  • 1. Data: 2014-04-18 14:32:21
    Temat: 4th Generation IntelR CoreT Processors Are Here
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Gdy Intel mówi o 4-tej generacji "Core" procesorów:
    http://www.intel.com/content/www/us/en/processors/co
    re/4th-gen-core-processor-family.html
    to jak oni właściwie liczą te swoje "generacje"?

    Które procesory były w takim razie 1-szej generacji?
    Chodzi może o ich Pentium D? Czy nazywało się je "Core"?
    Nie pamiętam aby się używało nazwy "Core" do Pentium 4 lub D.

    Tak sobie myślę teraz, że w 2007 (chyba?) kupiłem sobie
    peceta z prockiem E4500, to był Intel Core 2, czyli to będzie
    druga generacja?

    Wychodzi mi z tego, że 3-cia generacja to pierwsze rdzenie
    i3/i5/i7 z lat 2008-2010 (Nehalem i Sandy Bridge) więc
    4-ta generacja będą więc te najnowsze i3/i5/i7 z zeszłego roku,
    czyli architektura Haswell - dobrze kombinuję? :-)

  • 2. Data: 2014-04-18 17:05:51
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

> [...]
    > 4-ta generacja będą więc te najnowsze i3/i5/i7 z zeszłego roku,
    > czyli architektura Haswell - dobrze kombinuję? :-)

    No prawie :)

    Tu chodzi o CPU Core i (małe "i") , poprzedniejsze Core Duo , 2 Duo , Solo
    nie wchodzą w tą wyliczanke.

    Dla uproszczenia weźmy tylko Core i7 i tak :

    1.
    http://ark.intel.com/products/family/59143/Previous-
    Generation-Intel-Core-i7-Processor#@Desktop
    2.
    http://ark.intel.com/products/family/59136/2nd-Gener
    ation-Intel-Core-i7-Processors#@Desktop
    3.
    http://ark.intel.com/products/family/65506/3rd-Gener
    ation-Intel-Core-i7-Processors#@Desktop
    4.
    http://ark.intel.com/products/family/75023/4th-Gener
    ation-Intel-Core-i7-Processors#@Desktop

    i analogicznie ich niższe modele o ile były w danej serii czyli i5 , i3 i
    niższe.

  • 3. Data: 2014-04-18 17:23:36
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-04-18 14:32, Pszemol pisze:
> [...]
    > 4-ta generacja będą więc te najnowsze i3/i5/i7 z zeszłego roku,
    > czyli architektura Haswell - dobrze kombinuję? :-)

    To raczej -1 generacja.

    miab