  • 11. Data: 2019-05-19 17:51:13
    Temat: Re: 5G
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Właśnie słucham w radiowej trójce audycjo o 5G.
    > Zaskoczyli mnie informacją, że w 5G może być do 100 urządzeń na m2.
    > Ponoć w 4G 10 na m2.
    > Gdzie użyć tyle sprzętu na m2? Internet rzeczy? Ale taka ilość?
    >
    > Robert

    https://www.youtube.com/watch?v=NsC9B9mvrxw

    Protest przeciwko 5G. Według Was, rzeczywiście szkodliwość 5G jest
    znacznie większa?

    Śmieszy mnie trochę, a właściwie to szokuje, że ludzie się dopiero teraz
    obudzili.

    Przecież maszty 2G, 3G i 4G nie różnią się aż tak diametralnie - problem
    promieniowania nie powstał nagle od 5G.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 12. Data: 2019-05-19 21:47:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-19 o 17:51, Filip454 pisze:
    > Według Was, rzeczywiście szkodliwość 5G jest znacznie większa?
    Was? Chyba jeden w wątku uważa, że 5G zabije.

    Robert

  • 13. Data: 2019-05-19 23:14:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Właśnie słucham w radiowej trójce audycjo o 5G.
    > Zaskoczyli mnie informacją, że w 5G może być do 100 urządzeń na m2.
    > Ponoć w 4G 10 na m2.
    > Gdzie użyć tyle sprzętu na m2? Internet rzeczy? Ale taka ilość?

    Nie podniecałbym się 5G.
    To system, którego głównym zadaniem będzie umożliwić komunikację "każdy
    z każdym" na MAŁEJ PRZESTRZENI. Przypuszczam, że to niezbędne dla
    pojazdów autonomicznych, które muszą "rozmawiać ze sobą".

    Zasięg stacji bazowej 5G to około 100m czystej przestrzeni. Do
    zastosowań domowych (domowy internet) będzie to praktycznie bezużyteczne.

    --
    MN

  • 14. Data: 2019-05-19 23:18:40
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Was? Chyba jeden w wątku uważa, że 5G zabije.
    >
    > Robert

    Nie mówię, że zabije, ale przyznam szczerze - niektóre źródła i badania
    dają do myślenia.

    W sumie to o szkodliwości promieniowania masztów GSM zastanawiałem się
    już dawno, sporo czasu przed wprowadzeniem 3G.

    https://www.dobreprogramy.pl/Udowodniono-ze-promieni
    owanie-masztow-telefonii-komorkowej-powoduje-raka,Ne
    ws,87053.html

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 15. Data: 2019-05-20 14:05:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Wańkowski" 5cc8a5a9$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Zaskoczyli mnie informacją, że w 5G może być do 100 urządzeń na m2.
    > Ponoć w 4G 10 na m2.
    > Gdzie użyć tyle sprzętu na m2? Internet rzeczy? Ale taka ilość?

    https://www.money.pl/gospodarka/w-japonii-zaczyna-br
    akowac-numerow-telefonow-6382263808796289a.html

    -=-

    "Marcin N" 5ce1c72a$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Zasięg stacji bazowej 5G to około 100m czystej przestrzeni. Do zastosowań domowych
    (domowy internet) będzie to praktycznie
    > bezużyteczne.

    https://www.speedtest.pl/wiadomosci/5g/airgig-stacje
    -bazowe-5g-slupy-elektryczne/

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-05-21 08:19:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    >  https://www.money.pl/gospodarka/w-japonii-zaczyna-b
    rakowac-numerow-telefonow-6382263808796289a.html

    Zdajesz sobie sprawę, jakie byłyby koszty?
    Nierealne rozwiązanie. W dodatku po co? 4G z przepustowością ponad 150
    Gbit/s jest i tak ponad potrzeby.
    5G nie do tego ma służyć.

    Pamiętam, gdy wprowadzano 3G. Operatorzy ponieśli straszną porażkę
    finansową. Długie lata wychodzili z długów po tym. Nie sądzę, żeby
    chcieli popełnić ten sam błąd.

    --
    MN

  • 17. Data: 2019-05-21 10:59:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 5ce39855$0$515$6...@n...neostrada.pl

    -bazowe-5g-slupy-elektryczne/

    > Zdajesz sobie sprawę, jakie byłyby koszty?

    Nie.

    > Nierealne rozwiązanie.

    IMO realizowane właśnie.

    > W dodatku po co?

    By dotrzeć na wieś, ale istotnie Musk dotrzeć chce wszędzie,
    więc i na wieś. Problem w tym, że Musk nie pokona opóźnień,
    więc wieś nie zagra w najnowsze gry ;) via Muskowy net?

    Nie wiem, po co. Widzą drogę -- idą nią.
    Nie mam pojęcia, jakie tu będą opóźnienia.

    > 4G z przepustowością ponad 150 Gbit/s

    4G tyle daje? Z jakimi opóźnieniami? 10 ms do najbliższego słupa?
    5G ma dać 100 razy mniejsze -- 0.1 ms do najbliższego słupa.
    Jak osiągnąć 150 Gb/s? -- łącząc tysiąc kanałów?

    Ile bps na Hz daje LTE czy 4G?

    > jest i tak ponad potrzeby. 5G nie do tego ma służyć.

    Wkrótce będzie w każdym smartfonie i laptopie, więc także do tego.

    > Pamiętam, gdy wprowadzano 3G. Operatorzy ponieśli straszną porażkę

    Mało było chętnych? Urządzenia UMTS były jakoś strasznie drogie czy licencje?

  • 18. Data: 2019-05-21 18:00:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > 4G tyle daje? Z jakimi opóźnieniami? 10 ms do najbliższego słupa?
    > 5G ma dać 100 razy mniejsze -- 0.1 ms do najbliższego słupa.

    Do tego, do czego używamy obecnie Internet - opóźnienia rzędu dziesiątek
    czy nawet setek milisekund są ok.

    Natomiast gdy samochody autonomiczne mają decydować o czyimś życiu - tu
    już każda milisekunda może być na wagę złota. Zwłaszcza, że rozmawiać ma
    każdy z każdym, żeby na przykład ustalić gdzie który planuje pojechać i
    który którego przepuści.

    --
    MN

  • 19. Data: 2019-05-21 18:09:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 5ce4208d$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Do tego, do czego używamy obecnie Internet - opóźnienia rzędu dziesiątek czy nawet
    setek milisekund są ok.

    Do oglądania pornoli z Jutuby mogą być nawet minutowe. ;)

> [...]
    milisekunda może być na wagę złota. Zwłaszcza,
    > że rozmawiać ma każdy z każdym, żeby na przykład ustalić gdzie który planuje

    Zwierzęta nie potrzebują: garnków, sztućców, serwet/obrusów... ;)
    W Polsce taka gadatliwość niezbyt prędko zagości.

    --

  • 20. Data: 2019-05-21 18:12:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zwierzęta nie potrzebują: garnków, sztućców, serwet/obrusów... ;)
    > W Polsce taka gadatliwość niezbyt prędko zagości.

    Mówiąc o rozmawianiu miałem na myśli komunikujące się komputery
    sterujące samochodami.

    --
    MN