  • 1. Data: 2009-05-26 09:04:21
    Temat: Touchpad
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak to wlasciwie jest zrobione ?

    Macam notebooka .. na palec reaguje, przesuwa kursor i rozpoznaje
    tupniecia. Na wielkosc nacisku nie reaguje.
    Przez papier dziala, choc gorzej.

    Plastik zamiast palca nie dziala. Kawalek metalu nie dziala. ale
    juz lyzeczka dziala .. trzymana w reku, bo przez gazete to nie.
    na kolko z drutu nie reaguje.

    pojemnosciowo jakos z dosc duzymi elektrodami ?

    --
    J.

    begin 666 xnews.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
    Z>&YE=W,-
    B"E)%5CHR,# Y,#4R-E0P.3 T,C%:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2009-05-26 09:17:08
    Temat: Re: Touchpad
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    J.F. napisał(a):
    [ciap]

    > pojemnosciowo jakos z dosc duzymi elektrodami ?

    teoretycznie chyba możliwe, zobacz na rys.7 u dołu:
    http://www.analog.com/library/analogDialogue/archive
    s/40-10/cap_sensors.pdf
    ale czy to jest coś z tego gatunku?

    Andrzej Kamieniecki

  • 3. Data: 2009-05-26 09:18:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > na kolko z drutu nie reaguje.
    >
    > pojemnosciowo jakos z dosc duzymi elektrodami ?

    Na ektoplazmę z palca czułe jest draństwo. A na łyżeczkę reaguje,
    bo się ta naładowała bioenergią od długiego trzymania w gębie.
    W gazecie też jest bioenergia, ale ujemna, więc się obie znoszą.
    Trzeba z taką nową łyżeczką spróbować, prosto z fabryki.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-05-26 10:28:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kamieniecki"
    <_...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > teoretycznie chyba możliwe, zobacz na rys.7 u dołu:
    > http://www.analog.com/library/analogDialogue/archive
    s/40-10/cap_sensors.pdf
    > ale czy to jest coś z tego gatunku?

    trzeba najpierw to otworzyc
    http://www.analog.com/library/analogDialogue/archive
    s/40-10/cap_sensors.html

    Ale tak troche do mnie nie przemawia, bo po temacie touchpadow
    przeslizguja sie troche..

    J.

  • 5. Data: 2009-05-26 10:29:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh1ncv1.28g.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > W gazecie też jest bioenergia, ale ujemna, więc się obie znoszą.
    > Trzeba z taką nową łyżeczką spróbować, prosto z fabryki.

    A zebys wiedzial ze mialem podobne mysli :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-05-26 10:53:32
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    J.F. napisał(a):
    [ciap]
    > Ale tak troche do mnie nie przemawia, bo po temacie touchpadow
    > przeslizguja sie troche..

    ano trochę, ale na coś innego się nie natknąłem (chociaż specjalnie nie
    szukałem tylko zapamiętałem artykuł ze starego Analog Dialogue).

    Andrzej Kamieniecki

  • 7. Data: 2009-05-26 17:45:20
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    > Jak to wlasciwie jest zrobione ?

    Na ciepło twego palca reaguje.
    Przynajmniej mój reaguje na ciepło mego palca i na zimno też.
    Właśnie sprawdziłem zimną puszką od piwa.
    No chyba, ze za promilami podąża. :)

  • 8. Data: 2009-05-26 18:37:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 May 2009 19:45:20 +0200, rpdrobny wrote:

    >Na ciepło twego palca reaguje.
    >Przynajmniej mój reaguje na ciepło mego palca i na zimno też.

    Tez mi to chodzilo po glowie, ale na rozgrzanym notebooku kawalek
    metalu tez powinien dawac rezultaty.

    >Właśnie sprawdziłem zimną puszką od piwa.
    >No chyba, ze za promilami podąża. :)

    Ektoplazma duchowa, zwana tez spirytus .. :-)

    J.