  • 1. Data: 2009-05-25 16:44:24
    Temat: Baterie
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    Witam!

    Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
    Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
    Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
    że na stronie bez napisu jest - (minus).
    Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
    nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
    4 kombinacje i żadna nie działa.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2009-05-25 16:55:04
    Temat: Re: Baterie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ewa,

    Monday, May 25, 2009, 6:44:24 PM, you wrote:

> [...]
    > że na stronie bez napisu jest - (minus).
    > Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
    > nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie

    Jak wyppróbowałaś wszystkie kombinacje, to istnieje pewne
    prawdopodobieństwo, że ten pilot już nigdy nie zadziała.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-05-25 17:02:31
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
    Mam 2 komplety (klucz i pilot)
    i w tym drugim nic nie próbowałam
    złożyć.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2009-05-25 17:07:08
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Ewa" <...@w...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
    > nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
    > 4 kombinacje i żadna nie działa.

    Jeśli pilot nie jest odporny na odwrotne podanie zasilania to już nic w
    nim nie zadziała :)

    e.

  • 5. Data: 2009-05-25 17:11:55
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
    > Mam 2 komplety (klucz i pilot)
    > i w tym drugim nic nie próbowałam
    > złożyć.

    A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? :)... co oba
    piloty nie działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? :P... Generalnie
    możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z -
    drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to powinno być
    napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego
    eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma ogólnoświatowego
    standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być
    napisane w śrdoku... jak nie jest - da się dojść po ścieżkach i
    elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już dostałaś ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-05-25 17:53:33
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

> [...]
    napisane w śrdoku... jak nie jest - da się
    > dojść po ścieżkach i elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już

    Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
    Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
    był, w ogóle bym nie pytała.
    Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
    nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
    Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony płytki
    z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
    przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
    końce tych drucików.
    Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
    i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

    Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
    tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
    są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
    baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
    bateriach.
    Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić
    pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2009-05-25 18:30:55
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
    > baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego

    ale bzdety...

    > Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a
    > sprawdzić

    2,20 na alledrogo

    > pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

    :-))

    > Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
    > Ewa

    Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.

    Też pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-05-25 18:44:29
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    > ale bzdety...

    > 2,20 na alledrogo

    > :-))

    > Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.

    W sklepie fotograficznym powiedzieli mi dokładnie to samo.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2009-05-25 18:48:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
    > nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).

    Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
    Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
    to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
    Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
    a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.

> [...]
    > z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
    > przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między

    Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
    łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.

    > Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
    > i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

    Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
    pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.

> [...]
    > są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
    > baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego

    Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
    włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
    gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.

    Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
    świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
    Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

    > Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
    > - a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

    Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...

    > Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam

    Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
    samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
    z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
    Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
    mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
    pomóc jeśli nie podasz konkretów.

  • 10. Data: 2009-05-25 18:53:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
    > Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

    Zauważyłem teraz, że jednak padła już wcześniej nazwa baterii: CR1616.
    A więc mamy do czynienia z bateryjką litową, 3V, w tandemie 6V.
    Wystarczy więc je włożyć poprawnie do pilota i zmierzyć jak spada na
    nich napięcie w czasie pracy pilota. Jeśli spada poniżej np. 5V lub już
    bez naciskania przycisku jest grubo poniżej 6V to baterie trzeba wymienić.

    Swoją drogą jeśli te baterie mają 2-3 lata to można je śmiało wymienić
    nawet jeśli coś tam wciąż działa i nie ma sensu żałować tych 20zł.