  • 21. Data: 2019-05-22 09:03:26
    Temat: Re: 5G
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    > Właśnie słucham w radiowej trójce audycjo o 5G.
    > Zaskoczyli mnie informacją, że w 5G może być do 100 urządzeń na m2.
    > Ponoć w 4G 10 na m2.
    > Gdzie użyć tyle sprzętu na m2? Internet rzeczy? Ale taka ilość?
    >
    > Robert

    a nie liczą to tak, że dana komórka ma pokrycie określonej powierzchni
    a technologia 5G potrafi zalogować w jednej komórce ilość urządzeń.
    Twoje dane to czysta arytmetyka: powierznia/ilość urządzeń i z
    umieszczeniem ich na 1m2 ma niewiele wspólnego.

  • 22. Data: 2019-05-23 23:21:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 5ce42358$0$522$6...@n...neostrada.pl

    milisekunda może być na wagę złota. Zwłaszcza,
    pojechać i który którego przepuści.

    > Mówiąc o rozmawianiu miałem na myśli komunikujące się komputery sterujące
    samochodami.

    Co oczywiste. IMO nieprędko samochody w Polsce będą tak
    gadatliwe. (smartfony z Osmandem nie wystarczą do takiej
    łączności)

    Chciałbym jeździć autonomiczną furgonetką z łóżkiem
    i prysznicem na pokładzie. ;)

    -=-

    BTW -- IMO najlepszym sposobem podróżowania jest pływanie podwodnym
    mikrolotniskowcem z dużym samolotem na pokładzie -- tak dużym, by
    zmieścił w sobie terenowy samochód z rowerem na pokładzie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2019-05-24 14:21:00
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Chciałbym jeździć autonomiczną furgonetką z łóżkiem
    > i prysznicem na pokładzie. ;)

    Z niekończącym się paliwem ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 24. Data: 2019-05-24 21:27:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qc8nje$tjq$...@d...me

    > Z niekończącym się paliwem ^^

    0. Już nie można za free ładować elektryków w Polsce?
    1. Paliwo to drobiazg w zestawieniu z resztą wydatków
    motoryzacyjnych. (zakup, ubezpieczenie, parking,
    serwis, badanie...)

    [zrazu ;) widać kto jeździ]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-05-25 03:05:51
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > [zrazu ;) widać kto jeździ]

    Wiesz, smrodziuchy się nie psują (ewentualnie wymiana filtrów i takie
    inne, rutynowe pierdoły), dlatego jedyne co w tym wypadku przeszkadza to
    właśnie ceny paliw.

    Podziękuj "jedynej słusznej partii".

    > 0. Już nie można za free ładować elektryków w Polsce?

    Ty tak na serio z tym ładowaniem elektryków w Polsce? Wyłączają na noc
    stacje, a Ty mówisz o stałym jeżdżeniu samochodem. Panie drogi, Pan
    kraje chyba pomylił z tym ładowaniem...

    Ale takie dyskusje to -> pl.misc.samochody ^^

    EOT

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 26. Data: 2019-05-29 00:11:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qca4dh$97a$...@d...me

    > Wiesz, smrodziuchy się nie psują (ewentualnie wymiana
    > filtrów i takie inne, rutynowe pierdoły), dlatego
    > jedyne co w tym wypadku przeszkadza to właśnie ceny paliw.

    * wymiana oleju silnikowego
    (litrowy silnik benzynowy to być może drobiazg,
    ale diesel dwulitrowy lub większy może zassać
    ponad 6 litrów przy wymianie)

    * wymiana filtra oleju silnikowego

    * wymiana filtra paliwa

    * wymiana filtra powietrza

    # OC (mnie Allianz zaproponował ponad 13 kpln,
    choć miałem masę zniżek -- uznałem ich za
    schorowanych umysłowo i porzuciłem; wielu
    innych proponuje mi do tej pory ponad 2 kpln,
    choć zaczynając pertraktację, zauważam, że
    więcej niż 7 stów raczej ;) nie zapłacę za
    OC+opony itp. dodatki)

    # naprawy blacharskie (choćby związane
    z korozją czy drobnymi kolizjami)

    # klocki hamulcowe

    - opony

    - garażowanie

    Paliwo przeciętnego juzera to ~2.5 kpln rocznie.
    Dodatki mogą przekroczyć tę sumę. Amortyzacja?
    Po 3 latach wartość samochodu spada dwukrotnie?
    Nowy samochód w pierwszym roku może stracić
    ćwierć swej wartości salonowej...

