  • 11. Data: 2018-02-22 19:57:32
    Temat: Re: 3 dodatkowe numery tel. w twoim aparacie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 17:45, Kris pisze:

    > Dla Ciebie może tak, dla mnie nie
    >
    > Chyba ponad 10 samochodów już sprzedałem przez ostatnie kilkanaście lat(bo średnio
    co dwa lata albo swój albo żony wymieniam samochód) ciągle korzystam z tego samego
    numeru i żadnych negatywnych konsekwencji

    Argument w stylu "po co się ubezpieczać, od 10 lat mi się mieszkanie nie
    spaliło".

    > Uwierz mi ze doskonale sobie w zyciu radzę
    >
    > Z tymi telemarketerami to tez trochę urban legend- wszędzie mój telefon podaję,
    ogłoszenia, allegro, kalkulacje ubezpieczeniowe jak robie, w banku, dodatkowo jest na
    moich wizytówkach
    > Telemarketerów moze jeden na tydzięń dzwoni ale raczej mniej

    O jeden na tydzień za dużo.

    > Jak się kończą daty polis to dzwonią z propozycją przedłużenia, raz na miesiąc
    jakiś zadzwoni na pokaz cudownych garnków zaprosić
    > Grzecznie odmawiam- te kilka telefonów na miesiąc to żadna uciażliwość

    OK, tobie nie przeszkadza, ale nie pisz, że usługa nie ma sensu, bo ma
    sens nawet dla ciebie, a że prezentujesz postawę, że plują, a mówisz, że
    deszcz pada - na to nic nie poradzę :)

    > Podaj przykład jakie kuku moze mi wyrzadzić ktoś kto zna mój nr telefonu bo kiedyś
    mu coś na olx sprzedałem.

    Przede wszystkim takie kuku, że będzie dzwonił z nieważną dla ciebie
    sprawą w czasie, kiedy nie będziesz chciał, aby ci dupę zawracał.

    > Pomijam juz fakt że do ogłoszeń to taki nr bez sensu bo dział tylko jak net jest w
    telefonie
    > A jak coś na sprzedaż wystawiam to właśnie chcę żeby jak najłatwiej ze mną kontakt
    potencjalni kupujacy mieli a nie tylko wtedy jak jestem w zasięgu netu. A net w
    telefonie mam sporadycznie włączony

    To włącz net. Albo użyj innego sima do rozmów. Ale nie używaj argumentu,
    że ty podajesz prywatny, i nic się nie dzieje, a potem się jednak
    okazuje, że telemarketerzy dzwonią, piszą, i żeby jeszcze z jakąś
    sprofilowaną ciekawą ofertą - ale nie, z garnkami... ;/

    Mi pomaga w spamie aplikacja Truecaller. Dzwoni nieznany numer, widzę,
    że ma opis jak spamer, nie odbieram, jak dzwoni ponownie, blokuję, mam
    względny spokój.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-02-22 20:22:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/02/2018 06:51 PM, Liwiusz wrote:

    > Z zastrzeżonego.

    No to juz trzeci numer :)

  • 13. Data: 2018-02-22 20:36:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 19:29, 2late pisze:
    > Ostatnio jak szukalem pracy to do CV wpisalem numer ktory dodatkowo
    > kupilem (SIM) i potem wywalilem.
    > Pierwszego staram sie nie podawac. I bez tego dzonia jakies oszolomy raz
    > czesciej raz rzadziej, a najabardziej wku.wiaja jak czlowiek jest w pracy.

    Czasy się zmieniły. Teraz z SIM-u nie skorzystasz jak nie zarejestrujesz.
    Wszędzie by chcieli te nasze dane osobowe, a niby tak bezpiecznie miało być.

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-02-22 20:40:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 19:51, Liwiusz pisze:

    > Z zastrzeżonego.
    Ludzie się już wycwanili i połączeń z zastrzeżonych numerów nie
    odbierają. Mam nawet taką opcję w telefonie ustawioną, więc nikt z
    zastrzeżonego numeru do mnie nie zadzwoni.

