyć do naprawy.

    W związku z zaistniałą sytuacją prosiłbym o info na temat dobrego
    warsztatu, który zrobi mi poprawki/wymieni uszkodzone części. Byłem
    już w jednym - niby poleconym, ale nie za bardzo mi się to widzi.
    Facet to wycenił na 1500zł.

    Rozumiem, że zawsze mogę wycofać się z naprawy szkody w ASO i poprosić
    o przelanie kwoty od ubezpieczyciela na konto i wykonanie naprawy we
    własnym zakresie.

    Czy w wypadku naprawy blacharsko lakierniczej istnieje jakakolwiek
    przesłanka ku temu, żebym musiał wykonać przegląd ? wydaje mi się, że
    nie, ponieważ naprawa nie dotyczyła układów wpływających na
    bezpieczeństwo jazdy. Mylę się ?

    na życzenie mogę udostępnić fotki autka.

    Pozdrawiam ;)

  • 2. Data: 2010-04-28 15:31:11
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Mateusz pisze:
> [...]
    > warsztatu, który zrobi mi poprawki/wymieni uszkodzone części. Byłem
    > już w jednym - niby poleconym, ale nie za bardzo mi się to widzi.

    zależy jaki model (wtedy będzie wiadomo ile części) i czy akryl czy
    metalik. 1500zł to normalna cena aso zdziera.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-04-28 15:48:08
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Mateusz pisze:
> [...]
    > Czekając na decyzję PZU zastanawiam się, jak duże jest
    > prawdopodobieństwo, że ubezpieczyciel nie wypłaci całości szkody i

    No to zależy jakie masz ubezpieczenie, czyli jakie warsztaty i czy jest
    udział własny?

  • 4. Data: 2010-04-28 15:56:31
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Panowie wiem, że aso zdziera ;) właśnie dlatego skłaniałbym się do
    naprawy auta poza ASO.
    Lakier niemetaliczny.

    Rafale: nie rozumiem pytania. Chodzi Ci o warianty ubezpieczenia ?
    jakoś konkretniej mógłbym prosić ? jeżeli chodzi o udział własny to
    zerknę do papierów, nie przypominam sobie.

  • 5. Data: 2010-04-28 16:00:55
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Mateusz pisze:
> [...]
    > jakoś konkretniej mógłbym prosić ? jeżeli chodzi o udział własny to
    > zerknę do papierów, nie przypominam sobie.

    Przy podpisywaniu umowy miła pani pewno bardzo szybko przeczytała punkt
    czy ma być udział własny, oraz w jakich warsztatach auto ma być
    naprawiane, te informacje determinują czy Ci się będzie opłacało
    naprawiać w ASO.
    Jeżeli masz pełne AC to niech ASO naprawia, większe prawdopodobieństwo
    lepszej napra...wymiany uszkodzonych części. A i w papierach ślad
    zostaje co i jak było robione z autem - to na wypadek sprzedaży.

  • 6. Data: 2010-04-28 18:15:37
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 28 Kwi, 08:48, Rafał <r...@o...pl> wrote:

    > No to zależy jakie masz ubezpieczenie, czyli jakie warsztaty i czy jest
    > udział własny?

    AFAIK w PZU nie ma udzialu wlasnego, a na pewno nie bylo miesiac temu.

    pozdr
    AA

  • 7. Data: 2010-04-28 18:25:59
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    ja cofając walnałem w słupek.
    Wgnieciony zderzak i klapa (seat leon, ubezpieczenie PZU)

    Rzeczoznawca pzu wycenił na ok 2tyś

    Oddalem do salonu seata i powiedzieli ze zrobią wszystko i sami sobie reszte
    sciagna z pzu.

    W sumie kosztowalo to ponad OSIEM tysięcy:-)
    Dali nową klape za 3tyś, zderzak za niecałe 2tyś, literki leon tdi za
    400:), listwy na zderzak za 400zł plus jakies zaczepy, nowe uszczelki itp.
    No i lakier.

    Skoro ja nie place to wolalem nowe elementy niż spachle i lakier za 2000zł

    uciu

  • 8. Data: 2010-04-28 19:54:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.04.2010 uciu <g...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > Dali nową klape za 3tyś, zderzak za niecałe 2tyś, literki leon tdi za
    > 400:), listwy na zderzak za 400zł plus jakies zaczepy, nowe uszczelki itp.

    Najgorsze jest to, że przez takie akcje (literki za 400 zł) wszystko się
    polaryzuje. Ubezpieczenia sa potem w wariancie 'warsztat' (dla AC, przy
    OC nie ma się na to wpływu), gdzie warsztat rypie ubezpieczyciela ile
    wejdzie, albo w wariancie 'wycena', gdzie z kolei ubezpieczyciel rypie
    ubezpieczonego ile wejdzie. Albo zapłacisz horrendalną składkę AC za
    to, żeby warsztat wyruchał ubezpieczyciela, albo ubezpieczyciel wyrucha
    Ciebie.

    Brakuje jakiegoś mechanizmu, który zapewniłby naprawę przez fachowy (no, na
    tyle, na ile ASO bywają fachowe :) warsztat, na nowych częściach, ale bez
    przegięć typu literki za 400 czy inne kawałki plastiku liczone w tysiącach.
    Nie ma jak zerwać z tym schematem - albo ubezpieczyciel płaci za wszystko
    (w tym rzeczy zbędne/przepłacone), albo kombinuje jak nie zapłacić za nic.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2010-05-13 00:38:24
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Odświeżam temat !

    To jest jakaś paranoja panowie... dostałem pismo w związku z wypłatą
    odszkodowania w wysokości 500zł (błotnik i drzwi do wymiany + lakier i
    szpachtla na tył - nieżle...). Teraz najgorsze. Szkodę zgłaszałem w
    aso toyoty mg centrum w katowicach. Na druku widnieje następujący
    wpis: wypłata całości odszkodowania na rzecz MG centrum - oczywiście
    całego odszkodowania. Najlepsze jest to, że ja żadnych papierów nie
    podpisywałem. Ba ! mam upoważnienie w ręce w tej chwili - nie
    dostarczyłem im go z wiadomych względów. ja się k**** m** pytam jakim
    prawem oni dostali na konto moją kasę ?

    Co robić ??

    Jeszcze jedna rzecz. Jest szkoda całkowita. Auto jest wycenione na
    10000 - przed uszkodzeniem. Szkoda całkowita to uszkodzenia
    przekraczające 70% wartości auta przed szkodą. Z tego robi się 7000. O
    ile się nie mylę to wypłata odszkodowania to różnica kwot przed i po
    szkodzie. Gdzie się podziało 3000zł ? ok, pewnie jeszcze amortyzacja
    dochodzi... ale k*** m** dostałem 500zł... Co można jeszcze zrobić w
    takiej sytuacji ?

    Mam nadzieję, że teraz nie będę zmuszony do naprawy toyoty w aso i
    będę musiał pokryć kilka tys różnicy.

    Pod pismem widnieje jeszce jeden wpis: Dopłata odszkodowania nastąpi
    po dostarczeniu upoważnienia właścicieli oraz faktur potwierdzających
    naprawę pojazdu.
    Jak mam to rozumieć ?