    Roczne AC nowego samochodu kompaktowego nierzadko
    przekracza roczny koszt paliwa, zaś stare samochody
    potrafią po prostu być awaryjne.

    Gwiazdkami zaznaczyłem to, czego nie mają elektryki,
    ale elektryki mają ,,sztuczną inteligencję''
    ograniczającą koszty wypadków, co zapewne
    wpływa na koszty ubezpieczeń, dlatego
    haszami zaznaczyłem koszty pośrednio redukowane...

    Za jakiś czas IMO nie będzie ubezpieczycieli komunikacyjnych
    znanych dzisiaj -- producent będzie odpowiadał za (nieliczne,
    śladowe) wypadki, nie kierowca. ;)

    Hamowanie silnikiem to oszczędność klocków i tarcz
    hamulcowych -- elektryki lubią takie oszczędności.

    Wreszcie paliwo... Silnik spalinowy wymaga rozgrzania
    do ekonomicznej jazdy, co zima w warunkach miejskich
    bywa niemożliwe. Silnik elektryczny nie potrzebuje
    rozgrzewki. Nie zużywa tez dużo energii w korkach
    przed światłami.

    -=-

    Ogólnie -- spalinowe samochody od lat są parodią.
    Pociągi elektryczne istnieją od?... Dziesięcioleci. ;)
    Pierwsze samochody elektryczne były obecne na drogach
    ponad 100 lat temu!!!!

    Gdybym miał aluminiowy (by nie korodował) samochód
    elektryczny o zasięgu 100 km ładujący się do pełna
    przez 20 godzin ze zwykłego gniazdka jednofazowego
    -- zapewne bym nie narzekał. ;)
    (o ile prąd nie byłby zbyt drogi) Wbrew pozorom
    wielu ludziom 100 km na jednym ładowaniu to aż
    za dużo. :)

    > Podziękuj "jedynej słusznej partii".

    PZPR?

    > Ty tak na serio z tym ładowaniem elektryków w Polsce?
    > Wyłączają na noc stacje, a Ty mówisz o stałym jeżdżeniu
    > samochodem. Panie drogi, Pan kraje chyba pomylił z tym ładowaniem...

    Nie ładuję -- bo nie mam.

    > Ale takie dyskusje to --> pl.misc.samochody ^^

    -=-

    Niemcy (a to oni wiodą prym w UE) nie zezwalają na samochody
    elektryczne z uwagi na PKB -- solidnie ;) nakręcany warsztatami
    serwisującymi samochody z silnikami spalinowymi. (wysokość
    PKB rzutuje bezpośrednio na pensje urzędników państwowych)

    W Norwegii wkrótce nieliczni kupować będą nowe samochody
    z silnikami spalinowymi -- ale Norwegia nie należy do UE!

    Norwegia czerpie elektryczność głównie z wody? -- owszem,
    ale Niemcy -- głównie z wiatru!

    Norwegowie chcą nawet zabronić latania nad swym niebem
    samolotami z napędem spalinowym!!!!

    BTW -- ostatnie samoloty mają coraz więcej akumulatorów.
    [niby oczywiste -- tyle smartfonów mają na pokładach...]

    -=-

    Gdybyś jeździł -- wiedziałbyś, co naprawdę kosztuje
    w samochodach. Dobrą kolejnością może być nawet:

    - koszt_zakupu/amortyzacja
    - ubezpieczenia
    - regularny serwis (w tym oleje)
    - paliwo

    Oczywiście zazwyczaj paliwo nie jest najtańsze, choć
    bywa (widzę masę samochodów ze skorodowanymi tarczami
    hamulcowymi i/lub zablokowanych zwałami śniegu) że
    jest!!! Wbrew pozorom Polacy nie szaleją nawet tak,
    jak ja kiedyś. ;)

    Milionowe przebiegi nieremontowanych silników -- to
    raczej nie u nas!

    Amerykanka przejechała swoim Hyundaiem milion mil w jedynie 5 lat
    https://www.wykop.pl/link/4694271/amerykanka-przejec
    hala-swoim-hyundaiem-milion-mil-w-jedynie-5-lat/

    24900 mil to obwód Ziemi? -- zatem rocznie
    okręcała się ponad 8 razy dookoła Ziemi na równiku?
    [stąd ;) to ocieplenie klimatu!]

    Zakładając, że jeździła aż pół doby -- ~73 km/h?
    Czy może jednak źle liczę?

    -=-

    Ja zaś już nie ,,poszaleję'' w tym życiu; nawet pisząc
    te posty -- leżę, bo siedzenie jest zbyt męczące.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-05-29 00:34:37
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Gdybyś jeździł -- wiedziałbyś, co naprawdę kosztuje
    > w samochodach.