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-02-22 20:42:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 19:57, Liwiusz pisze:
    > Mi pomaga w spamie aplikacja Truecaller. Dzwoni nieznany numer, widzę,
    > że ma opis jak spamer, nie odbieram, jak dzwoni ponownie, blokuję, mam
    > względny spokój.

    Nie mam takiej aplikacji, ale w moim telefonie można dodać do spamu albo
    zablokować ten numer.

    --
    animka

  • 16. Data: 2018-02-22 21:24:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 20:22, 2late pisze:

    > No to juz trzeci numer :)

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-02-22 21:41:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 19:57:37 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Argument w stylu "po co się ubezpieczać, od 10 lat mi się mieszkanie nie
    > spaliło".
    Głupszej analogi wymyślić nie mogłeś?

    > O jeden na tydzień za dużo.
    Mniej upierdliwe jak kolejny numer telefonu i kombinowanie w stylu "tu podam ten a
    tam tamten"

    > OK, tobie nie przeszkadza, ale nie pisz, że usługa nie ma sensu,
    Dla mnie nie ma sensu
    Zresztą jak ktos potrzebuje drugi numer to już lepszy drugi sim za ok 20zl mieięcznie
    z możliwością oddzwaniania.
    >bo ma sens nawet dla ciebie,
    Kurcze, naprawdę wiesz lepiej co jest dla mnie lepsze?

    > a że prezentujesz postawę, że plują, a mówisz, że
    > deszcz pada - na to nic nie poradzę :)

    Dawaj przykład kto mnie opluł
    Bo powtórzę- kilkanaście lat robię jak pisałem i uciążliwości ani kłopotów żadnych

    > Przede wszystkim takie kuku, że będzie dzwonił z nieważną dla ciebie
    > sprawą w czasie, kiedy nie będziesz chciał, aby ci dupę zawracał.ć

    A na ten drugi numer to niby nikt nie będzie dzwonił?
    Jeden telefon na tydzień gdzie musze grzecznie podziękować to żaden problem i mniej
    uciążliwe jak obsługa drugiego numeru

    > To włącz net. Albo użyj innego sima do rozmów.

    Ale po co?
> [...]
    > okazuje, że telemarketerzy dzwonią, piszą, i żeby jeszcze z jakąś
    > sprofilowaną ciekawą ofertą - ale nie, z garnkami... ;/
    A na numer który podajesz na swojej stronie i pewnie wizytówkach to dzwonia tylko ci
    co chcesz żeby dzwonili?

    > Mi pomaga w spamie aplikacja Truecaller. Dzwoni nieznany numer, widzę,
    > że ma opis jak spamer, nie odbieram, jak dzwoni ponownie, blokuję, mam
    > względny spokój.

    Z reguły nie korzystam z "apek"
    Funkcjonalność o której piszesz ma każdy chyba telefon- czarna lista przeważnie to
    się nazywa.
    W starszych telefonach radziłem sobie w ten sposób że dodawałem nr do kontaktu
    "spamerzy" a kontakt ten miał wyciszone dzwonki

  • 18. Data: 2018-02-22 21:49:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 21:41, Kris pisze:

    > Głupszej analogi wymyślić nie mogłeś?

    Analogii.
    To jest poprawna analogia.

    > Mniej upierdliwe jak kolejny numer telefonu i kombinowanie w stylu "tu podam ten a
    tam tamten"

    Mam jeden numer "tymczasowy", który podaję, jak muszę gdzieś go
    publicznie wykorzystać w ściśle określonym czasie. Czas mija, numer
    wraca do szuflady, do następnego razu. Być może dla ciebie nie mieć
    znaczenia, że po parę miesięcy będą wydzwaniać do ciebie ludzie z
    jakichś nieaktualnych spraw, szanujemy takich nolife'ów, ale nie używaj
    argumentu, że czyjeś poszanowanie dla swojego świętego spokoju jest
    obiektywnie niezasadne.

    > Dla mnie nie ma sensu
    > Zresztą jak ktos potrzebuje drugi numer to już lepszy drugi sim za ok 20zl
    mieięcznie z możliwością oddzwaniania.

