  • 1. Data: 2011-03-26 11:35:07
    Temat: 4GB RAM na XP SP3
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Temat pewnie nie nowy i wiem, że wprost nie da się użyć 4GB ARM na XP.
    System przyznaje około 3GB. Ale zdaje się można to co powyżej 3GB
    wykorzystać na RAM disk i ten przeznaczyć na swapa. No i tak próbuję robić:
    1. wpisałem do boot.ini /PEA no i we właściwościach pod 2.93 GB
    pojawiło się "Rozszerzenie Adresu fizycznego" więc jest.
    2. Zainstalowałem Gavotte's RRamdisk. W konfiguratorze podałem fixed media.
    3. w rejestrze dodałem
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service
    s\RRamdisk\Parameters]
    "UsePAE"=dword:00000001

    No i działa tylko, że jak tworzę dysk np 0,9GB to po starcie mam
    dostępnej pamięci fizycznej 1,3GB zamiast 2,4GB. Czyli ranmdisk zabiera
    mi pamięć z RAM a nie z PAE.
    Może o czymś zapomniałem i dlatego nie che użyć PAE mimo że ona jest.
    zmieniłem też
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
    \Fastfat\Start z 4
    na 1 ale bez skutku.

    Byłbym wdzięczny bo mi sie 1 GB filcuje a system czasami swapuje na HDD.
    MD