    Dlaczego zakładasz, że nie wiem co naprawdę kosztuje w samochodach? W
    moim odczuciu, kosztuje paliwo bardzo dużo, w porównaniu z poprzednimi
    latami, bo po prostu dużo jeżdżę (bardzo często w tygodniu na drugi
    koniec Polski - ten na północy). Przecież kiedyś, olej napędowy był o
    wiele tańszy.

    Podsumowując koszty całościowe, na paliwo wydaję pieniądze wciąż, a na
    naprawdę poważne naprawy wydaję pieniądze bardzo rzadko (gdybym
    policzył, to spokojnie więcej niż na "rutynowe" czynności, jak już
    wcześniej pisałem - przy obecnych cenach paliw). Diesle to naprawdę
    niezawodne samochody (jeszcze zależy który model i marka, ale to już
    inna historia, nie na tę grupę).

    > PZPR?

    No wiesz, chodziło mi raczej o tą która teraz rządzi - bo to w końcu
    przez nią są takie ceny paliwa.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 28. Data: 2019-05-30 00:29:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qckd23$g8u$...@d...me

    > Dlaczego zakładasz, że nie wiem co naprawdę kosztuje w samochodach? W moim
    odczuciu, kosztuje paliwo bardzo dużo, w porównaniu z
    > poprzednimi latami, bo po prostu dużo jeżdżę (bardzo często w tygodniu na drugi

    bardzo często w tygodniu

    W miesiącu rzadziej? ;)

    > koniec Polski - ten na północy). Przecież kiedyś, olej napędowy był o wiele tańszy.

    20 lat temu?

> [...]
    inna historia, nie na tę grupę).

    > No wiesz, chodziło mi raczej o tą która teraz rządzi - bo to w końcu przez nią są

    0. Obecnie w Polce funkcjonuje wiele partii politycznych itp. ugrupowań.
    1. Nie widzę związku ceny paliwa z jakąkolwiek polską partią polityczną.
    (IMO każda partia drze, ile wlezie/zdoła)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-05-30 00:59:59
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > W miesiącu rzadziej? ;)

    Tu: w tygodniu = w tygodniu roboczym

    > 20 lat temu?

    Chociażby i kilka lat temu. Dane raczej nie kłamią. Z tyłka sobie tego
    nie wyjąłem. Mówię o ON bo tylko na nim jeżdżę.

    2015 (wykres na dole) - najwyższa cena ON to 4.74:

    https://snag.gy/6KpiYH.jpg

    A teraz ostatni miesiąc (2019), gdzie najwyższa cena to powyżej pięciu
    złotych):

    https://snag.gy/H45pD2.jpg

    Od razu widać kto jeździ ^^

    > 0. Obecnie w Polce funkcjonuje wiele partii politycznych itp. ugrupowań.
    > 1. Nie widzę związku ceny paliwa z jakąkolwiek polską partią polityczną.
    > (IMO każda partia drze, ile wlezie/zdoła)

    A ja osobiście zauważam ogromny związek. Nie widzisz może tego
    bezpośrednio, ale na podatkach i cenach paliw się to na pewno odbija.

    Oczywiście, że każda partia kradnie, ale jedna więcej, jedna mniej.
    Ludzka natura jest taka. W każdym człowieku siedzi zło, kwestia jest,
    czy je w sobie obudzisz i pozwolisz mu przejąć kontrolę.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 30. Data: 2019-05-30 02:31:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qcn2tm$5ct$...@d...me

    > Tu: w tygodniu = w tygodniu roboczym

    Trzeci raz widzę przykład Twego dziwnego (IMO dziwnego) myślenia.
    - Co za różnica -- tydzień roboczy czy nieroboczy?
    - Co ma konstrukcja WD do konstrukcji ADaty, skoro porównuję WD256 z WD500?
    - Podobny (jak z WD) błąd popełniłeś w porówynwaniu telefonów.

    > Chociażby i kilka lat temu. Dane raczej nie kłamią.
    > Z tyłka sobie tego nie wyjąłem. Mówię o ON bo tylko na nim jeżdżę.

    Nie znam cen benzyny -- miałem w życiu tylko dwa samochody,
    oba dwulitrowe diesle z automatyczną skrzynią biegów.
    Pierwszym w nieco ponad rok przejechałem niemal 100 tysięcy km.
    (teraz tyle bym wyjeździł chyba dopiero po 30 latach)

    IMO fluktuacje ceny ON od ponad dziesięciu są bardzo duże,
    ale poza tym od tych kilkunastu lat ON nie zmienia ceny.
    12 lat temu (w 2007 r.) ON kupiłem za 5 pln -- jak i dzisiaj.
    Przed 2007 r. IMO ON stale drożał co najmniej od 1994 r.

