  • 1. Data: 2014-04-18 20:46:38
    Temat: Który i5: i5-4440, i5-4440S czy i5-4670T ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Patrzę sobie na 4-tej generacji procki i5 i widzę w miarę
    sensowne relacje wydajności do ceny dla i5-4440S którego
    producenci pecetów używają przy swoich wyborach
    (np. w miarę tani komputer ASUS M11AD-US004S)

    Ale Intel robi też podobne procki, np i%-4440 bez S
    lub i5-4670T i wszystkie trzy mają "turbo" na 3.30GHz.
    Wszystkie trzy mają tą samą podstawkę, 6Mb cache,
    4 rdzenie - widzę że 4670T nie ma "QPI link" ktoś wie co to?

    Duże różnice są jeśli chodzi o grzanie się, najzimniejszy
    jest 4670T (45W) potem 4440S (65W) i 4440 aż 84W.

    Którego procka Wy wybralibyście?

  • 2. Data: 2014-04-18 23:12:16
    Temat: Re: Który i5: i5-4440, i5-4440S czy i5-4670T ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-18 20:46, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Duże różnice są jeśli chodzi o grzanie się, najzimniejszy
    > jest 4670T (45W) potem 4440S (65W) i 4440 aż 84W.

    http://ark.intel.com/compare/75050,75040,75038
    Widać, że 4670t wszystko co ma "więcej" to tylko funkcje "korporacyjne"
    jak vpro itp, które "po grzyba" normalnemu użytkownikowi. Pozostają 4400
    i 4400s - zero różnic, bierz tańszego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-04-19 00:19:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

> [...]
    > jak vpro itp, które "po grzyba" normalnemu użytkownikowi.
    >
    > Pozostają 4400 i 4400s - zero różnic, bierz tańszego.

    Dla Ciebie nie ma znaczenia że procek spala 45W lub 85W? :-)

  • 4. Data: 2014-04-19 03:04:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > Którego procka Wy wybralibyście?

    najchłodniejszego bo najpóźniej włącza wiatrak :)

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2014-04-19 03:25:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > najchłodniejszego bo najpóźniej włącza wiatrak :)

    Też właśnie tak sobie myślę... Ale ten najchłodniejszy,
    przy tym samym max turbo 3.30 GHz ma najwolniejszy
    zegar normalny: i5-4670T...

    Ktoś się orientuje jak te procesory przełączają pomiędzy
    normalnym zegarem a trybem turbo? Czy to się dzieje
    automatycznie czy jest jakiś guziczek jak dawniej w 286? :-)

  • 6. Data: 2014-04-19 08:25:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > Ktoś się orientuje jak te procesory przełączają pomiędzy
    > normalnym zegarem a trybem turbo? Czy to się dzieje
    > automatycznie czy jest jakiś guziczek jak dawniej w 286? :-)

    Podejrzewam, że mierzony jest czas wysycenia pojedynczego rdzenia.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-04-19 09:23:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-19 00:19, Pszemol pisze:

    > Dla Ciebie nie ma znaczenia że procek spala 45W lub 85W? :-)
    Bo nie spala. To co tam jest podawane, to _MAX_ TDP.
    To tak jakbyś wybierał samochód, i stwierdzał "e tego nie kupię, bo ma
    podane że jedzie 170, a tyle to za dużo" - max tdp nie jest nawet dla
    tego konkretnego procesora, to jest technologiczna granica (przy
    maksymalnym taktowaniu, maksymalnym obciążeniu obliczeniami i obciążeniu
    wbudowanej grafiki, przy najwyższym napięciu zasilania itd) dla tej
    rodziny procesorów, w tej obudowie, przy zastosowaniu tego chłodzenia itd.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-04-19 14:24:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > grafiki, przy najwyższym napięciu zasilania itd) dla tej rodziny
    > procesorów, w tej obudowie, przy zastosowaniu tego chłodzenia itd.

    Chyba bagatelizujesz ten parametr...

    Zdaję sobie sprawę z tego, że to jest to jest parametr maksymalny,
    więc taki i5-4670T będzie *przeważnie* rozpraszał MNIEJ niż 45W
    a i5-4440 przeważnie MNIEJ niż 85W ale czy nie oznacza to, że przy
    takim samym obciążeniu również 4670T będzie rozpraszał mniej
    mocy niż 4440? Zauważ, że wydajność tych procesorów, wykonanych
    w tej samej technologii 22nm, zależy głównie jeśli nie wyłącznie od
    zegara z jakim pracują, a wszystkie trzy mają turbo na 3.30GHz.

    Domyślam się, że przy pracy na 3.30GHz będą rozpraszać najwięcej
    mocy, a więc 4670T pracując przy zegarze 3.30GHz będzie rozpraszał
    tylko 45W a i%-4440 przy TYM SAMYM ZEGARZE 3.30GHz a więc
    tej samej wydajności, będzie rozpraszał prawie dwa razy tyle (85W).

    Porównując to do samochodów - jeśli producent podaje spalanie
    w mieście przy jakiejś normie dla dwu samochodów to nie znaczy
    że jak kupisz auto to będziesz miał w mieście takie właśnie spalanie...
    Ale jeśli jeden samochód pali 5l/100km w mieście a inny 8l/100km
    w miescie, mierzone tą samą normą, to będziesz wiedział że ten
    drugi samochód przy takim samym stylu użytkowania będzie
    palił dużo więcej niż ten pierwszy...

    Gdzie robię błąd w moim rozumowaniu?

  • 9. Data: 2014-04-19 14:35:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-19 14:24, Pszemol pisze:

> [...]
    > w tej samej technologii 22nm, zależy głównie jeśli nie wyłącznie od
    > zegara z jakim pracują, a wszystkie trzy mają turbo na 3.30GHz.

    http://pclab.pl/art53333-11.html
    i wszystko jasne

  • 10. Data: 2014-04-19 15:06:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > http://pclab.pl/art53333-11.html
    > i wszystko jasne

    Dzięki za linka, ale nie wiem co on miał rozjaśnić :-)
    Nawet nie mierzyli tego procesora o który mi chodziło i5-4670T
    tylko jego wersję bez "T"... Ten procesor występuje w 5 odmianach
    z końcówkami liter T, S, R, K i bez literki... Różnią się właśnie m.in. TDP:
    http://ark.intel.com/compare/75047,75048,76641,75049
    ,75050

    A więc to jeszcze lepszy przykład niż moje oryginalne porównywanie
    rdzenia 4440S do rdzenia 4670T - tu mamy 5 różnych odmian tego
    samego rdzenia 4670! Wersja z K i bez literki TDP mają 84W, wersja
    R i S mają TDP 65W no i ta najchłodniejsza wersja T ma zaledwie 45W.

    Może ktoś wie jak logicznie wytłumaczyć te różnice prądożerności?