  • 1. Data: 2018-02-15 10:16:45
    Temat: niech mi ktoś powie że google to dobra nawigacja
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    ja jestem już starym facetem, dla którego młotek ma być młotkiem i tylko
    młotkiem ale działać. zawsze i prawidłowo.
    jak większość z nas korzystam z nawigacji gooogle. działa jak działa.
    ale to czy dojadę najkrótszą trasą, czy ominę korki na moich krótkich
    odcinkach - jest mało ważne. jakbym więcej jeżdził lub na dłuższe trasy
    - miałbym automapę.
    dzisiaj muszę jechać do Zabrza na ulicę Zgrzebnioka. więc (siedząc już w
    samochodzie) dyktuję googlowej nawigacji frazę: "zabrze Zgrzebnioka".
    jest, odległość się zgadza, jedziemy. Ale tak patrze a tu celem podróży
    jest.... Ruda śląska Zgrzebnioka. Sprawdźcie sami, na kompurerach jest
    ten sam efekt. no kaman. jak niema takiego adresu, to jedziemy gdzie
    indziej? bez jaj.

    oczywiście w Zabrzu jest ulica Zgrzebnioka, tyle ze google domagają się
    imienia owego jegomościa. jak nie znasz imienia - nie nawigujesz.

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-02-15 12:50:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >ale to czy dojadę najkrótszą trasą, czy ominę korki na moich krótkich
    >odcinkach - jest mało ważne. jakbym więcej jeżdził lub na dłuższe

    Rozne sa opinie o AM, ja akurat lubie, ale mam stara wersje na CE,
    korkow nie pokazuje.

> [...]
    >na kompurerach jest ten sam efekt. no kaman. jak niema takiego
    >adresu, to jedziemy gdzie indziej? bez jaj.

    Normalna sprawa, niestety :-(
    We Wroclawiu kiedys, po wpisaniu ul Długosza, tez prowadzilo na
    Żerniki Wroclawskie.

    >oczywiście w Zabrzu jest ulica Zgrzebnioka, tyle ze google domagają
    >się imienia owego jegomościa. jak nie znasz imienia - nie nawigujesz.

    A o to chodzi ... wtedy nie skojarzylem czemu tak, ot, błąd jakich
    wiele.
    Faktycznie, we Wroclawiu jest Jana Dlugosza, w Żernikach google
    pokazuje "Długosza".

    Google dziala tez troche geograficznie - wyszukuje najblizej
    aktualnego widoku ... ale nie zawsze :-(

    Ale ... mowimy Skłodowskiej, a ulica jest Marii Curie-Skłodowskiej.
    Choc wiecej woli Marii Skłodowskiej-Curie.
    We wroclawiu jest ulica Piłsudskiego, i plac Piłsudskiego. Daleko od
    siebie.
    Zreszta na plac trafic nie tak latwo.
    Jest ulica Cybulskiego (Wojciecha) i skwer Cybulskiego - Zbigniewa.

    Byla np taka wioska Zieleniec, obecnie ponoc włączona do Dusznik
    Zdroju.
    Ale wszyscy mowia "do Zielenca".

    I skad to biedne google ma wiedziec, czego szukac ?

    Zwariowany narod Ci Polacy, nie mogliby jak normalni ludzie - Pierwsza
    ulica, Druga ulica, Trzecia Ulica ... 1234-ta ulica.

    (Ha, ha, jakby u nich nie bylo burdelu, moze byc St, Ave, Blvd, Sq,
    wschodnia, zachodnia ...)

    No i ... Automapa tez mi kiedys taki numer wykrecila.
    Wybierasz "Środa Śląska", potem ulica Polna ... i jakas dziwna tabelka
    wyskakuje, ktorej w czasie jazdy nie ma jak przeczytac.
    A tam piszą, ze nie znaleziono ulicy, ale jest w pobliskich
    miejscowosciach, wybierz ktore.

    Bo to miala byc Polna w Komornikach.

    J.

  • 3. Data: 2018-02-15 16:16:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Feb 2018 10:16:45 +0100, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
    > oczywiście w Zabrzu jest ulica Zgrzebnioka, tyle ze google domagają
    > się
    > imienia owego jegomościa. jak nie znasz imienia - nie nawigujesz.

    To stary problem. W niektórych miastach nie znajdziesz ulicy, jeśli
    nie wpiszesz przed nazwą"Ulica "
    lub stopień wojskowy zadłużonego np. "generała Władysława Sikorskiego"

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-15 16:23:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 12:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Rozne sa opinie o AM, ja akurat lubie, ale mam stara wersje na CE,
    > korkow nie pokazuje.

    Jak nie, jak tak?
    Pokazuje i omija - o ile tak się ją skonfiguruje.
    Wersja CE (oraz Mobile oraz Win x86) są najbardziej dopracowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-02-15 18:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak nie, jak tak?
    >Pokazuje i omija - o ile tak się ją skonfiguruje.

    U mnie nie pokazuje, bo urzadzenie w ogole nie ma lacznosci z
    internetem.
    A i tak ją lubie, choc do planowania ... mam czasem zastrzezenia.

    No coz, autostrad w kraju przybywa, coraz wazniejsze omijanie korkow
    niz takie ogolnie dobre planowanie trasy :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-02-15 20:24:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 18:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > U mnie nie pokazuje, bo urzadzenie w ogole nie ma lacznosci z internetem.
    > A i tak ją lubie, choc do planowania ... mam czasem zastrzezenia.

    Wszystkie moje miały, począwszy od Pocket Loox N560.
    Wcześniej miałem jakiegoś MIO, nie pamiętam, czy miał połączenie z
    internetem.
    Tyle, że zaczynałem od jakiejś wczesnej Automapy 3.x - tam oczywiście
    nie było żadnej transmisji danych. To się pojawiło bodajże w wersjach 5.x

    > No coz, autostrad w kraju przybywa, coraz wazniejsze omijanie korkow niz
    > takie ogolnie dobre planowanie trasy :-)

    Dzięki funkcji omijania korków poznałem w kilku miastach Polski ciekawe
    ulice, o których nie miałem pojęcia, pomimo, że mieszkałem lub
    pracowałem niedaleko.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-02-16 09:15:27
    Od: p...@g...com

    --oczywiście w Zabrzu jest ulica Zgrzebnioka, tyle ze google domagają się
    imienia owego jegomościa. jak nie znasz imienia - nie nawigujesz.

    to sa 2 rozne problemy:

    1 na google street view widac:

    ulica w Zabrzu to: Alfonsa Zgrzebnioka
    ulica w Rudzie to: Zgrzebnioka

    podanie prawidlowej (pelnej) nazwy kieruje do Zabrza czyli nieznalezienie adresu
    wynika z podania niepelnej nazwy ulicy

    2 google dopasowuje ulice a olewa miasto po czym podaje wynik co jest oczywiscie
    nieprawidlowe np targeo.pl radzi sobie z tym bez problemu czyli gamonie z googla
    musza sie ogarnac :-)

    co ciekawe (waze nalezacy do google) daje rade czyli
    https://www.waze.com/de/livemap

    zabrze zgrzebnioka no match
    zabrze alfonsa zgrzebnioka wynik prawidlowy