    Inna sprawa, że wtedy (wiosną 2007 r. -- po 5 pln) kupiłem
    ON w Shellu a teraz kupuję w Auchan, ale po uwzględnieniu
    tej zmiany -- nadal nie widzę ani związku obecnej ceny ON
    z PiS, ani zwyżki ceny od wielu lat. W 2009 r. cena skoczyła
    w dół -- na dodatek pozwolono na odliczanie VAT, później
    szła w górę, ale pomijając krótkotrwałe skoki -- płacę
    około 5 pln za litr.

    Większe różnice notuję pomiędzy stacjami a nawet pomiędzy
    różnymi ON na tej samej stacji niż różnice w czasie,
    pomijając chwilowe piki związane z wakacjami, majówkami,
    robotami polowymi itp...

> [...]

    > https://snag.gy/6KpiYH.jpg

    > A teraz ostatni miesiąc (2019), gdzie najwyższa cena to powyżej pięciu złotych):

    Jeździłem kiedyś sporo, później prawie nie
    jeździłem -- i tak mi zostało do tej pory.

    Od wielu lat pomiędzy 4.74 a 5.15 może
    minąć równie dobrze pół roku jak i tydzień!

    Należałoby mieć dobre (szczegółowe i porównywalne) wykresy
    z tych samych stacji, aby móc mówić o wędrówkach cen ON w Polsce.

    W Białymstoku są/były różne możliwości tankowania:

    - Auchan (najtaniej)
    w innych miastach spotkałem Carrefour -- chyba jeszcze taniej
    - komunikacja miejska (nieco drożej)
    - stacje podobne do komunikacji
    - stacje podejrzane ;)
    - Bliska, 123 itp.
    - Orlen właściwy, właściwy_Statoil/Circle, Shell itd...

    Różnice pomiędzy stacjami tego samego dnia
    mogą być znacznie wyższe niż pomiędzy 4.74 i 5.

    W ciągu paru tygodni cena może skoczyć znacznie mocniej niż o (5-4,74).

    Pod koniec XX wieku ceny ON były niskie, choć stale
    rosły -- na przełomie wieków 1 km kosztował mnie 10 groszy.

    Panna Mercedes w mieście przejeżdżała chyba 666 km
    na ~52 litrach ON; w trasie mieściła się w 5.6 l na 100 km,
    o ile nie jechałem zbyt szybko -- 150 km/h mogło pochłaniać
    co najmniej 2 razy więcej, imo nawet do 20 l na 100 km.

    PM miała niby 4 biegi, ale bez znacznego obciążenia od
    niespełna 40 km/h włączała się czwórka a PM startowała
    z dwójki, więc zbyt wiele nie zmieniała. ;)

    2->3->4 i na tej czwórce jechała od około 36 km/h
    do niemal 160 km/h, o ile zdołała tę zawrotną
    szybkość osiągnąć, co mogło jej zająć ponad 10 minut :)

    Osiągniecie tak zawrotnej ;) szybkości wymagało stosownych kół,
    gdyż zbyt duża ich średnica nie zezwalała na zbyt wielki moment
    siły a zbyt mała -- dawała osiągi jedynie na liczniku. ;) Koła
    niby mają tę samą średnicę, ale niedokładnie taką samą. Bieżnik
    (starty bądź nie) ma znaczenie i sam rozmiar kół -- który w PM
    dobierałem nieco samodzielnie w oparciu właśnie o doświadczenie.
    (oryginalnie PM miała 14 calowe felgi i opony 175 mm szerokości,
    co było niezbyt racjonalne; zimą miałem nadal 14 cali, ale typowe
    i tanie 185 mm z obniżonym profilem rzecz jasna a latem 15 cali,
    205 mm i profil 55 -- krowia makabra! lub 50 -- lepsza ,,zrywność''
    i wyższa szybkość ,,licznikowa'', lecz mniejsza rzeczywista)

    > A ja osobiście zauważam ogromny związek. Nie widzisz może tego bezpośrednio, ale na
    podatkach i cenach paliw się to na pewno
    > odbija.

