    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 5G
    Date: Wed, 29 May 2019 00:11:33 +0200

    "Filip454" qca4dh$97a$...@d...me

    > Wiesz, smrodziuchy się nie psują (ewentualnie wymiana
    > filtrów i takie inne, rutynowe pierdoły), dlatego
    > jedyne co w tym wypadku przeszkadza to właśnie ceny paliw.

    * wymiana oleju silnikowego
    (litrowy silnik benzynowy to być może drobiazg,
    ale diesel dwulitrowy lub większy może zassać
    ponad 6 litrów przy wymianie)

    * wymiana filtra oleju silnikowego

    * wymiana filtra paliwa

    * wymiana filtra powietrza

    # OC (mnie Allianz zaproponował ponad 13 kpln,
    choć miałem masę zniżek -- uznałem ich za
    schorowanych umysłowo i porzuciłem; wielu
    innych proponuje mi do tej pory ponad 2 kpln,
    choć zaczynając pertraktację, zauważam, że
    więcej niż 7 stów raczej ;) nie zapłacę za
    OC+opony itp. dodatki)

    # naprawy blacharskie (choćby związane
    z korozją czy drobnymi kolizjami)

    # klocki hamulcowe

    - opony

    - garażowanie

    Paliwo przeciętnego juzera to ~2.5 kpln rocznie.
    Dodatki mogą przekroczyć tę sumę. Amortyzacja?
    Po 3 latach wartość samochodu spada dwukrotnie?
    Nowy samochód w pierwszym roku może stracić
    ćwierć swej wartości salonowej...

    Roczne AC nowego samochodu kompaktowego nierzadko
    przekracza roczny koszt paliwa, zaś stare samochody
    potrafią po prostu być awaryjne.

    Gwiazdkami zaznaczyłem to, czego nie mają elektryki,
    ale elektryki mają ,,sztuczną inteligencję''
    ograniczającą koszty wypadków, co zapewne
    wpływa na koszty ubezpieczeń, dlatego
    haszami zaznaczyłem koszty pośrednio redukowane...

    Za jakiś czas IMO nie będzie ubezpieczycieli komunikacyjnych
    znanych dzisiaj -- producent będzie odpowiadał za (nieliczne,
    śladowe) wypadki, nie kierowca. ;)

    Hamowanie silnikiem to oszczędność klocków i tarcz
    hamulcowych -- elektryki lubią takie oszczędności.

    Wreszcie paliwo... Silnik spalinowy wymaga rozgrzania
    do ekonomicznej jazdy, co zima w warunkach miejskich
    bywa niemożliwe. Silnik elektryczny nie potrzebuje
    rozgrzewki. Nie zużywa tez dużo energii w korkach
    przed światłami.

    -=-

    Ogólnie -- spalinowe samochody od lat są parodią.
    Pociągi elektryczne istnieją od?... Dziesięcioleci. ;)
    Pierwsze samochody elektryczne były obecne na drogach
    ponad 100 lat temu!!!!

    Gdybym miał aluminiowy (by nie korodował) samochód
    elektryczny o zasięgu 100 km ładujący się do pełna
    przez 20 godzin ze zwykłego gniazdka jednofazowego
    -- zapewne bym nie narzekał. ;)
    (o ile prąd nie byłby zbyt drogi) Wbrew pozorom
    wielu ludziom 100 km na jednym ładowaniu to aż
    za dużo. :)

    > Podziękuj "jedynej słusznej partii".

    PZPR?

    > Ty tak na serio z tym ładowaniem elektryków w Polsce?
    > Wyłączają na noc stacje, a Ty mówisz o stałym jeżdżeniu
    > samochodem. Panie drogi, Pan kraje chyba pomylił z tym ładowaniem...

    Nie ładuję -- bo nie mam.

    > Ale takie dyskusje to --> pl.misc.samochody ^^

    -=-

    Niemcy (a to oni wiodą prym w UE) nie zezwalają na samochody
    elektryczne z uwagi na PKB -- solidnie ;) nakręcany warsztatami
    serwisującymi samochody z silnikami spalinowymi. (wysokość
    PKB rzutuje bezpośrednio na pensje urzędników państwowych)

    W Norwegii wkrótce nieliczni kupować będą nowe samochody
    z silnikami spalinowymi -- ale Norwegia nie należy do UE!

    Norwegia czerpie elektryczność głównie z wody? -- owszem,
    ale Niemcy -- głównie z wiatru!

    Norwegowie chcą nawet zabronić latania nad swym niebem
    samolotami z napędem spalinowym!!!!

    BTW -- ostatnie samoloty mają coraz więcej akumulatorów.
    [niby oczywiste -- tyle smartfonów mają na pokładach...]

    -=-

    Gdybyś jeździł -- wiedziałbyś, co naprawdę kosztuje
    w samochodach. Dobrą kolejnością może być nawet:

    - koszt_zakupu/amortyzacja
    - ubezpieczenia
    - regularny serwis (w tym oleje)
    - paliwo

    Oczywiście zazwyczaj paliwo nie jest najtańsze, choć
    bywa (widzę masę samochodów ze skorodowanymi tarczami
    hamulcowymi i/lub zablokowanych zwałami śniegu) że
    jest!!! Wbrew pozorom Polacy nie szaleją nawet tak,
    jak ja kiedyś. ;)

    Milionowe przebiegi nieremontowanych silników -- to
    raczej nie u nas!

    Amerykanka przejechała swoim Hyundaiem milion mil w jedynie 5 lat
    https://www.wykop.pl/link/4694271/amerykanka-przejec
    hala-swoim-hyundaiem-milion-mil-w-jedynie-5-lat/

    24900 mil to obwód Ziemi? -- zatem rocznie
    okręcała się ponad 8 razy dookoła Ziemi na równiku?
    [stąd ;) to ocieplenie klimatu!]

    Zakładając, że jeździła aż pół doby -- ~73 km/h?
    Czy może jednak źle liczę?

    -=-

    Ja zaś już nie ,,poszaleję'' w tym życiu; nawet pisząc
    te posty -- leżę, bo siedzenie jest zbyt męczące.

    --