    20 zł miesięcznie? Nawet nie znasz cen. Nikt nie będzie płacił za
    tymczasowy numer 20zł/mies., skoro można go mieć za darmo.

    > Kurcze, naprawdę wiesz lepiej co jest dla mnie lepsze?

    Tak, można to obiektywnie ocenić.

    > Dawaj przykład kto mnie opluł
    > Bo powtórzę- kilkanaście lat robię jak pisałem i uciążliwości ani kłopotów żadnych

    Pisałeś - telemarketer raz w tygodniu. To jest już upierdliwe.

    > A na ten drugi numer to niby nikt nie będzie dzwonił?

    Nie, bo będzie wyłączony.

    > Jeden telefon na tydzień gdzie musze grzecznie podziękować to żaden problem i mniej
    uciążliwe jak obsługa drugiego numeru

    Obsługa drugiego numeru polega na włączeniu telefonu, albo na ustawieniu
    przekierowania na numer główny, jeśli nie chce się nosić 2 telefonów.

    > Z reguły nie korzystam z "apek"
    > Funkcjonalność o której piszesz ma każdy chyba telefon- czarna lista przeważnie to
    się nazywa.

    Nie rozumiesz. Nie chodzi o wpisanie na czarną listę, jak już się z
    telemarketerem porozmawia, tylko aby wiedzieć, że to jest telemarketer
    zanim się rozpocznie rozmowę.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-02-22 22:14:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 21:49:49 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Analogii.
    > To jest poprawna analogia.

    Głupszej nie mogłes wymyślić

    > Mam jeden numer "tymczasowy", który podaję, jak muszę gdzieś go
    > publicznie wykorzystać w ściśle określonym czasie. Czas mija, numer
    > wraca do szuflady, do następnego razu.

    Bardziej upierdliwe jak spławienie 4 razy w miesiącu telemarketera

    > Być może dla ciebie nie mieć
    > znaczenia, że po parę miesięcy będą wydzwaniać do ciebie ludzie z
    > jakichś nieaktualnych spraw,

    Rozumiem że na numer który podajesz na Swojej stronie i Swoich wizytówkach nie
    wydzwaniają do Ciebie ludzie z jakiś nieaktualnych spraw?

    >szanujemy takich nolife'ów, ale nie używaj
    > argumentu, że czyjeś poszanowanie dla swojego świętego spokoju jest
    > obiektywnie niezasadne.

    Kilka razy pisałem "Dla mnie" nie wmawiaj mi więc że cos argumentowałem że będzie
    lepsze dla innych
    Nawet na tej grupie ą osoby co kilka albo i kilkanaście kart sim używaja
    Ich sprawa mnie nic do tego.

    > 20 zł miesięcznie? Nawet nie znasz cen. Nikt nie będzie płacił za
    > tymczasowy numer 20zł/mies., skoro można go mieć za darmo.

    W nosie mam szukanie promocji, doładowywanie, zmienianie pakietów itp
    Jak będę potrzebował drugi sim to sobie kupię coś z abonamentem 20 zl za nolimit i
    tyle.

    > Tak, można to obiektywnie ocenić.

    Ta. Dopisz jeszcze że karta kredytowa mi się przyda, że z rat 0% powinienem korzystać
    a Multiple na ekologicznego elektryka zamienić

    > Pisałeś - telemarketer raz w tygodniu. To jest już upierdliwe.

    Powtórze- dla mnie mniej uciążliwe jak obsługa drugiego numeru

    > Nie, bo będzie wyłączony.

    Praktycznie nonstop mam na olxiechociażby czy allegro co wytawione
    Mam niby do obsługi tego drugi nr mieć i go wyłączyć?
    Dużo jeszcze takich rad udzielisz?
> [...]

    > Nie rozumiesz. Nie chodzi o wpisanie na czarną listę, jak już się z
    > telemarketerem porozmawia, tylko aby wiedzieć, że to jest telemarketer

    Zyskujesz tygodniowo całe pół minuty(tyle trwa podziękowanie za rozmowę)
    Strasznie się wkur...sz jak na kiblu siedzisz?
    Strata czasu w końcu

  • 20. Data: 2018-02-22 22:32:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 22:14, Kris pisze:

    > Głupszej nie mogłes wymyślić

    To tylko twoje zdanie, którego nawet nie potrafisz umotywować...