    DTusk też wprowadzał ukryte podatki paliw -- pisano o tym bardzo
    dużo za czasu DTuska. (choćby jakieś ,,rezerwy'' itp. wprowadzane
    akurat wtedy, gdy paliwo taniało, aby ludzie nie zauważali związku
    wprowadzenia korekty ;) takowej ,,rezerwy'' z podwyżką ceny na stacji)

    Ogólnie nie dostrzegam różnicy pomiędzy PiS i PO-PSL.
    Nawet retoryka ta sama -- te same oskarżenia wysuwane
    przez opozycję (obojętne -- PiS czy PO-PSL) wobec rządu
    i te same ,,propozycje regulacyjne'' (czyli podwyżki) rządu. ;)

    > Oczywiście, że każda partia kradnie,

    Trochę kradną, trochę rabują... Taka natura polityczna...
    [taka dojrzałość polityczna]

    > ale jedna więcej, jedna mniej.

    Ależ nie -- każda kradnie i rabuje więcej niż poprzednia!
    DTusk kradł/rabował, ,,bo płacił powodzianom'', zaś
    PiS -- ,,bo płaci na dzieci''... ;)

    > Ludzka natura jest taka.

    Moja jest inna -- ja (gdybym mógł -- niestety nie mogę)
    kradłbym i rabowałbym znacznie więcej niż PO+PSL+PiS!
    A gdyby mi zarzucano kradzież lub rabunek -- biłbym
    oponentów pałami po xupach!

    Żartuję oczywiście -- nie biłbym osobiście,
    ale zlecałbym bicie profesjonalistom.
    [i nie po xupach, lecz po intymniejszych częściach ciała]

    > W każdym człowieku siedzi zło, kwestia jest, czy je w sobie obudzisz i pozwolisz mu
    przejąć kontrolę.

    Nad kim? Nad kimś, w kim siedzi zło większe od tego, które przesiaduje we mnie?

    -=-

    Nie chcę państw narodowych -- wolę państwa korporacyjne!
    Wprawdzie narodowe państwo USA dało schronienie Muskowi -- ale to wyjątek.
    Ogólnie narodowe (czy religijne) państwa generują wojny!!!
    Ruscy bezrozumnie tłuką Giermańca, Polacy -- Niemca, Niemcy -- Francuza...
    Tylko politycy itp. osoby zarabiają na wojnach, zaś głupcy/pospólstwo -- ginie i
    biednieje!

    najbiedniejsi umierają na wojnach
    biedni biednieją
    najbogatsi bogacą się

    -=-

    Z tego, że ktoś (Ty chociażby -- o ile to prawda) dużo jeździ, nie
    wynika, że każdy dużo jeździ. Jak już pisałem -- widzę masę samochodów
    unieruchomionych, co poznaję po skorodowanych tarczach hamulcowych latem
    i zwałach śniegu wokoło samochodu zimą.

    Z tego, że wokoło mnie jest jakoś, nie wynika, że tak jest wszędzie,
    ale z wielu źródeł wiem, że przeciętniacy wydają na paliwo ~200 pln
    miesięcznie.

    BTW -- kto wie, że paliwo (ON chociażby) utlenia się,
    przez co zalegając w zbiorniku, po prostu przyczynia
    się do szybszego niszczenia elementów napędu?!

    IMO własny samochód warto mieć dopiero wtedy, gdy jeździ
    się sporo. IMO w Polsce niekoniecznie warto -- chyba, że
    do jeżdżenia poza ,,miastem''.

    -=-

    BTW cen paliwa -- cena ropy naftowej na światowych giełdach
    jest zazwyczaj w ujemnej korelacji do ceny dolara amerykańskiego,
    dlatego wahania cen ropy naftowej niekoniecznie odbijają się na
    cenach paliwa na stacjach beznzynowych. Do ceny surowca rzecz
    jasna dopływa ;) stała akcyza, koszty obróbki itp...

    IMO największy wpływ na cenę ON mają właśnie politycy,
    którym ,,się po prostu należą pieniądze''.

    -=-

    Zyy ostatniej chwili -- środkowe państwo przysłało mi 100
    (niestety nie przeliczyłem jeszcze) grafitów i wagę. Waga
    jest zepsuta, zaś grafity -- dobre. Marnie postrzegam polski
    handel... Po co mam ganiać po polskich sklepach, jeśli
    w Chinach znajdę wszystko bez wychodzenia z mieszkania
    lub z wychodzeniem na ,,pocztę z trąbką''?!

    Mam nadzieję, że waga zostanie przysłana mi
    raz jeszcze -- sprawna, w miejsce popsutej.

    Do tej pory moje zakupy w Chinach wędrują poprawnie.
    Wkrótce rozpocznę kolejną transzę zakupową...
    (kupuje na początku miesiąca)

    --