    > Bardziej upierdliwe jak spławienie 4 razy w miesiącu telemarketera

    Każdy wybiera co woli, ale nie możesz twierdzić, że używanie dodatkowego
    numeru nie ma obiektywnego uzasadnienia, bo ktoś inny woli mieć
    tymczasowy numer i nie musieć spławiać natrętów.

    > Rozumiem że na numer który podajesz na Swojej stronie i Swoich wizytówkach nie
    wydzwaniają do Ciebie ludzie z jakiś nieaktualnych spraw?

    To już specyfika takiej pracy. Normalny człowiek nie ma potrzeby
    wypisywania swojego numeru na stronie i wyzytówkach, z wyjątkiem spraw
    tymczasowych, typu wspomniana już "sprzedaż samochodu", i wówczas szkoda
    marnować na to swój prywatny prywatny (sic!) numer.

    > W nosie mam szukanie promocji, doładowywanie, zmienianie pakietów itp
    > Jak będę potrzebował drugi sim to sobie kupię coś z abonamentem 20 zl za nolimit i
    tyle.

    Aby dostać abonament za 20zł z nolimit, musisz poszukać promocji. Z
    marszu z ulicy znajdziesz coś za 30-50zł.

    Jeśli dla ciebie to tylko "i tyle", to jakakolwiek dyskusja z tobą na
    dowolny temat jest bez sensu. Będziemy dyskutować o basenie, to
    stwierdzisz, że tobie wystarczy tylko sadzawka za domem i będziesz
    uważał, że twoje zdanie kogokolwiek interesuje... :)

    > Ta. Dopisz jeszcze że karta kredytowa mi się przyda

    Przyda się. Na przykład niektórych hoteli na bookingu bez karty nie
    zarezerwujesz. Albo samochodu nie wynajmiesz. Tylko nie pisz, że tego
    nie potrzebujesz, bo - patrz argument z basenem.

    > , że z rat 0% powinienem korzystać

    A czemu nie? Ja kredytu nie potrzebuję, ale właśnie teraz mój Citibank
    został ukarany przez urząd za zmianę taryfy w 2015 roku, i w ramach
    rekompensaty dzięki temu mogłem wziąć kredyt do 3000zł na rok bez
    żadnych opłat. A skoro mogłem, to kupiłem sobie komputer, bo i tak w
    niedługim czasie bym kupował, i rozłożyłem spłatę na raty.

    > Powtórze- dla mnie mniej uciążliwe jak obsługa drugiego numeru

    Argument twój był taki:

    > Raczej do niczego się nie przyda
    > Po kiego mi nr do odbierania połączeń z którego dzwonić nie można?

    Gdybyś napisał - przydaje się do tego-i-tego, ale jeśli chodzi o mnie,
    to jestem zbyt leniwy, i wolę już dawać swój prywatny numer spamerom -
    to byłoby uczciwe postawienie sprawy.

    A tak, "do niczego się nie przyda" nie świadczy o niczym innym, jak o
    ignorancji.

    > Praktycznie nonstop mam na olxiechociażby czy allegro co wytawione
    > Mam niby do obsługi tego drugi nr mieć i go wyłączyć?

    Nie. Drugi numer jest do spraw generujących większy niż zazwyczaj ruch,
    ale przez określony czas.

    > Ale po co?

    Po to, aby odciąć się od kontaktu od niechcianych osób w wybranym przez
    nas momencie.

    > Zyskujesz tygodniowo całe pół minuty(tyle trwa podziękowanie za rozmowę)
    > Strasznie się wkur...sz jak na kiblu siedzisz?
    > Strata czasu w końcu

    Ludzie różne rzeczy w życiu robią, nie tylko na kiblu siedzą. Chodzą do
    kina, teatru, restauracji, na randki. I cenią swój spokój nawet bardziej
    niż czas (30s.).

    --
    Liwiusz